Fordin toimitusjohtaja Jim Farley rakentaa sähköisen F-150-salaman 26. huhtikuuta 2022 Dearbornissa, Michiganin tehtaassa.
CNBC |
DETROIT – Presidentti Donald Trumpin tariffit, sekä toteutetut että uhanalaiset, ovat aiheuttaneet “kaaoksen” Yhdysvaltain autoteollisuudelle. Fordin sähkömoottori Toimitusjohtaja Jim Farley.
Yhdysvaltojen toiseksi suurimman valmistajan toimitusjohtaja kuvasi 25 prosentin teräs- ja alumiinitariffia ja uhkasi samoja veroja Meksikossa ja Kanadassa kuin “paljon kustannuksia, paljon kaaosta” lisätään parhaillaan.
“Presidentti Trump on puhunut amerikkalaisen autoteollisuuden vahvistamisesta, tuottaen lisää tuotantoa täällä ja innovaatiot Yhdysvalloissa enemmän, ja jos hänen hallintonsa voi saavuttaa sen, se on… suurin osa merkittyistä saavutuksista”, Farley sanoi tiistaina. “Wolf Research -konferenssi.” Toistaiseksi olemme nähneet paljon kustannuksia ja paljon sekaannusta. “
Farley ja tuleva Ford CFO Sherry House kertoi, että suurin osa yrityksen teräksestä ja alumiinista on hankittu kotimaassa. Jotkut autovalmistajat ovat kuitenkin sellaisten materiaalien toimittajia maan ulkopuolella, mikä voi vaikuttaa kustannuksiin.
House sanoi, että yhtiön suurin huolenaihe on, että kaikki nämä toimet vaikuttavat olevan suhteellisen pieniä, mukaan lukien toimittajat ja vaikuttavat negatiivisesti autovalmistajan liiketoimintaan.
“Meidän on käsiteltävä sitä. Sitä puhun kaaoksen kustannuksista. Tässä on vähän.… Tätä käsittelemme tällä hetkellä.”
Ford Stock
Farley näyttää olevan eniten huolissaan Meksikon ja Yhdysvaltojen potentiaalisesta vastuusta tavaroista, sanoen, että pitkäaikainen 25 prosentin tariffi voi tulla voimaan 1. maaliskuuta, mikä olisi “tuhoisa” ja “räjäyttävät meidät Yhdysvaltain teollisuudessa “Alkaen ei ole nähnyt sitä aiemmin. “
Farley kertoi matkustaneensa Washingtoniin, DC: hen toisen kerran kolmen viikon aikana keskiviikkona tapaamaan hallintovirkamiehiä, mukaan lukien kongressin jäsenet, korostaakseen, kuinka politiikan epävarmuus vaikuttaa teollisuuteen.
Farley kertoi myös viime viikolla, että jos Trumpin hallinto asettaa autoteollisuuteen vaikuttavia tariffeja, kaikissa maissa tulisi suorittaa “täysi” tarkastelu.
Farley valitsi Toyota ja Hyundai, tuomalla satoja tuhansia autoja Japanista ja Etelä -Koreasta, kun taas 25 prosentin tariffit Presidentti Donald Trump aikoo määrätä Kanadassa ja Meksikossa, näillä autoilla ei ole juurikaan vastuuta.
Fauci osoittaa Yhdysvaltain liiketoimintansa, myös mainoskampanjoissa. Yhtiö on Yhdysvaltojen ykkönen valmistaja, sillä se on maan suurin määrä ajoneuvoja ja vienti muihin maihin.