General Motors esitteli uutta modulaarista alustaansa ja akkujärjestelmäänsä Ultium 4.3.2020 Technology Centerin kampuksella Warrenissa, Michiganissa.
Kuva: Steve Fecht General Motorsille
Detroit- General Motors Yhtiö luopuu “Ultium”-nimestä sähköajoneuvojen akuista ja sitä tukevasta teknologiasta vuosien mainostamisen jälkeen, kun se harkitsee uudelleen sähköajoneuvo- ja akkuliiketoimintaansa.
Detroitin autonvalmistaja vahvisti muutoksen tiistaina ennen sijoittajatapahtumaa. Johtajat käyttivät päivää keskustellakseen ponnisteluista akkukustannusten vähentämiseksi ja ponnisteluista akkukemian monipuolistamiseksi.
General Motors vahvisti myös, että se valmistaa ja tukkumyyntiä noin 200 000 sähköautoa Pohjois-Amerikassa tänä vuonna ja saavuttaa kannattavuuden tuotannon tai marginaalisen panoksen perusteella tämän vuoden loppuun mennessä.
Sähköajoneuvojen lisäksi GM on mainostanut alhaisempia pääomakustannuksiaan ja yhtiön joustavuutta valmistaa perinteisiä polttomoottoriajoneuvoja sekä sähköajoneuvoja. Yhtiön sitoutuminen sähköajoneuvoihin tulee sähköajoneuvojen odotettua hitaamman käyttöönoton myötä.
GM:n osake oli pääosin tasainen lukuun ottamatta noin 3 prosentin nousua tapahtuman alussa.
General Motors
Ultiumiin tehdyt muutokset tapahtuivat sen jälkeen, kun GM käytti miljardeja talon sisäisten “Ultium”-akkujen ja -teknologian kehittämiseen, jota autonvalmistaja oli aiemmin mainostanut “vallankumoukselliseksi” ja äärimmäisenä teknologiana, joka pystyy rakentamaan kannattavaa sähköajoneuvoliiketoimintaa.
Yhtiö sanoi, että akut ja tekniikka säilytetään, mutta “Ultium”-nimeä ei säilytetä lukuun ottamatta tuotantotoimintoja, kuten “Ultium Cells” -yhteisyrityksen tehdas LG Energy Solutionin kanssa.
“Kun General Motors jatkaa sähköajoneuvojen liiketoimintansa laajentamista alkaen Pohjois-Amerikasta, yhtiö ei enää käytä Ultium-nimeä mainostaakseen sähköajoneuvojen arkkitehtuuria, akkuja ja kennoja tai sähköajoneuvojen osia”, yhtiö sanoi lausunnossaan.
General Motors on miettinyt uudelleen sähköajoneuvojen akkustrategiaansa, kun markkinaolosuhteet muuttuvat ja mukaan tulee uusia ulkopuolisia johtajia, mukaan lukien Tesla JP Clausen, veteraani, joka johtaa nyt GM:n valmistusosastoa, ja Kurt Kelty, GM:n akkujen varatoimitusjohtaja.

Autovalmistajan sähköautojen myynti kasvaa, mutta ei yrityksen haluamalla vauhdilla. Yhtiö raportoi, että sähköajoneuvojen myynti kasvoi noin 60 prosenttia vuodentakaisesta kolmannella neljänneksellä noin 32 100 ajoneuvoon. Silti sähköajoneuvojen osuus yhtiön kolmannen vuosineljänneksen kokonaismyynnistä oli vain 4,9 %.
GM:n toimitusjohtaja Mary Barra vahvisti tiistaina 200 000 sähköajoneuvon tavoitteen aiemmasta 200 000:sta 250 000:een sähköajoneuvosta.
General Motors on alkanut siirtyä pois nikkeli-mangaani-koboltti Ultium-pussiakuista, joita se alun perin tuotti yhteistyössä LG:n kanssa muiden akkutyyppien ja kemiallisten aineiden hyväksi.
GM ilmoitti aiemmin tänä vuonna yli 3 miljardin dollarin arvoisesta sopimuksesta LG:n kilpailevan eteläkorealaisen Samsung SDI:n kanssa prismaattisina akkuina tunnettujen kovakantaisten akkujen valmistamisesta.
“Olemme siirtymässä yhdestä lähteestä, yhdestä muodosta, yhdestä kemikaalista usean kemikaalin, monimuototekijän ja usean toimittajan strategiaan”, Kelty kertoi The Informationille maanantaina julkaistussa raportissa. “Se mitä teemme seuraavaksi Sinun täytyy todella optimoida kullekin ajoneuvolle.”
Will Ferrell näyttelee General Motorsin tulevassa Super Bowl -mainoksessa, joka on jatkoa yhtiön “Everybody In” -sähköautokampanjalle.
General Motors
Autovalmistaja siirtyy käyttämään tätä optimointistrategiaa kulutettuaan miljoonia markkinointiin ja mainontaan, mukaan lukien peräkkäiset Super Bowl -esiintymiset vuosina 2021 ja 2022 ajoneuvoissa, joita asiakkaat eivät vielä voi ostaa.
GM miettii uudelleen myös muita alueita. Rory Harvey, GM:n globaalien markkinoiden, mukaan lukien Pohjois-Amerikka, johtaja, vahvisti CNBC:lle syyskuussa, että yhtiö harkitsi täysin uudelleen suunnitelmia rakentaa toinen täyssähköautotehdas Orioniin, Michiganiin – tuotannosta koko toimitusketjuun.
“Otamme aina läksyjä. Opimme aina jotain”, hän sanoi syyskuussa. “Syy, miksi teemme mitä teemme Orionin kanssa, on se, että jos tarkastellaan sähköajoneuvojen käyttöönoton alkugradienttia, ei ole epäilystäkään siitä, että se oli hieman aggressiivisempaa sekä alalla että meidän näkökulmastamme. se on nyt seksiä.
“Tämän avulla voimme pysähtyä, keskittyä uudelleen ja sanoa, mikä sopii tämän päivän asiakkaiden tarpeisiin?”
General Motorsilla on tällä hetkellä Yhdysvalloissa sähköajoneuvojen tuotantoon keskittynyt tehdas, nimeltään Detroit Factory Zero. Orionin tehtaan oli määrä valmistua toiseksi tehtaaksi vuoden 2024 loppuun mennessä, mutta yhtiö on lykännyt suunnitelmia ainakin vuodella.