Airbnb lisää uusia sosiaalisia ominaisuuksia alustaansa, joiden avulla kokemukset osallistuvat vieraat voivat kommunikoida ja pitää yhteyttä.
Uudet päivitykset lisäävät osallistujille suoran viestitoiminnon, jonka avulla he voivat olla yhteydessä muihin vieraisiin, sekä tapahtumaa edeltävän hallintapaneelin, joka näyttää muiden kokemukseen osallistuvien osallistujien profiilit.
Liiketoiminnan johtaja Dave Stephenson sanoi, että päivitetty tekniikka perustuu yhtiön “näkemykseen siitä, mihin Airbnb seuraavaksi viedään”. Airbnb sanoi, että käyttäjien on valittava sosiaaliset ominaisuudet jokaista kokemusta varten ja he voivat peruuttaa tilauksen milloin tahansa.
Airbnb julkaisi uuden viestiyhteysominaisuuden, jonka avulla vieraat voivat olla vuorovaikutuksessa.
Lupa: Airbnb
Päivitykset seuraavat matkayhtiön toukokuussa tehtyä suurta sovellusuudistusta, joka toi alustalle palvelut kuten catering- ja personal trainer -palvelut. Muutokset sisälsivät myös yhtiön elämysliiketoiminnan uudistamisen.
Yhtiö on vuosien ajan pyrkinyt laajentamaan asuntojen vuokrausliiketoimintaa pidemmälle, mutta pysähtyi vuonna 2020, kun pandemian hyökkäys aiheutti tuhoa matkailussa. Aiemmin tänä vuonna Airbnb ilmoitti investoivansa 200–250 miljoonaa dollaria uusiin liiketoimintamahdollisuuksiin.
Toukokuun sovelluksen uudistuksen aikana Stephenson kertoi CNBC:lle, että Airbnb:llä oli “vahva perusta” laajentaa tarjontaansa.
Airbnb päivitti myös tekoälyn chatbottinsa, jonka se alkoi ottaa käyttöön tänä vuonna, vastatakseen henkilökohtaisiin asiakastuen kysymyksiin. Työkalu voi nyt peruuttaa varauksia tai muuttaa päivämääriä pyydettäessä, ja se on saatavilla englanniksi, espanjaksi ja ranskaksi käyttäjille Pohjois-Amerikassa.
Muita päivityksiä ovat uudet joustavat karusellit, jotka näyttävät vaihtoehtoisia listauksia alkuperäisten hakuehtojen ulkopuolella. Kartat sisältävät myös lähellä olevia maamerkkejä, ravintoloita ja nähtävyyksiä, ja niiden avulla käyttäjät voivat vaihtaa eri näkymien välillä.

