Lähi -itä ei perinteisesti ole sijoittunut kiinalaisten matkailijoiden parhaisiin kohteisiin, mutta se näyttää muuttuvan nopeasti.
Tämän vuoden laajennetun Golden Week -loman aikana – joka on 1–8. lokakuuta – kiinalaiset matkavaraukset Dohaan nousivat 441% vuotta aiemmin, kun taas Abu Dhabiin varaukset nousivat 229%, Trip.comin mukaan. Online -matkatoimiston mukaan sen tiedot kattoivat 27. syyskuuta – 8. lokakuuta, koska monet toimistotyöntekijät ottivat lisäloman tauon pidentämiseksi.
Samaan aikaan Dubain lisäys 27 prosentilla, ja sijoitti sen kymmenen parhaan kohteen joukkoon Aasian ulkopuolelle, Travel Data Analytics Firm ForwardKeysin mukaan, joka laski Kiinasta 27. syyskuuta – 12. lokakuuta.
Yhdistyneiden arabiemiirikuntien osaa, joka on osa Yhdistyneitä arabiemiirikuntia, oli myös yksi suurimmista vaihtoehdoista vauraille kiinalaisille matkustajille, jotka matkustavat premium -taloudella, liiketoiminnassa ja ensimmäisen luokan paikoissa, ja kysyntä kasvoi 133% vuodesta toiseen.
Tämä nousu heijastaa laajempaa suuntausta, että kiinalaiset matkustajat suuntautuvat Lähi -itään. Trip.com Singaporen toimitusjohtaja Edmund Ong kertoi CNBC: n toimittamalla tänä vuonna lennot Kiinasta alueelle.
Kasvu on vielä silmiinpistävämpi verrattuna samaan ajanjaksoon vuonna 2019, Ong sanoi, että yli 180% korkeampi kuin ennen pandemiaa.
Kultaisen viikon aikana viisi nopeimmin kasvavaa ulkomaille hotellin varauksia varten olivat Saudi-Arabia, Egypti, Uusi-Seelanti, Kazakstan ja Arabiemiirikunnat, toteaa Kiinan toiseksi suurin online-matkailualustan toiseksi suurin online-matkailualusta Tongcheng Travel -tietojen käännös.
Lähi -idässä Arabiemiirikunnat, Saudi -Arabia, Egypti, Qatar ja Oman olivat suosituimpia, Ong sanoi.
Silti tavanomaiset epäillyt-lähellä olevat, edulliset ja viisumivapaat Aasian maat-hallitsivat edelleen lähteviä matkustajia, joita johtaa Japan, Thaimaa, Malesia, Etelä-Korea ja Singapore, Trip.com-tiedot osoittivat.
Esteettömyys, ‘ainutlaatuisuus’ polttoaineen kysyntä
Lähi -idän kasvava suosio viime vuosina on ohjannut rento viisumipolitiikka ja suoremmat lentoreitit, Ong sanoi.
“Pre-covid, erityisesti Yhdistyneet arabiemiirikunnat-Dubaai ja Abu Dhabi-olivat erittäin suosittuja, koska heillä oli erittäin helppo viisuminkäsittely. Ja viisumit ja viisumin saatavuus tai ei viisumia on todellinen iso kuljettaja Kiinan kansalaisille”, sanoi Alexander Glos, China I2I -konsernin toimitusjohtaja, Shanghai-pohjainen markkinointi- ja yrityskehitysyhtiö.
Lähi-idän jälkeisinä vuosina jälkikäteen ja jotkut Lähi-idän maat “menestyivät erittäin hyvin”, Glos lisäsi. “Jälleen se johtui siitä, että se oli avoin, se oli paikka mennä, se oli helppo mennä, se oli edullinen ja tarjosi paljon erilaisia matkamahdollisuuksia.”
Lähi -itä on myös ollut “erittäin edistyksellinen” lisäämällä suoria lentoja Kiinan kaupunkeihin, sanoi kiinalaisen markkinointikonsultoinnin SPS -affiniteetin toimitusjohtaja ja toimitusjohtaja Peggy Li. Hän totesi, että Dubain lippukuljettaja Emirates vihki heinäkuussa uuden lentoreitin Hangzhouun, jossa on Alibaban pääkonttori ja on lähellä Hong Kongia – vain viikkoja sen jälkeen, kun lennot aloitettiin Shenzheniin.
“Jos tarkastellaan näitä uusia kohteita siitä, missä Emiraatit ovat alkaneet, se ei ole vain turistisen näkökulman kannalta, [but also] on kaupallisesti strateginen “, Li sanoi.
[Tourists] Älä näe mitään paikallista tai ainutlaatuista [in Dubai]. Sen McDonald’s, KFCS ja Tim Hortons ei näytä kovin arabialaisilta.
Alexander Glos
Kiinan I2I -ryhmän toimitusjohtaja
Kiinalaiset matkustajat vedetään myös kokemuksellisiin keskittyviin nähtävyyksiin ja kulttuuriseen monimuotoisuuteen. Vaikka “yksityisen peruskirjan kysyntä, ylellinen aavikko safari [experiences] on edelleen suhteellisen vahva “, Li sanoi, että hän havaitsi, että” todellisten, mielekästä kokemusten kysyntä tulee paljon selvemmiksi “, kuten koulutustutkimusmatkat.
Lähi -idän uutuus kiinalaisille matkailijoille on muuttanut siitä tilamymbolin, I2i’s Glos sanoi.
“Se osoittaa tietyn määrän asemaa. Olen seikkailija. Minulla on taloudellinen kyky matkustaa. Menen jonnekin, jossa et ole koskaan käynyt”, hän sanoi. “Ja voin jakaa sen 965: n lähimpien ystävieni kanssa WeChatissa.”
Alueiden monipuoliset keittiöt ovat toinen veto, SPS Affinity’s LI sanoi. “[Chinese travelers] Yleensä eivät pääse näytteille, kuten iranilainen, afganistanila, syyrialainen, libanonilainen “, hän lisäsi.” Se on niin sulatuskantti, että he saavat tulla ja saada todella hyvä potku eri makuista. “
Dubai menettää blingin?
Lähi -itään lähtevän matkan kasvava kysyntä voi olla alueen siunaus, mutta Persianlahden maiden haaste eroaa itselleen, kun ne tarjoavat samanlaisia nähtävyyksiä.
“Jos tarkastellaan kaikkien keskuudessa käytettävissä olevia luonnonvaroja [Gulf Cooperation Council] Maat, jotka eivät ole brainer-turistisen kauhaluettelon suhteen, kaikilla on se “, Li sanoi.” Haluat mennä autiomaasafariin dune-bashingin kanssa, heillä kaikilla on autiomaa. Haluat mennä kuumailmapallo -aamiaiseen autiomaassa… kamelimatka ja auringonlaskun hevosmatka autiomaassa, heillä kaikilla on se. “

Erityisesti Dubaissa “on paljon vaikeuksia” houkuttelemalla kiinalaisia turisteja, jotka ovat kiinnostuneita jostakin paikallisemmasta, Glos sanoi. Turistit “eivät näe mitään paikallista tai ainutlaatuista [in Dubai]. Sen McDonald’s, KFCS ja Tim Hortons … ei vaikuta kovin arabialaisilta “, hän lisäsi.
Tutkimuksensa ja keskustelujensa mukaan hotellien omistajien ja määränpäästöyritysten kanssa hän arvioi, että kiinalaiset matkustavat Dubaihin noin 50% tänä vuonna.
Vertailun vuoksi Abu Dhabi näyttää “enemmän Emirati” ja “paljon paikallisempaa”, hän sanoi ja lisäsi, että sen kulttuuriset ja historialliset nähtävyydet luovat “erilaisen kokemuksellisen yhdistelmän”.
Dubain talous- ja matkailuosaston tiedot osoittivat, että koillis- ja Kaakkois -Aasian matkustajat emiraattiin laskivat noin 0,4% vuoden toisesta heinäkuun välisenä aikana verrattuna samaan ajanjaksoon vuonna 2024.
Dubain maine luksusostoksista on myös himmennetty, kun kiinalaiset kuluttajat hallitsevat menoja kotona olevien taloudellisten paineiden vuoksi. Heikompi jeni on myös tehnyt ylellisyystuotteista edullisempia naapurimaiden Japanissa.
Siirryttäessä Li sanoi, että Lähi -itään on “kovimman rotu” vangitsemaan suurempi viipale Kiinan kansainvälisestä matkapiirakasta.