Spirit Airlines -suihku lähtee kahden United Airlines -lentokoneen yläpuolelle Newark Liberty -lentokentällä 23. maaliskuuta 2018 Newarkissa, New Jerseyssä.
Gary Hershorn | Getty -kuvat
Long Beach, Kalifornia – United Airlines Toimitusjohtaja Scott Kirby torstaina ennusti, että Spirit Airlines poistuu liiketoiminnasta ja sanoi, että kerran kannattava alennuslentoyhtiömalli on kuollut.
Spirit Airlines haki luvun 11 konkurssisuojausta viime kuukauden lopulla toisen kerran vuodessa, kun se ei onnistunut tekemään riittävän syviä muutoksia ensimmäisen yrityksen aikana vain heikomman asiakkaan kysynnän ja jatkuvasti korkeiden kustannusten kanssa, kun se syntyi maaliskuussa.
Puhuessaan täällä teollisuuskonferenssissa, kun moderaattori, lentoyhtiöteollisuustoimittaja ja podcaster Brian Sumers kysyivät Kirbyä, miksi hänen mielestään Spirit sulkeutui, toimitusjohtaja vastasi: “Koska olen hyvä matematiikassa”.
Spirit on äskettäin leikannut tusinaa kohdetta, kun taas kilpailijat, kuten United, JetBlue Airways ja muut alennusyhtiöt Frontier Airlines ovat lisänneet lentoja kaupunkien hengen palvelemiseen.
Kirby on kritisoinut alennuslentoyhtiöitä vuosien ajan sanomalla, että voimakas kasvu, johon he luottavat polttoaineiden voittoihin, ei ollut kestävä. Torstaina hän kesti myös mallin alhaisten hintojen ja palkkioiden perimistä kaikesta muusta sanomalla, että se joskus yllättyi asiakkaista.
“Sinulla ei voi olla liiketoimintamallia, jota asiakkaat vihaavat. Sinulla ei voi olla liiketoimintamallia, joka perustuu” ruuvaa asiakas “,” Kirby sanoi torstaina.
Kirby kritisoi myös mallia eri ilmailutapahtumassa Washington DC: ssä, keskiviikkona, joka herätti taistelun hengen kanssa.
“Scott on vihdoin oikeassa jossain – kyse on asiakkaista”, sanoi Spirit’s X -tilin viesti keskiviikkona Kirbyn alkuperäisten kommenttien jälkeen. “Vieraat rakastavat alhaisia hintoja, etenkin uuden hengen ensin ja premium -talouden vaihtoehtoja. Ehkä siksi yhdistyneet johtajat eivät voi lopettaa meistä.”
Spirit ei kommentoinut tarkemmin Kirbyn huomautuksia torstaina.
Frontier ja Spirit ovat alkaneet tarjota enemmän kimppuja, jotka sisältävät istuimia ja matkatavaroita sekä enemmän kalliita tarjouksia, kuten istuimet, joissa on enemmän henkilökohtaista tilaa. Yksi suuri haaste alennuslentoyhtiöille on suurempi kilpailijoiden menestys talouden perushintojen kanssa, joissa on usein myös enemmän mukavuuksia, kuten kantolaukut ja istuimen valinta, sekä laajempi kansainvälinen verkosto.
Frontierin toimitusjohtaja Barry Biffle viime kuussa lopulla kertoi, että kuljetusyhtiö haluaa tulla Yhdysvaltojen erittäin alhaisimmaksi kustannuskuljettajaksi, joka on tällä hetkellä läheinen sekunnin ajan, vaikka Sprit on kutistunut huomattavasti viimeisen vuoden aikana.
Unitedin Kirby rinnastanut sen “viimeinen mies uppoavalla aluksella”.
“Liiketoimintamalli ei toimi”, hän jatkoi. Frontier ei kommentoinut heti.