Kiina Hefei – 25. toukokuuta: Kiinalainen sähköautojen valmistaja NIO julkaisee virallisesti ET5 -sedanin päivitetyn version Anhaidaossa, Kiinassa 25. toukokuuta 2025. NIO julkaisi virallisesti päivitetyn ET5 -sedaanin ja ET5T -vaunun hintavakiona, mutta on tuonut useita ominaisuuksien päivityksiä. (Kuva: Zhang Dagu/VCG Gettynä)
VCG | Visual China -ryhmä | Getty Images
Kiinalaisen sähköauton valmistajalta Bitti aloittaa NeoElokuu -näyttelyn viimeisin raportti EV -kysyntä palautui kärsimään kovaa hintasotaa aikaisemmin kesällä.
BYD ilmoitti lähettäneensä 371 501 yksikköä elokuussa, mikä on lähes 22% enemmän kuin vuosi sitten.
Samaan aikaan NIO, Leapmotor ja Xpeng asettivat uudet toimitustiedot mallin käynnistämisen jälkeen lompakkoystävällisellä hintamerkillä, joka aloittaa toimituksen heinäkuun lopusta elokuun loppuun.
NIO teki uuden mallin debyyttinsä elokuussa – asettamalla 31 305 lasti samassa kuussa, ylittäen 20 000 kelloalueen neljän peräkkäisen kuukauden ajan, heinäkuussa vähenee vähä.
Elokuun piikki johtuu suurelta osin sen ala-tuotemerkistä, joka antoi elokuussa 16 434 toimituksen, kun heinäkuussa oli vain 5 976. Se merkitsee myös ensimmäisen kuukauden Onvon toimittamisen viisinumeroisella alueella.
Kotiin suuntautuneessa tuotemerkissä Onvo EV Startup on käynnistänyt uuden maastoautomallin, L90, joka aloittaa kuudenpaikkaisen muutostoimituksensa 1. elokuuta. Seitsemän paikkainen versio on tarkoitus toimittaa syyskuun lopulla.
NIO: n osake esiintyy myös sen samannimisen tuotemerkin maastoauton (ES8) käynnistämisessä, jonka hinta on 308 800 yuania (43 305 dollaria) ennakkotilauksille, ja sen on tarkoitus toimittaa syyskuun lopulla.
Samoin hypätä Elokuussa sen uuden mallin myynti B01 saavutti ennätyksellisen korkean 57 066 toimituksen, joka lanseerattiin 24. heinäkuuta. Tämä malli kasvoi 88% vuosi vuodelta, kun heinäkuun 50 129 toimitus oli heinäkuussa.
Hyppamomoottorin myynnin nousu johtui osittain B01 -mallin menestyksestä, joka myi yli 10 000 yksikköä julkaisun ensimmäisen kuukauden aikana ja sai surinan B10 -mallin uudesta värijulkaisusta.
Viimeisin myynti on suurin hyppy tämän vuoden maaliskuusta lähtien, kun toimitus Tähti– Palautetut sähköautojen valmistajat nousivat helmikuussa 25 287: stä 37 095: een maaliskuussa.
Samoin Xpeng kirjasi uuden kuukausittaisen korkeimman 37 709 toimituksen uuden P7-mallissa elokuussa, joka on myytävänä 28. elokuuta alkaen. Uusi malli alkaa 219 800 dollarista ja alkaa 219 800 dollarista, joten se on yksi markkinoiden halvimmista sähköajoneuvoista.
Yu7 -maastoautojen lanseerauksen jälkeen heinäkuussa Xiaomi on säilyttänyt toimitusalueensa elokuussa yli 30 000 toimitusaikalla. EV -autovalmistajat eivät ilmoita tarkkoja numeroita.
Muut sähköautojen valmistajat palautuivat vain hieman tässä kuussa. Toimituksen jälkeen kesä-heinäkuun toimitusjakson aikana, Gali– Omistettu Zeekr kirjasi elokuussa 17 626 myyntiä, kiipeämällä 16 977 yksiköstä heinäkuussa.
Kiista estää myynnin
Samaan aikaan Li Auto putosi kolmanteen peräkkäiseen kuukauteen 28 529 toimituksena elokuussa, ja huolimatta LI I8: n käynnistämisestä, joka kilpaili kilpailukykyisestä hinnasta 29. heinäkuuta, se laski viime kuussa 30 731 yksikköä.
Yhtiö tuli elokuussa tulipaloon videoista Crash -testeistä Li I8: n ja Dongfeng Liuzhoun kuorma -autojen välillä, toisella autoyhtiöllä, jonka jotkut netizens väittivät, että yhtiön testausolosuhteet olivat epäreiluja.
Vaikka Li Auto puolusti alun perin laskettua kiistanalaista markkinointistrategiaa, he myöhemmin pyysivät anteeksi kuljetusyritystä.
Elokuun lasku on triviaali verrattuna viimeiseen kahteen kuukauteen, mutta se voi viitata vastustuksen sähköajoneuvojen hintojen sotaan.
Huawei-tukemassa harmoninen Smart Mobile Alliance (mukaan lukien tuotemerkit, kuten Aito, Chery ja Maextro) näki myös elokuussa 44 579 alemman tason autoa, verrattuna heinäkuussa 47 752. Yhtiö ei määritä tai hajottaa toimitustaan minkään tietyn tuotemerkin tai mallin perusteella.