Kesäkuussa lapseni ja minä lensimme Singaporesta Texasiin vierailemaan perheeseen.
Useita viikkoja myöhemmin tapasimme aviomieheni New Yorkissa. Sitten lenin, yksin, takaisin Aasiaan, myöhemmin mieheni. Lopulta lapset palasivat sarjan isovanhempien kanssa hinauksessa.
Koko sisään, kesämatkamme vei seitsemän erillistä varausta vetää pois-kierretty sekoitus yksisuuntaista lippuja ja paluumatkoja-joskus saman lennon ihmisten keskuudessa.
Mutta tämän varauksen välttämiseksi tarvittava joustavuus, jonka toteuttaminen kesti puoli päivää, ei ole vain mahdollista – se on tänään olemassa, Alex Mans, Travel Tech Company FlyR: n toimitusjohtaja.
Hänen yrityksensä tavoitteena on muuttaa lentoyhtiöitä varausjärjestelmän operaattoreista nykyaikaisiksi digitaaliseksi jälleenmyyjiksi, jotka toimivat enemmän kuin Amazon ja Spotify, hän kertoi “Squawk Box Asia” -tapahtumaan perjantaina.

Tämän muutoksen keskeinen piirre on tuttu, hän sanoi: ostoskori.
“Olemme tottuneet ostoskoriin melkein jokaisessa tuntemassamme vähittäiskaupan kokemuksessa – fyysisesti ja digitaalisesti -, mutta lentoyhtiöt seuraavat edelleen tätä hyvin perinteistä lineaarista virtausta, kun varaat ja hallitset lentojasi”, hän sanoi.
Ostoskorit antavat lentolehtisten ostaa erilaisia lentoja samanaikaisesti, ja samassa varauksessa matkustajat valita erilaisia istuinluokkia, matkatavarat ja mieltymykset, kuten prioriteettihoidossa, hän sanoi.
Hän viittasi CNBC -matka -artikkeliin liikemiesten lukumäärästä, jotka ovat usein hiljaa ottaen perhettään ja ystäviä heidän kanssaan työmatkoilla.
“Saatat pystyä lentämään liikemiehessä, koska yrityksesi maksaa, mutta perheesi saattaa lentää premium -talouteen”, hän sanoi. “Et voinut tehdä sitä tänään perinteisessä varausjärjestelmässä. Sinun on tehtävä kaksi varausta.”
Enemmän kuin lentovarauksia
Seuraavan sukupolven varausjärjestelmät, joita FLYR: n sekä muut teollisuuspelaajat, kuten Amadeus, Saber ja Travelport, kehittävät, auttavat siirtämään lentoyhtiöitä vanhan PSS: n ulkopuolelle tai “matkustajapalvelujärjestelmään” -tekniikkaa “tarjoamaan ja tilaamaan hallinta” -järjestelmiä.
Lupaus on henkilökohtaisempi ja joustavampi varausprosessi, jossa matkustajat voivat helposti muuttaa ja palauttaa ostoksia itse, mahdollisuuden ostaa enemmän kuin pelkästään lennoja.
“Autamme lentoyhtiöitä natiivisesti, joten myydä heidän omalla verkkosivustollaan hotelleja, autovuokrausta, aktiviteetteja, vakuutuksia ja jopa E-SIM: ää, jos menet esimerkiksi ulkomaille”, hän sanoi. “Tämä antaa lentoyhtiölle kilpailla paljon enemmän matkatoimistojen, etenkin online -matkatoimistojen kanssa.”

Tämän uuden järjestelmän tärkein testi on tarkoitus tapahtua myöhemmin tänä vuonna Riyadh Airin käynnistämisen myötä. Mans sanoi, että Saudi-Arabiassa toimiva operaattori, kumppanuuden kautta FLYR: n kanssa, käynnistetään ilman PPS-tekniikkaa, mikä tekee siitä ensimmäisen “digitaalisesti alkuperäisen” lentoyhtiön maailmassa, Mans sanoi.
“Riyadh Air on maailman ensimmäinen lentoyhtiö, joka tosiasiallisesti pääsee eroon tai ei edes käynnisty tämän vanhan tekniikan kanssa”, hän sanoi suoran haasteena pitkäaikaiselle teollisuuden näkemykselle, että tällainen tekniikka on välttämätöntä matkatoimistojen jakelun ja yhteyksien tukemiseksi muihin lentoyhtiöihin.
Tarjous- ja tilauksenhallintajärjestelmät ovat keskeinen osa lentoteollisuuden pyrkimystä uuteen jakelukykyyn mukauttaa varaustarjouksia ja lisätä lentoyhtiöiden tuloja.
Ensi vuoteen mennessä noin 30%: n myynnistä odotetaan tulevan uusista jakeluominaisuuksista, Amadeus Insights Travel Technology Investment Trends -raportin mukaan.
Tuossa raportissa useampi kuin joka viides lentoyhtiö sanoi, että siirtyminen jälleenmyyjäksi tulemiseen on yksi lentoyhtiötekniikan kolmesta suurimmasta painopistealueesta.