Close Menu
    What's Hot

    Ison-Britannian BKT elokuussa 2025

    Tekoälyn megaprojektit herättävät hälytystä joillakin Euroopan kuivimmilla alueilla

    Kristi Noemin lentokentän sulkemisvideo saattaa rikkoa Hatch Act: Cantwellia

    Facebook X (Twitter) Instagram
    • About Us
    • Privacy Policy
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Laina Oppaasi
    • Home
    • Matkustelu
    • Talous
    • Auto
    • Uutiset
    • Euroopassa
    Laina Oppaasi
    Home » Spirit Airlines kohtalo järkyttää vältettäessä kovia päätöksiä konkurssissa
    Matkustaa

    Spirit Airlines kohtalo järkyttää vältettäessä kovia päätöksiä konkurssissa

    ThomasBy ThomasAugust 21, 2025No Comments5 Mins Read
    Share Facebook Twitter Pinterest Telegram LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Follow Us
    Google News Flipboard
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email Copy Link

    Spirit Airlines -matkatavarot nähdään lähellä lähtöselviä Austin-Bergstromin kansainvälisellä lentokentällä 10. huhtikuuta 2024 Austinissa, Texasissa.

    Brandon Bell | Getty -kuvat

    Maaliskuussa, Spirit Airlines tuli konkurssisuojasta alle neljässä kuukaudessa ja tuli pahenevaan maisemaan. Kuluttajat pidättivät varauslennoja ja yhdysvaltalaiset lentokoneet olivat täynnä tyhjiä paikkoja. Jopa kannattavimmat lentoyhtiöt leikkaavat ruusuisia rahoitusennusteita, jotka he olivat antaneet vuoden alussa.

    Mutta Spirit, kirkkaankeltaisilla lentokoneilla varustettu lentoyhtiö, josta on tullut synonyymi budjettimatkoille Yhdysvalloissa, ilmestyy nyt vieläkin shakiserilla. Viime viikolla, viiden kuukauden kuluttua konkurssista poistumisen jälkeen, Spirit varoitti, että se ei ehkä pysty selviytymään vuodessa ilman enemmän rahaa ja että sen luottokorttiprosessori hakee enemmän vakuuksia.

    Teollisuusasiantuntijoiden mukaan lentoyhtiö vältti kovien päätösten tekemistä ennen konkurssisuojaa tai sen aikana, kuten lentokoneiden uudelleensijoittamista tai kantolautan vähentämistä kokonaan. Sen sijaan konkurssilentoyhtiö teki sopimuksen joukkovelkakirjalainan omistajien kanssa, jotka vaihtoivat velan oman pääoman.

    “Se teki niin paljon epätodennäköisemmäksi, että he menestyisivät ilman, että hän olisi käsitellyt joitain näistä asioista”, kertoi Fitch Ratingsin lentoyhtiön analyytikko Joe Rohlena, joka alensi viime perjantaina henkeä, sanomalla

    Willkie Farr & Gallagherin rakenneuudistusosaston Yhdysvaltain rakenneuudistusosaston puheenjohtaja Brett Miller, joka edusti velkojien komiteaa, sanoi, että Spirit “ei käyttänyt niiden käytettävissä olevia välineitä luvussa 11” suurempien muutosten vuoksi.

    Spirit oli ennustanut 252 miljoonan dollarin nettotuloksen tänä vuonna joulukuusta lähtien. Mutta sen viime viikolla raportissa todettiin, että se menetti sen sijaan lähes 257 miljoonaa dollaria 13. maaliskuuta jälkeen, kun se poistui luvusta 11 kesäkuun loppuun.

    Osakkeet Spirit Aviation Holdings ovat pudonneet lähes 58% sen “menemisen huolenaihe” varoituksen jälkeen aiemmin tässä kuussa. Muiden lentoyhtiöiden osake kokoontui varovaisen lausunnon jälkeen. Noin 10% hengen istuimista on reiteillä, joilla ei ole kilpailua, ilmailututkimusyrityksen Courtney Millerin mukaan.

    Kannan merkit ovat näkyvissä. Lentokoneiden vuokranantajat ovat viime viikkojen aikana tavoittaneet kilpailijoiden lentoyhtiön johtajat kysyen, ovatko he jonkin hengen noin 200 Airbus -lentokoneesta, asiaan tuntevien ihmisten mukaan.

    Aviation Analytics -yrityksen IBA: n pääekonomisti Stuart Hatcher sanoi, että hän olisi odottanut, että Henki olisi aktiivisempi käsittelemään lentokoneiden vuokrasopimuksia konkurssin aikana.

    “Jos he pystyvät poistamaan 10% kaikista vuokrasopimuksista, sillä olisi ollut valtava vaikutus kassavirtaan”, hän sanoi.

    Tämä ei tarkoita hengen linjan loppua.

    “Lentoyhtiöiden pitäminen hengissä on paljon kannustinta, koska on paljon vaalipiirejä, jotka loukkaantuisivat pahasti”, kuten työntekijät, kuluttajat ja muut, sanoi rahoituspalveluyrityksen Hilco Globalin varapuheenjohtaja James Sprayregen, joka edusti United Airlinesia ja TWA -lentoyhtiöitä vastaavissa konkursseissaan.

    Lue lisää CNBC Airline News

    Omaisuuserien myynti

    Jo ennen konkurssia, Spirit oli aloittanut projektin myydä enemmän kalliita tuotteita, kuten tilaampia istuimia tai niputettuja hintoja, jotka sisältävät istuintehtävät ja matkatavarat, kilpaillakseen paremmin suurempien kilpailijoiden kanssa, jotka ovat nauttinut suurista kuluttavista asiakkaista pandemian jälkeisistä asiakkaista.

    Viime aikoina operaattori on sanonut pyrkivänsä myymään varoja, kuten lentokoneita, vuokrasopimuksia ja kiinteistöjä käteisvarojen keräämiseksi. Se on myös vähentänyt osaa kannattamattomasta lentämisestä, ja viime vuonna oli viime vuonna ilmoittanut viime vuonna työalusten leikkauksista ja lentokoneiden myynnistä kustannusten vähentämiseksi ja käteisvarojen keräämiseksi.

    Spirit toimitusjohtaja Dave Davis kertoi työntekijöille viime viikolla pidetyssä muistiossa, että muutokset se Dania Beach, Floridassa sijaitseva yritys tekee “Tarjoaa edelleen kuluttajille vertaansa vailla olevaa arvoa, jonka he ovat odottaneet monien vuosien ajan.”

    Spirit kieltäytyi kommentoimasta, onko se uudelleen konkurssiin vai yrittävätkö vuokranantajat uudelleen uudelleen.

    “Emme kommentoi markkinoiden huhuja ja keinottelua”, Spirit sanoi sähköpostitse. “Spirit Airlines on kriittinen osa Yhdysvaltain ilmailuteollisuutta, ja tarjoamme arvokkaita matkavaihtoehtoja palvelemillemme yhteisöille. Olemme pelastaneet kuluttajia satoja miljoonia dollareita riippumatta siitä, lentävätkö ne kanssamme vai ei. Keskitymme siihen, että yrityksen laatimiseksi ja rakentamiseksi on asetettu tarvittavat muutokset monien aloitteiden parantamiseksi suojelemaan yritystämme, arvostettuja ryhmiä, kumppaneita ja vieraita.

    Matkustajat pyörivät matkatavaroita kohti Spirit Airlinesin sisäänkirjautumispöytää George Bushin välisellä mannerten välisellä lentokentällä, tiistaina 21. marraskuuta 2023 Houstonissa.

    Jason Fochtman | Houston Chronicle | Hearst -sanomalehdet | Getty -kuvat

    IBA: n Hatcher sanoi, että se on tulossa vääräksi vuodenaikana – matalamman kauden jälkeen, huipun kesän jälkeen ja ennen talvilomaa – lentokoneiden sijoittamiseen muiden lentoyhtiöiden kanssa, vaikka hinnoittelu on ollut lujaa. Se on ollut vielä vahvempaa varaosan Pratt & Whitney -moottoreissa. Airbus A321neos -moottorit, joita Spirit käyttää, vuokraavat 15,8 miljoonalla dollarilla kuukaudessa, mikä on noin 50% enemmän kuin vuodesta 2019, IBA -tietojen mukaan.

    Mutta jotkut varoittavat, että jopa syvät leikkaukset eivät aina voi kääntää lentoyhtiötä ympäri.

    “Sinulla ei ole paikkaa nukkua, jos poltat sänkysi”, sanoi Brett Snyder, Cranky Flier Travel -sivuston perustaja, viikoittaisen lentoyhtiön teollisuusverkkoanalyysin ja entisen lentoyhtiön johtaja.

    Samaan aikaan operaattori aikoo jo saada satoja enemmän lentäjiä, ja sekä Aviatorsin että lentoemäntä ammattiliitot ovat kiinnostavia työntekijöitä pahempien uutisten edessä.

    “Spirit on haurassa taloudellisessa asemassa, todennäköisesti enemmän kuin missään vaiheessa edellisen 24 kuukauden aikana”, lentoemäntä-CWA: n yhdistys, joka edustaa Spirialin noin 5 400 matkustamomiehistön jäsentä, sanoi jäsenille 12. elokuuta pidetyssä muistiossa Spirit-varoituksen jälkeen. “Käytä tätä aikaa arvioidaksesi taloudellista tilannettasi ja aloita strateginen, kuinka parhaiten säästävät lentävien leikkausten taloudelliset vaikutukset kotitalouteen.”

    Sadat sen lentoemäntät ovat jo ottaneet väliaikaisia ​​poissaololehtiä, mikä antoi heille mahdollisuuden pitää lääketieteellisiä etuja.

    Muutama vuosi

    Miksi Spirit Airlines kamppailee

    Spirit on kohdannut muita haasteita, jotka johtavat sen konkurssiin tekemiseen viime vuonna.

    Eräs Pratt & Whitney Moottorin muistaminen perusti monet sen lentokoneista vuodesta 2023 alkaen. Samana vuonna se saavutti sopimuksen sulautuakseen budjettikorjauksen kanssa Frontier Airlinesmutta osakkeenomistajat hylkäsivät kaupan All-Cash-haltuunoton hyväksi JetBlue Airways Se ammuttiin lopulta liittovaltion kilpailutapauksessa, jättäen molemmat operaattorit yksin.

    Frontier oli sulautumiskeskusteluissa Hengen kanssa viime vuonna juuri ennen Spirialin konkurssihakemusta, mutta nuo neuvottelut hajosivat.

    “He ovat tuhonneet jokaisen mahdollisuuden saada kaikki toimimaan”, Snyder sanoi.

    Kotimaisten lentojen ylitarjonta ajoi myös lentoliput viime vuosina, mikä sai alan leikkaamaan kapasiteettia, ja suuntaus rangaistaan ​​erityisen erityisesti yhdysvaltalaisista operaattoreista. Niillä matala-alueilla oli toinen ongelma, kun palkat nousivat pandemian seurauksena, ja he olivat vähentäneet edullista mallia.

    “Mielestäni heidän suunnittelemansa strategisen nollauksen suhteen on saattanut olla vähän optimismia”, sanoi Fitchin Rohlena. “Se sitten tuli kasvotusten kovemmalla, ankarammalla ilmailuympäristöllä.”

    Älä missaa näitä näkemyksiä CNBC PRO: lta

    Follow on Google News Follow on Flipboard
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Previous ArticleSaksan yritykset haluavat Berliinin kävelevän puhetta
    Next Article Tesla kohtaa autoturvallisuustutkimuksemme epäonnistumisen kaatumisraporteista
    Thomas
    • Website

    Related Posts

    Kristi Noemin lentokentän sulkemisvideo saattaa rikkoa Hatch Act: Cantwellia

    October 16, 2025

    United Airlines (UAL) vuoden 2025 kolmannen neljänneksen tulos

    October 15, 2025

    Boeing radalla useimpien lentokonetoimitusten aikana vuodessa vuodesta 2018

    October 14, 2025
    Add A Comment
    Leave A Reply Cancel Reply

    Latest Posts

    Ison-Britannian BKT elokuussa 2025

    Tekoälyn megaprojektit herättävät hälytystä joillakin Euroopan kuivimmilla alueilla

    Kristi Noemin lentokentän sulkemisvideo saattaa rikkoa Hatch Act: Cantwellia

    Wells Fargo, Pfizerin toimitusjohtajat varoittavat, että Yhdysvallat voi hävitä Kiinalle ilman innovaatioita

    Trending Posts
    Recent
    • Ison-Britannian BKT elokuussa 2025
    • Tekoälyn megaprojektit herättävät hälytystä joillakin Euroopan kuivimmilla alueilla
    • Kristi Noemin lentokentän sulkemisvideo saattaa rikkoa Hatch Act: Cantwellia
    • Wells Fargo, Pfizerin toimitusjohtajat varoittavat, että Yhdysvallat voi hävitä Kiinalle ilman innovaatioita
    • United Airlines (UAL) vuoden 2025 kolmannen neljänneksen tulos

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.