Alaska Airlines Boeing 737 Max 9 lähtee Los Angelesin kansainvälisen lentokentän matkalla Puerto Vallartaan 19. syyskuuta 2024.
Kevin Carter | Getty -kuvat
Alaska Airlines on aloittamassa alan kilpailua huippuluokan luottokorteista ja luomalla yhdistetyn usein lentolehtisen ohjelman, nimeltään Atmos Rewards, Hawaiian Airlinesin kanssa, jonka se hankki viime vuonna.
395 dollarin vuodessa Atmos Rewards Summit Visa Infinite Card, Bank of Americaon operaattorin ensimmäinen premium -luottokortti ja sisältää etuisuudet, kuten lentokentän aulakorut, välittömät 50 dollarin tositteet viivästyksille ja diskontatut globaalit seurakuntahinnat.
Uuden Atmos -ohjelman puitteissa matkustajilla on valinta kuinka he ansaitsevat pisteitä:
- Etäisyyden mukaan: Asiakkaat ansaitsevat yhden pisteen jokaisesta lentävästä mailista, mikä Alaskan mukaan on parempi matkustajille, jotka usein lentävät kansainvälisesti tai maastona.
- Hinta: Matkustajat ansaitsevat viisi pistettä jokaisesta 1 dollarista, jonka he käyttävät lennolle, jonka kuljetusyhtiön mukaan on suunnattu niille, jotka usein lentävät premium -hytteissä, kuten ensimmäisen luokan.
- Lentojen mukaan: Asiakkaat ansaitsevat 500 pistettä jokaisesta lentävästä segmentistä, joka on suunnattu lentolehtisille, jotka vievät paljon lyhyen matkan matkoja, kuten Havaijilla tai Kaliforniassa.
Myös eliitti -lentolehtiset tasot muuttuvat, ja Alaska vaatii matkustajia ansaitsemaan enemmän pisteitä huipputasojen saavuttamiseksi. Kilpailevat lentoyhtiöt ovat myös tehneet tällaiset muutokset rutiininomaisesti.
Atmos -Platinum -kanta -asiakastasolle asiakkaiden on ansaittava ensi vuonna 80 000 pistettä ja 135 000 Atmos Titanium -tasolle, joka on verrattuna 75 000: een ja 100 000: een, vuonna 2025. Alaskan kaupallinen johtaja Andrew Harrison kertoi CNBC: lle, että mailia ei ole poistunut lennon lunastuksista. Atmos -ohjelmassa on myös hopea- ja kultatasoja. Kaikki tasot, mukaan lukien päivitykset, ollessa saatavilla, ilmaiseksi premium -luokan istuimista Alaskassa ja yhdellä operaattorin kumppaneista, American Airlines.
Vaikka usein esiintyvä lentolehtinen ohjelma yhdistetään, Alaska aikoo pitää tuotemerkkinsä toimivan erikseen havaijilaisesta. Se aikoo kuitenkin käynnistää joukon kansainvälisiä reittejä laajakehon lentokoneille kodin tukikohdasta Seattlessa.
Alaska ja sen kilpailijat ovat investoineet voimakkaasti jahtaamaan korkeamman kuluneen asiakkaita ja luomaan tahmeaa yritystä kanta-asiakas-esteillä asiakkaiden on selvinnyt päästäkseen toiselle puolelle. Jopa budjettilentoyhtiöt kuten Spirit Airlines ja Frontier Airlines ovat kääntyneet kalliimpiin strategioihin yrittääkseen palata kannattavuuteen.
Lentoyhtiöt “Premium -hytteillä ja premium -kokemuksilla on siellä hyvä vankka kysyntä, joka ei ole olennaisesti muuttunut ja joka todella paranee”, Harrison kertoi CNBC: lle.
Pahinta, jonka voit tehdä heille, on kutsua heidät oleskelutiloihin ja sinulla on linjat edessä sanomalla, että et pääse sisään ja joudut odottamaan. “
Andrew Harrison
Alaska Airlinesin kaupallinen johtaja
Alaska yrittää myös pitää etuja ja oleskelutiloja yksinoikeudella välttääkseen ylikuormituksen alan ongelmia.
Top Atmos Rewards Summit Visa Infinite -kortti sisältää kahdeksan aulaa vuodessa, mikä on voimassa koko matkapäivänä.
“Nämä ovat uskollisimpia ja usein matkustajasi. Pahinta, mitä voit tehdä heille, on kutsua heidät oleskelutiloihin ja saada linjat edessä sanomalla, että et pääse sisään ja joudut odottamaan”, Harrison sanoi.
Alaska rakentaa uuden aulan tukikohtaansa Seattle-Tacoman kansainvälisellä lentokentällä, joka on omistettu kansainvälisille kaukoliikenteelle ja suunnittelee yhtä San Diegon kansainvälisellä lentokentällä.
JetBlue Airways Aloitti premium -luottokortin Barclays USA: n kuluttajapankin kanssa aiemmin tänä vuonna, ja vuosimaksu oli 499 dollaria. Muut lentoyhtiöt ovat myös nostaneet maksuja ja lisänneet etuisuuksia ja pistebonuksia houkutellakseen lisää ilmoittautumista ja kortinhaltijoita.
“Uusi premium-luottokorttimme on tiellä, joka kaksinkertaistaa koko vuoden hankinnat, mikä korostaa asiakkaiden valtavaa määrää premium-tuotteillemme”, JetBlue-toimitusjohtaja Joanna Geraghty sanoi tulospuhelussa viime kuussa.
Alaska kertoi myös aikovansa tarjota StarLink Wi-Fi: tä koko laivastonsa ajan, palvelun, joka on ilmainen kanta-asiakasohjelman jäsenille. Havaijin lentoyhtiöt saivat ensimmäisen kerran sopimuksen palvelusta Elon Muskin SpaceX -palvelusta vuonna 2022.
