Delta Air Lines -lentokone nousee Reaganin kansallisella lentokentällä Arlingtonissa, Virginiassa, 24. joulukuuta 2021.
Eric Lee | Bloomberg | Getty -kuvat
Puolesta United Airlines Toimitusjohtaja Scott Kirby, siellä on hänen lentoyhtiönsä, hänen kuljettajansa pääkilpailija, Delta -lentolinjatja sitten kaikki muut.
Delta ja United osoittivat yli 86% viime vuonna seitsemän suurimman lentoyhtiön voitoista. Lentoyhtiöiden marginaalit ovat tunnetusti ohuita, alle 4% viime vuonna, verrattuna Yhdysvaltain suurten yritysten lähes 20 prosenttiin, Airlines for America Industry Group. Jo neljän parhaan yhdysvaltalaisen kantajan – Delta, Yhtenäinen– amerikkalainen ja Lounaaseen -Noin kolme neljäsosaa kotimaisesta kapasiteetista.
Mutta koon lisäksi Delta ja Unitedin verkot ja keskittyminen premium -matkoille auttavat heitä säätä haastavan vuoden paremmin kuin kilpailijansa, analyytikot sanovat.
“Yksi asia, josta on tulossa vielä selkeämpi … on kahden uskollisten lentoyhtiöiden vahvuus, joka todella voittavat ja kaikki muut häviävät”, Kirby sanoi operaattorin neljännesvuosipuhelussa torstaina.
“On vaikea sanoa olevansa väärässä”, sanoi Melius Research Airline -analyytikko Conor Cunningham.
Ja asiat etsivät loppuvuoden, Delta ja Unitedin toimitusjohtajat ovat sanoneet. Kirby kertoi torstaina CNBC: n “Squawk Box” -tapahtumassa, että Unitedin katkaistu 2025-ennuste on jonkin verran ylösalaisin, koska pop on kysyntä tällä vuosineljänneksellä, kun taas uudelleen-uudelleen-train-tariffit ja muut haasteet erottivat varauksia aiemmin tänä vuonna.
Newark Liberty International Airport -yrityksen Newark Liberty International Airport -sivustolla, joka herätti lentoliikenteen Lennon ohjaimen pula Newark Liberty International Airport, puree lentoyhtiön toisen ja kolmannen vuosineljänneksen voitot.
United- ja Delta -osakeliikkeet verrattuna S&P 500: een.
Halvat istuimet
Lentoliput putoavat tänä vuonna, jopa perinteisesti ruuhkakuukausina, ja markkinoilla on liian monta valmentaja -luokan paikkaa. Kotimaan matkakysyntä, etenkin hintaherkältä kuluttajilta, on ollut heikompi kuin ylevät odotukset, jotka lentoyhtiöiden johtajat olivat vuoden 2025 alussa.
Lentoliput laskivat kesäkuussa 3,5% vuotta aikaisemmin, kun taas inflaatio nousi yleisesti, toteaa, että työvoimatilastot.

“Kesä ei yleensä ole koskaan myynnissä, ja kesä on tällä hetkellä voimakkaasti myynnissä”, Southwestin toimitusjohtaja Bob Jordan kertoi CNBC: lle kesäkuun lopulla.
Delta ja muut lentoliikenteen harjoittajat ovat sanoneet, että he laajentavat kapasiteettisuunnitelmiaan kesämatkakeskuksen jälkeen, joka vähenee elokuun puolivälissä, mutta jopa rahan ansaitseminen ruuhkakaudella on haastavaa tänä vuonna.
“Yksinkertaisesti sanottuna osa teollisuudesta on hukkumassa; kykenemätön tuottamaan voittoa, jopa kesähuipun aikana”, JPMorgan Chase Airline -analyytikko Jamie Baker kirjoitti torstaina huomautuksessa. “On niin selvästi loogista odottaa näiden franchising -heittävän niin paljon kapasiteettia huippukysynnän suhteen kuin pystyy keräämään toivoen, että potentiaalisesti rikkoutuu vesilinjan yläpuolelle vain lyhyelle ilmalle.”
Se ei voi olla hämmästyttävää ikuisesti. Mikä nousee, tulee alas. Tämä on lentoyhtiöteollisuus. “
Conor Cunningham
Melius Research Airline -analyytikko
Sekä Delta että United ovat leikanneet 2025 näkymänsä. (Lounais, amerikkalainen ja Alaska Raportoi neljännesvuositulokset ensi viikolla.) Mutta korostaminen kansainväliseen matkaan sekä premium -paikkoja ja kanta -asiakasohjelmia lisäävät molempia operaattoreita.
Keskiviikkona United ilmoitti 7%: n laskun toisen vuosineljänneksen kotimaisissa tuloissa käytettävissä olevan istuimen mailia, joka on lentoyhtiön hinnoitteluvoiman mittari. Liikenteen harjoittaja sanoi myös, että kyseisessä lukuissa laski 4,5%, vaikka kansainväliset yksikön tulot eivät olleet niin paljon, ansiosta osittain Tyynenmeren alueen lennon kaltaisten trans-Trans-trans-lennojen lisääntyminen: Japani.
Deltan kotituotot laskivat 5% ja laskivat yhteensä 3%.
Jopa jotkut transatlanttiset matkat osoittivat merkkejä markkinoiden ylitarjonnasta eurooppalaisten matkojen kuumeisena kysynnän jälkeen pandemian jälkeen ja saapuvat matkailun Yhdysvaltojen putouksiin.
“Se ei voi olla hämmästyttävää ikuisesti. Mikä nousee ylös”, sanoi Melius ‘Cunningham. “Tämä on lentoyhtiö.”
Mutta sekä United että Delta viittasivat vahvuuteen premium -hytteissä, joissa paikkoja ovat useita kertoja kalliimpia kuin valmentajan hinta, samoin kuin heidän kanta -asiakasohjelmissaan. Delta sanoi sen tulot tuottoisasta American Express Kumppanuus nousi 10% viime vuodesta toisella vuosineljänneksellä 2 miljardiin dollariin, ja premium-luokan liikevaihto kasvoi 5%.
Uudet virrat
Kaikki lentoyhtiöt ajattelevat uusia tapoja tuottaa tuloja, ei pelkästään poistamaan järjestelmästä kustannuksia syöttämällä kannattamattomia lentoja ja muita viemäreitä.
Southwest Esimerkiksi toukokuussa esitteli monille asiakkaille tarkistetut laukkumaksut, kerran ajattelemattoman lisäosan lentoliikenteen harjoittajalle, joka auttoi demokratisoimaan lentomatkoja. Se aikoo aloittaa määritettyjen paikkojen myymisen, päästä eroon pitkäaikaisesta avoimesta istuintasuunnitelmastaan ja tarjota ylimääräisiä vaihtoehtoja, jotka komentavat palkkion. Kuljettaja on ainoa suurin Yhdysvaltain lentoyhtiö, jonka varastossa on tänä vuonna.
Ylemmässä päässä Delta sanoi, että se on testaava segmentointia, että se on hallittu lentokoneen takaosaan ohjaamon etuosassa.
“Premium on varmasti ollut siellä, missä marginaalimme ovat jatkaneet laajentumistaan, joten olemme keskittyneet voimakkaasti parantamaan parannettua palvelua näille asiakkaille ja enemmän segmentointia”, Deltan presidentti Glen Hauenstein sanoi 10. heinäkuuta pidetyssä tulospuhelussa. “Segmentointi, jonka olemme tehneet päähytissä, on sellainen malli, jonka aiomme tuoda kaikkiin premium -hytteihimme ajan myötä, koska eri ihmisillä on erilaisia tarpeita.”

United paljasti äskettäin uudistetun Polaris-luokan, sen ylimmän tason hyttin pidemmän matkan lennoille sekä uudet omistetut oleskelutilat. Unitedin kaupallinen johtaja Andrew Nocella kertoi, että yrityksellä on tilaa laajentaa premium-taloudellista taloutta, hyttiä, joka sijaitsee yritysluokan ja valmentajan välillä.
“Se on hytti … se tuottaa erittäin hyviä paluuja ja sen, joka todennäköisesti nojaamme eteenpäin eteenpäin”, hän sanoi.
Nocella vihjasi segmentointiin lentokoneen edessä, mutta lopetti yksityiskohtien jakamisen.
“Kaikki eivät halua täydellistä kokemusta. Jotkut ihmiset haluavat muita kokemuksia”, hän sanoi. “Odotamme innolla jatkossakin tulokantamme monipuolistamista ja segmentoida sen sopivalla tavalla, ja jätän sen siihen.”
Vaikka Kirby asettaa lentoyhtiönsä ja deltaansa samanlaiseen kauhaan, heidän välinen kilpailu on vahva. Kysyttäessä Delta -reiteistä Los Angelesista ja Unitedin kotikeskuksesta Chicago O’Haren kansainvälisellä lentokentällä Hongkongiin, nykyiseen United -reittiin, Kirby harjasi sen pois.
“Lennämme 6000 lentoa päivässä, joten pari uutta reittiä ei ole meille niin suuri ongelma”, hän sanoi. “Mutta luulen, että olen kiitollinen, kun muut lentoyhtiöt tuntevat olevansa huolissamme siitä, että olemme menossa eteenpäin ja joutuvat lentämään reittejä, jotka menettävät heille rahaa.”