Hotellit haluavat vieraiden tuntevan olonsa kotoisaksi – mutta jotkut vievät sen liian pitkälle, hotellit.com -tutkimuksen mukaan.
Expedian maaliskuussa julkaisemat tutkimustulokset osoittivat, että käyttäytymisen pahoinpitelyt olivat kävellä paljain jaloin, ja 94% vastaajista piti sitä sopimattomana.
Läheinen toinen on hotellin kylpytakit aulassa (92%), jota seuraa uima -altaan (86%) julkiset kiintymykset (86%).
Jotkut hotellit käsittelevät näitä käyttäytymisiä tarjoamalla hienovaraisia vihjeitä raskaan käden lähestymistavan sijasta.
“Uskon, että asiakkaat seuraavat johtoa, jos sinä ja henkilöstösi kunnioittavat [and] Hyödyntämätön “, sanoi Blue Door Kitchen & Innin perustaja Reem Arbid.
Vieraat, jotka puhuvat äänekkäästi puhelimistaan, ovat toinen yleinen asia, hän sanoi. Henkilökunta voi kohteliaasti pyytää vieraita ottamaan puhelun muualle, hän sanoi, mutta “reaktio ei ole aina positiivinen”.
Hän sanoi, että hotelliprotokollat voivat varovasti rohkaista vieraita olemaan tietoisempia, viitaten esimerkkiin henkilöstöstä, joka puhuu hiljaisemmilla äänillä.
Hienovarainen lähestymistapa voi toimia myös muiden epäasianmukaisen käyttäytymisen kanssa, kuten pukeutumattoman puku, joka voi sammuttaa muut vieraat.
“Huippuluokan perääntymisessä pyjamassa esiintyminen tai paljain jaloin jaettujen tilojen ympärillä voi olla epäkunnioittava”, sanoi Panaman La Coralina Island Housen toimitusjohtaja Ariel Barionuevo.
Jotta nämä ongelmat ratkaisevat, jotkut hotellit tarjoavat etiketti-ohjeita saapumisen edeltävissä sähköposteissa tai lähtöselvitysprosessin aikana.
Joillekin paljain jaloin meneminen on kuitenkin enemmän turvallisuutta kuin kunnioitusta, sanoi Irlannin lomakeskuksen ja golfkerhon Kilkean linnan pääjohtaja Aidan O’Sullivan.
Kaikissa kiinteistöjen ravintoloissa vaaditaan paitoja ja kenkiä, ja hotelli kannustaa vieraita pukeutumaan linnan julkisissa osissa. Vaikka jotkut eivät välttämättä pukeudu vastaavasti uinti- tai kylpylävierailun jälkeen, “se ei ole normi”, hän sanoi.
Siitä huolimatta hotellin 18-reikäinen golfkenttä valvoo edelleen tiukempia pukeutumiskoodeja vihreissä ja kieltää kaulamattomat paidat ja radan puvut, O’Sullivan sanoi.
Kiireellisempiä ongelmia
Toiset teollisuudessa sanovat kuitenkin, että he käyttävät nykyaikaisempaa lähestymistapaa luksusstandardeihin.
“Olipa kyse PJ: stä aamiaisella, pennut sängyssä tai uima -altaan nauttivat lapset – toivotamme kaiken tervetulleeksi”, sanoi Sam Jagger, Maybourne Beverly Hillsin toimitusjohtaja.
Sen sijaan hotelli priorisoi “vieraiden ja tiimimme turvallisuuden ja yksityisyyden kunnioittamisen”, hän sanoi.
MDA Hospitality Solutions -yrityksen perustaja Mary d’Argenis-Fernandez sanoi, että tiukat pukeutumiskoodit eivät ole niin yleisiä kuin ennen. Hänelle on suurempi ongelma, kuten henkilöstön jäsenille tai muille vieraille suunnatut julkiset puhkeamiset – kuten henkilöstölle tai muille vieraille, kuten julkiset puhkeamiset.
“Näitä tilanteita, joita joskus ei vaadita, koskevat enemmän teollisuudessa työskenteleville”, hän totesi, että ryhmän jäsenet koulutetaan vähentämään tällaisia tilanteita siirtämällä leviämisen yksityiseen alueeseen.
Kun häiritsevää käyttäytymistä esiintyy ylellisissä kiinteistöissä, henkilöstölle voidaan merkitä “hauska poliisi” yksinkertaisesti työnsä tekemiseen, sanoi Cassandra Wheeler, joka oli vieraspalvelun valvoja Hilton -hotellissa.
“Nauramme vain, hymyilemme ja käskisimme heille upeaa päivää”, hän sanoi. “Stressaantuneet konferenssin osallistujat ja paikalliset viikonlopput kohtelivat joskus meitä kuin henkilökohtaisia palvelijoita.”
Toinen kyselyssä korostettu ongelma ovat vieraat, jotka sika -allastuolit. Noin 60% vastaajista sanoo hylkäävänsä matkustajia, jotka tekevät tämän, aiheuttaen joitain hotelleja niputtamaan tätä käyttäytymistä alkuunsa.
Expedian lehdistötiedotteen mukaan Marriott’s Maui Ocean Club – Lahaina & Napili Towers antaa vieraille mahdollisuuden varata yhden ylimääräisen tuolin. Ja Kyproksen St. George Beach Hotel & Spa Resort yksinkertaisesti jakautuu aurinkotuoleihin vieraille saapuessaan, se lisäsi.