Stellatisin RAM -näyttö näkyy New Yorkin kansainvälisessä autonäyttelyssä 16. huhtikuuta 2025.
Danielle Devries | CNBC
Auburn Hills, Michigan – Ramin toimitusjohtaja Tim Kuniskis ilmestyi viime vuoden lopulla seitsemän kuukauden eläkkeelle sanomalla, että hän “jäi taistelun” ja myönsi Tähti Brändi murskattiin markkinoilla kilpailunsa vuoksi.
Mediatapahtuman aikana Kuniskis astui lavalle mediatapahtumassa, kun puhuja huusi Detroitin räppääjä Eminem lauloi “Arvaa kuka on palannut takaisin.” Hän lupasi positiivisen käännöksen nyt meneillään olevalle kuorma -autobrändille ja jatkuu vuoteen 2026.
Suunnitelma sisältää ensi vuonna yli 25 ilmoitusta. Toistaiseksi niihin kuuluu NASCAR mekaanisella härkätaisteluilla ja uusilla kilpa-autoilla, Hemi V-8 -moottorin ylösnousemuksella uudella “mielenosoituksen symbolilla” ja viime aikoina siinä on uusi alan johtava voimansiirtotakuu RAM-tuotteilleen.
Koska toimitusjohtaja on palannut kokonaan, Kuniskis on täynnä energiaa. Kuten äskettäin kuvasi, hänellä ei ole “ei laskuvarjoa” leikkiessään lainatulla ajan ja talon rahalla. Hän menee kaikki ulos ja aloittaa RAM -RAM: n herättämisen, ja myynti laski 38% ennätysvuoden 2019 jälkeen.
Ram Trucksin toimitusjohtaja Tim Kuniskis on tuotemerkin Ram 1500 NASCAR Truck -sarjan konseptissa.
Tähti
“Palkkioni ovat erittäin selkeitä, koska lähdön jälkeen ja minulla oli mahdollisuus pitää tauko, tajusin, että minun ei tarvinnut lähteä, pidä vain tauko. Sitten olin innokas tulemaan takaisin.” (Hän luopui ravintoloista monille hänen urallaan eläkkeelle siirtymisen jälkeen.) “Meillä on täällä mahdollisuuksia ratkaista paljon asioita, jotkut ihmiset painostavat tätä tilaisuutta, jotkut ovat polttoaineet. Onneksi tiimimme on ruoannut sitä.”
Kuniskis, joka johti Ram ja Dodgen eläkkeelle eläkkeelle vuoden puolivälissä, sanoivat, että monenlaisia ongelmia on johtanut brändin nykyiseen tilanteeseen, mukaan lukien autovalmistajan hinta, mallin lanseeraus kadenssi ja mikä tärkeintä, sen RAM 1500: n uudelleensuunnittelun uudelleensuunnittelusta johtuvat kysymykset. Tämä on johtanut yhä useampaan tuotantoongelmiin, joita edelleen syntyy ajoneuvon käynnistämisessä.
“Yritimme tehdä liian monia asioita kerralla. Muutimme kaiken, ei muutoksen tekemisen vauhtia”, Kuniskis sanoi Ram 1500: sta.
Kuniskis ei puhu suuremmasta ongelmasta, kun Stellatis käsittelee entisen Stellatis -toimitusjohtajan Carlos Tavaresin alla, joka lähti autovalmistajasta joulukuussa. Johtajuuden vaihdossa Kuniskis rekrytoitiin takaisin Ramiin.
Vaihtosuunnitelma
Stantistis paljasti Ram 1500 NASCAR -konseptinsa Michigan International Speedwaylla kesäkuussa 2025.
Tähti
RAM on yksi kriittisimmistä tuotteista Stellatisin 14 tuotemerkistä, ellei tärkeimmistä. Se kilpailee kannattavilla täysikokoisilla noutomarkkinoilla, ja alan asiantuntijat sanovat, että sen menestys on avain yrityksen jälleenrakentamiseen kaupallisilla markkinoilla.
“Se on heidän liiketoimintansa selkäranka”, sanoi kuluttajien oivalluksen analyytikko Joseph Yuan, KamaxTieto- ja kuluttaja -autojen ostoverkkosivusto Edmunds.com. “Markkinaosuus on erittäin tärkeä.”
Edmundsin mukaan Yhdysvaltain täysikokoisten poimintarhutmarkkinoiden RAM 1500 -markkinaosuus on laskenut 17,8 prosentista vuonna 2019 8,4 prosenttiin tämän vuoden ensimmäisellä puoliskolla.
Yrityksen tietojen mukaan täysikokoisten kuorma-autojen myynti RAM-RAM: lle sisältää 1500 ja suurempia versioita, mikä on 41% vuodesta 2019 vuoteen 2024. Yleiset moottorit ja Toyota Motors Lisää myyntiä tänä aikana.
Huolimatta seuraavan vuoden käännesuunnitelman alkuvaiheista, Ram on herättänyt suositun Hemi V-8 -moottorinsa. Esitteli halpakorin uudelleen; ilmoitti paluun NASCARiin; ja antoi 10 vuoden/100 000 rajoitetun voimansiirtotakuun uusille kuorma-autoille sen kokoonpanossa.
Kuniskis sanoi, että lisäilmoituksissa voi olla useita uusia potentiaalisia ajoneuvoja, kuten matkustaja -pakettiauto ja keskikokoinen poimintarhuuksilla, joiden odotetaan tapahtuvan vuonna 2027. Hän käynnisti myös markkinointikampanjan ”Ei tarvitse lopettaa RAM: ta” ja viivästytti brändin sähköistettyä pikakuorma -autoa alhaisen markkinoiden kysynnän vuoksi.
“Aina on hullu tapa”, Kuniskis sanoi. “Jotakin, joka näyttää mielenkiintoiselta.”
Osa Ramin uusista markkinointipyrkimyksistä sisältää paluu NASCAR -kuorma -autokilpailuihin, joissa kilpa -fanit voivat “ajaa Hemi” – mekaaninen härkämatka, joka näyttää tuotemerkin uudelta “protestointi” Hemi -logosta, joka tulee Ramin pään moottoriin.
Tähti
Osa “hauskasta” sisältää paluun NASCAR -kuorma -autoon, jossa fanit voivat “ratsastaa Hemi” – mekaaninen härkä ratsastus, joka näyttää tuotemerkin uudelta “protestomerkkisymbolista” -logoon, joka tulee päämoottorilla, jossa on RAM -muistia. Jos ratsastaja voi jäädä 15 sekuntia, he saavat erityisversion T-paidasta, jota ei voida ostaa.
Se palasi NASCARiin aiemmin tässä kuussa Michiganissa ja sisälsi myös uuden kuorma -autojen suunnittelun sekä ajoneuvon, joka teki Donitsin palamisen.
Kuniskis kieltäytyi paljastamasta RAM-tuotemerkin tai sen täysikokoisen poimintaorma-autojen myyntitavoitteita, mutta hän sanoi, että yrityksen tavoitteena on, että markkinaosuus on 20–29,9% täysikokoisista kuorma-autoistaan ohjelman loppuun mennessä. Teollisuustietojen mukaan RAM-kuorma-autoilla on noin 17% Yhdysvaltain täysikokoisista pikakuorma-autojen markkinoista vuonna 2024.
“Tiedän tarkalleen mihin olemme menossa ja mitä odotamme”, hän sanoi. “Minun pitäisi olla laillisesti markkinaosuus, joka alkaa kahdesta.… Se on meille lähtökohta.”
Osa Ramin uusista markkinointipyrkimyksistä sisältää paluu NASCAR -kuorma -autokilpailuihin, joissa kilpa -fanit voivat “ajaa Hemi” – mekaaninen härkämatka, joka näyttää tuotemerkin uudelta “protestointi” Hemi -logosta, joka tulee Ramin pään moottoriin.
Tähti
Mutta Kuniskis sanoi, että markkinaosuus on vain mittari, ja myös tehtaiden käyttö ja voitto ovat tärkeitä. Hän sanoi, että vähittäismyynnin, tarkasti tarkkailun mittarina, odotetaan kasvavan noin 28% vuoden ensimmäisellä puoliskolla huolimatta RAM: n kokonaismyynnistä.
“Et halua jahdata jakamista vain jahdata jakamista”, hän sanoi. “Haluan, että kaikki kasvit toimivat täysin maksimoimaan tehokkuuteni.”
‘Edellinen LFG’
Kuniskis käytti mustaa bändiä vasemmalla ranteella valkoisilla kirjaimilla “Last LFG”.
Ensimmäinen osa on ollut Kuniskis -loitsu vuosia, jotta hänen ylimmän luutnantinsa olisivat parhaiten. Jälkimmäinen osa on lyhenne monille merkityksille, mukaan lukien ”Mennään omituisesti”.
“Kun olet koulussa, he sanovat sinulle ” A ‘, kaikki on hienoa. Menet elämässä.” Ei oikeastaan. “He muistavat, että kaveri teki jotain erilaista tällä tavalla kuin vain’ a ‘koulussa, viimeisen kymmenennen. “
RAM: n toimitusjohtaja Tim Kuniskis jakaa joukkueensa ja jälleenmyyjiensä “viimeisen LFG” -rannekkeen osoittaakseen brändin käännöksen symbolisuutta.
Tähti
Kuniskis jakaa rannekkeita tiiminsä ja brändin jälleenmyyjiin palattuaan tammikuussa pidettävään jälleenmyyjäkokoukseen palauttaakseen vähittäiskauppiaiden luottamuksen vuosien kiistanalaisten suhteiden, kannustimien, tuotteiden ja hintojen jälkeen.
Se näyttää toimivan toistaiseksi, sanoi Illinoisin jälleenmyyjä Michael Bettenhausen.
“Kaikki, mikä Tim osoitti meille, vakuutti meille, että brändi jatkoi erän, jonka olemme nähneet viime vuosina”, Bettenhausen sanoi. “Olemme niin iloisia, että Tim johti väitettä. Se on todella hämmästyttävää.”
Bertenhausen kertoi myös, että täysikokoiset pikakuorma-automarkkinat ovat avain yrityksen ja sen jälleenmyyjien menestykseen. Se koostuu ostajista, joilla on usein uskollisuus tuotemerkille ja toimivat suurlähettiläänä.
“Asiakasuskollisuus on iso osa liiketoimintaa”, Yoon sanoi. “Monille näistä ihmisistä ei ole väliä, onko heidän tuotemerkkinsä objektiivisesti paras tuote. Se on juuri sitä, mitä valmistaja tekee, ja he kaikki kokevat sen olevan heille paras.”
RAM 1500 -laajennettu hybridi -poiminta on saatavana vuoden 2026 alussa, ja yrityksellä on pisin ajo -alue, jonka yritys tarjoaa kevyissä kuorma -autoissa, ja kokonaismatka on 690 mailia kaasumoottorin ja akun virtalähteen välillä.
RAM | Tähti
Kuniskis sanoi, että automakerin kuuluisan Hemi V-8: n palauttaminen voi olla hyvä alku, kuten Kuniskis kertoi, että yritys sai 12 000 Hemi-tilausta ensimmäisen päivän pikakuorma-autolla moottorilla, joka on jälleenmyyjien tilausta varten.
Hemin paluun myötä RAM: n sähköisustussuunnitelmat sisältävät uudet plug-in-kuorma-autot ja kokonaan sähköiset mallit. Kuniskis kieltäytyi keskustelemasta kokonaan sähköisen mallin tuotantoajasta, jota alun perin odotettiin viime vuonna. Hän sanoi, että laajennusmalli, nimeltään Extended Range Electric Ajoneuvo, aloittaa tuotannon tänä vuonna, mutta kieltäytyi määrittelemästä, milloin aloittaa kuluttajien myynti.
Kuniskis kertoi uskovansa EREV: n olevan enemmän markkinoilla erottelija ja tärkeämpi tuotemerkin käännesuunnitelmassa.
“Olen todella optimistinen vuodesta. Olen erittäin ylpeä siitä, kuinka aloitimme tänä vuonna, se käyttää vain perinteisiä strategioita”, Kuniskis sanoi. “Meillä ei ole vielä jotain uutta.”