Kerran synonyymi hemmotteleville myöhäisillan välipaloille, hotellin minibaarit olivat matkustajien mukavuuden tunnusmerkki 1990-luvulla ja varhaisissa apuissa. Mutta niin ei enää ole.
Hotellin minibaarikonsepti meni globaaliksi vuonna 1974, kun Hongkongin Hilton varansi huoneessa olevia jääkaappeja pienillä viinapulloilla, jotka ovat inspiroineet lentoyhtiöpalkkivaunujen kanssa. Juomamyynti kasvoi tuona vuonna 500%, mikä kasvatti Hiltonin kokonaistuloja 5%. Pian minibaareista tuli globaali standardi, jossa oli virvoitusjuomia, karkkeja ja johdonmukaisia tuotemerkkivalintoja.
Mutta vieraiden kätevä uutuus oli logistinen painajainen hotelleille ja henkilökunnalle. Uudelleensovitus, ruoan pilaaminen, toimintakustannukset ja rehoton varkaus vaikuttivat kaikki mukavuuteen, jonka kuluminen maksoi enemmän kuin ansaittu.
2000 -luvun alkupuolella monet hotelliketjut alkoivat asteittaista minibaaria hotellihuoneistaan. Esimerkiksi vuonna 2004 Marriott Marquis Times Squaressa poisti käytännössä kaikki minibaarinsa 1 946 huoneestaan. Food Arts -lehden mukaan minibaarien toiminnot kyseisessä hotellissa vaati kahdeksan kokopäiväistä työntekijää, joiden ainoana tehtävänä oli ylläpitää ja ylläpitää heistä 150 päivittäin.
Jopa “Smart Minibaars” -tuotteiden käyttöönoton, joka seurasi käyttöä reaaliajassa, palautukset ovat olleet vaatimattomia. Älykäs minibaarin tarjoaja Bartech Systems arvioi, että 33% vieraista käyttää minibaaria, jos se on heille käytettävissä. Keskimääräinen päivittäinen tapahtuma on 12 dollaria– Yhtiö sanoi.
Sen sijaan hotelleilla on alkoi siirtyä keskittymään kohti nykyaikaisia vaihtoehtoja: kontaktittomat aulamarkkinat, hotellibaarit ja strategiset kumppanuudet toimitussovellusten kanssa.
Wyndham ryhtyä jhk Disordash Vuonna 2019 tarjoamalla 0 dollaria toimitusmaksuja ja 2 000 rekisteröintipistettä yli 3 700 Yhdysvaltain sijaintia. Marriott ja Uber Aloitettiin kumppanuutensa vuonna 2021, antaen vieraiden ansaita hotellipisteitä tilaamalla Uber Eatsin kanssa nimetyistä hotelleista. Vuonna 2024, Hilton nimeltään GrubHubin toimituspalvelu, joka antaa vieraille etuja kuin ilmainen GrubHub+-kuukausi.
Minibaarit eivät ole kadonneet kokonaan. Boutique- ja luksushotellit ovat kuvittelneet minibaaria tarjoamalla henkilökohtaisia tai paikallisesti hankittuja esineitä. Mutta monille vallitseville keskisuurille hotelleille niistä on tulossa jäännös.
Katso yllä oleva video saadaksesi lisätietoja siitä, miksi minibaarit ovat kadonneet.