Close Menu
    What's Hot

    Miksi Ram joutui palauttamaan legendaarisen Hemi V-8 -moottorinsa

    Brexit sai yritykset poistumaan Yhdistyneestä kuningaskunnasta. Trumpin tavat voivat tuoda heidät takaisin

    Stellatis odottaa ensimmäisen puoliajan nettotappion 2,7 miljardia dollaria, kun tariffit puree

    Facebook X (Twitter) Instagram
    • About Us
    • Privacy Policy
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Laina Oppaasi
    • Home
    • Matkustelu
    • Talous
    • Auto
    • Uutiset
    • Euroopassa
    Laina Oppaasi
    Home » Kaikki, mitä tiedämme Teslan robotaxista, käynnistyy Austinissa
    Autos

    Kaikki, mitä tiedämme Teslan robotaxista, käynnistyy Austinissa

    ThomasBy ThomasJune 20, 2025No Comments4 Mins Read
    Share Facebook Twitter Pinterest Telegram LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Follow Us
    Google News Flipboard
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email Copy Link

    Tesla käynnistää Robotaxi -palvelun: tämä odotetaan

    TeslaPitkä jäännösrobotti julkaistaan ​​vihdoin kadulla tänä viikonloppuna, mutta lanseeraus voi kohdata joitain esteitä.

    Elon Muskin johtama sähköajoneuvoyhtiön odotetaan käynnistävän robotit 22. kesäkuuta Austinissa, Texasissa, joka on ensimmäinen kuljettamaton matka tehtaalta asiakkaalle 28. kesäkuuta syntymäpäivänä.

    Musk jakoi uutisia alustavasta debyytistään viime viikolla artikkelissa sosiaalisen median alustalla X.

    Toistaiseksi tiedämme Tesla -tapahtumasta.

    Milloin ja missä

    Käynnistys sisältää rajoitetun määrän Tesla -ajoneuvoja, jotka debytoi Austinissa 22. kesäkuuta. Alkuperäinen ajo on muotimallissa sen sijaan, että verkkoauto, joka paljastettiin lokakuussa.

    Ajoneuvojen ja ajelujen saatavuus kutsutaan vain. Jotkut sosiaalisen median vaikuttajat ilmoittivat saavansa varhaiset pääsykutsut uuden palvelun testaamiseksi sunnuntaina alkaen.

    Ajelut tapahtuvat myös kaupungin maantieteellisessä kattavuudessa, kun taas etäkuljettajia tarkkaillaan varmuuskopioina.

    Musk kertoi CNBC: n David Faberille, että robotaxis toimii vain Austinin eri osissa, ja yritys “pitää sitä turvallisimpana” ja sanoi, että Tesla “tarkkailee” autoja syrjäisissä operaatiokeskuksissa.

    Voiko Musk antaa lupauksensa?

    Musk on pitkään maininnut kuljettajan robottia, ja miljardöörit toimittavat lupaustensa painostuksen. Vuonna 2019 Musk kertoi käynnistävänsä robotaksista vuonna 2020.

    Musk vahvisti suunnitelmat debyyttiä Austinissa tässä kuussa toukokuussa, ja se julkaistiin myöhemmin Los Angelesissa ja San Franciscossa. Tuolloin Musk sanoi, että palvelu jaetaan Austiniksi 10 autolla.

    “Alkaen muutamasta numerosta, siirrymme varoen, vahvistamme, että kaikki menee hyvin, ja sitten laajenee”, hän kertoi CNBC: n Faberille.

    Wallbushin Dan Ivesin kaltaiset Wall Street -analyytikot uskovat, että robotaxis johtaa “Teslan autonomian kulta -ajan”, joka voisi siirtää sen markkina -arvon yli 2 biljoonaan dollariin ensi vuoden loppuun mennessä.

    Keskiviikon lopusta lähtien se on kaksinkertainen markkinoiden arvoon.

    “Tapahtumia on paljon takaiskuja … mutta ottaen huomioon sen vertaansa vailla olevan mittakaavan ja laajuuden maailmanlaajuisesti, uskomme, että Teslalla on mahdollisuus omistaa omat markkinat ja lisensoida tekniikansa tien lisenssiä muille autoteollisuuspelaajille Yhdysvalloissa ja ympäri maailmaa”, hän kirjoitti muistiinpanossa.

    Tesla, jota pidetään itsenäisen ajoteknologian johtajana, on nyt viivästynyt yrittäminen kiinni kirje– Waymo omistaa Yhdysvalloissa

    Waymo kertoi, että 10 miljoonan matkan saavuttamisessa toukokuussa on jo kaupallinen robotti kaikkialla Yhdysvalloissa ja etsii myös lupaa sallia itse ajavien autojensa testaaminen ja itse ajavien autojensa testaaminen New Yorkissa ihmisten turvallisuuskuljettajan kanssa.

    Sääntelyesteet ja vastustus

    Tesla kohtaa eteenpäin, täynnä sääntelyesineitä ja lainsäätäjien kaatuneita.

    Ryhmä Texasin demokraattisia lainsäätäjiä kehotti Teslaa työntämään robottinsa 1. syyskuuta asti, jolloin Texas otti käyttöön uusia itsenäisiä ajolakeja.

    “Uskomme, että tämä on yleisen turvallisuuden ja julkisen liikenteen rakentamisen edun mukaista”, organisaatio sanoi kirjeessä Teslan kenttälaatujohtajalle Eddie Gatesille. He kysyivät myös “Jos lanseeraus alkaa, yksityiskohdat osoittavat, että Tesla noudattaa uutta lakia”.

    Yleisen turvallisuuden kannattajat käynnistivät mielenosoituksen Austinissa aiemmin tässä kuussa.

    Ryhmä, joka tunnetaan nimellä Dawn Project, tekninen turvallisuusorganisaatio, joka kritisoi Teslan autonomisia ominaisuuksia, osoittaa Tesla-mallin Y, joka on tällä hetkellä saatavana “täysin autonomiset” ohjelmistot läpäisivät lopetuskouluväylän ja osuu lapsikokoiseen malliin. Ohjelmisto ymmärtää väärin elementit tiellä, ryhmä sanoi.

    “Jokainen … lain noudattaminen pysähtyy”, Dawn Project -yhtiön perustaja Dan O’Dowd kertoi CNBC: lle “Squawk on The Street” perjantaina.

    O’Dowd, joka johtaa myös Green Hills -ohjelmistoa, joka myy tekniikkaa Tesla -kilpailijoille, kertoi CNBC: lle, että ohjelmisto on “kaukana tekemästä” eikä sen pitäisi viedä kaduille.

    “Tämä ohjelmisto ei osaa tunnistaa koulubusseja”, hän sanoi.

    Teslan FSD -ominaisuudella on tavanomainen FSD- tai FSD -valvonta, mukaan lukien automaattinen ohjaus ja pysäköinti, mutta se on liitetty onnettomuuksiin ja kuolemaan, National Highway -liikenneturvallisuushallinnon seuraamien tietojen mukaan.

    KarttakuvakeKarttakuvake

    Piilota sisältö

    Teslan tähän päivään mennessä osakekartta.

    Tesla tulessa

    Teslan tuotemerkki on aiheuttanut useita iskuja viime kuukausina, ja Muskin poliittiseen toimintaan liittyy myynti- ja maineen menetyksiä.

    Presidentti Donald Trumpin merkittävä kannattaja Musk mursi satoja miljoonia dollareita uudelleenvalintakampanjaan ja johti myöhemmin hallintonsa tehokkuusosaston pyrkimyksiä vähentää kustannuksia. Hän lähti osastolta toukokuun lopussa.

    Muskin läheiset siteet Trumpin Valkoiseen taloon erottavat omistajat tuotemerkistä, mikä johtaa väkivaltaan joissain tapauksissa näyttelytilan ja ajoneuvojen tuhopolto- ja sabotaasihyökkäysten kohteena.

    Mutta aikaisemmin tässä kuussa Muskin suhde Trumpiin loi valtavan tekniikan Titanin, joka tuomitsi presidentin kulutuslaskun X: llä, mikä johti valtavan osakekurssin myyntiin. Myöhemmin hän pyysi anteeksi sosiaalisen median viestejä ja sanoi joitain “menossa liian pitkälle”.

    Sähköautojen valmistajien globaalin myynnin väheneminen suurilla markkinoilla, kuten Yhdysvalloissa ja Euroopassa. Ajoneuvojen myynti Euroopassa oli 49% huhtikuusta vuosi sitten, kun taas maailmanlaajuinen ensimmäisen vuosineljänneksen toimitus laski 13%.

    Lasku liittyy Muskin politiikkaan ja tehostettuun kilpailuun sähköajoneuvojen markkinoilla.

    – CNBC: n Lora Kolodny osallistui tähän raporttiin.

    Älä missaa näitä näkemyksiä CNBC PRO: lta

    Teslan toimitusjohtaja Elon Musk
    Follow on Google News Follow on Flipboard
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Previous ArticleKomissio siirtyy vetämään vihreän pesuehdotuksen toisessa iskulla Green Dealille
    Next Article Lisää Euroopan maat alkavat evakuoida Israelin ja Iranin kansalaisia
    Thomas
    • Website

    Related Posts

    Miksi Ram joutui palauttamaan legendaarisen Hemi V-8 -moottorinsa

    July 21, 2025

    Kiinalaiset yritykset käynnistävät hintasodan. Kuluttajat eivät aina voita

    July 21, 2025

    Elon Musk

    July 18, 2025
    Add A Comment
    Leave A Reply Cancel Reply

    Latest Posts

    Miksi Ram joutui palauttamaan legendaarisen Hemi V-8 -moottorinsa

    Brexit sai yritykset poistumaan Yhdistyneestä kuningaskunnasta. Trumpin tavat voivat tuoda heidät takaisin

    Stellatis odottaa ensimmäisen puoliajan nettotappion 2,7 miljardia dollaria, kun tariffit puree

    Kiinalaiset yritykset käynnistävät hintasodan. Kuluttajat eivät aina voita

    Trending Posts
    Recent
    • Miksi Ram joutui palauttamaan legendaarisen Hemi V-8 -moottorinsa
    • Brexit sai yritykset poistumaan Yhdistyneestä kuningaskunnasta. Trumpin tavat voivat tuoda heidät takaisin
    • Stellatis odottaa ensimmäisen puoliajan nettotappion 2,7 miljardia dollaria, kun tariffit puree
    • Kiinalaiset yritykset käynnistävät hintasodan. Kuluttajat eivät aina voita
    • Pankkikellot ja tariffit odottavat peliä

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.