Tesla Cybertruck istui monissa paikoissa 15. huhtikuuta 2024 Teslan jälleenmyyjällä Austinissa, Texasissa.
Brandon Bell | Getty -kuvat
Tesla Osakkeet laskivat 4% viikossa sen jälkeen, kun sähköautojen valmistaja lopetti Seberforce- ja Y -mallien tuotannon Austinissa, Texasissa.
Business Insiders kertoi, että tuotannon sammutukset alkoivat 30. kesäkuuta ja mainitsivat uutiset ilmoittivat henkilöstökokouksen. BI: n mukaan tuotantolinjan ylläpidon suspensio on Austinin kasvin kolmas sulkeminen viime vuonna.
CNBC on ottanut yhteyttä Teslaan kommentoidakseen raportin taukoa.
Tesla julkaisi väliaikaisesti Y-mallin Y-robotaxi Austinissa 22. kesäkuuta käyttämällä uutta versiota, joka on varustettu yrityksen “täydellisellä itse ajavalla” tekniikalla.
Toimitusjohtaja Elon Musk lisäsi surinan luvattuun julkaisuun julkaisemalla videoleike uudelleen X-Model y Robotaxi X: stä Austinin tiellä 10. kesäkuuta.
Joillakin Teslan autonomisilla ajojärjestelmillä on yleisen turvallisuuden asianajajaryhmät turvallisuusongelmia.
Tesla myy autoja, jotka käyttävät tavanomaista autonomisia ajopaketteja Yhdysvaltain ajoneuvoissa, joilla on nämä järjestelmät, tai käyttää edistyneitä “täydellistä autonomista ajoa” -vaihtoehtoa, joka tunnetaan myös nimellä FSD tai FSD, Yhdysvaltain autoissa, joka sisältää satoja törmäyksiä, mukaan lukien satoja törmäyksiä, mukaan lukien kymmeniä törmäyksiä, mukaan lukien kansallinen moottoritieliikenteen liikenteen turvallisuushallinta.
Teslan robotaxis sisältää tulevan version Tesla FSD -ohjelmistosta. Tätä “valvomatonta” FSD -tekniikkaa ei ole vielä annettu yleisölle.
Useat Austin -ryhmät torstaina protestoivat tulevaa RoboTaxi -pilottin käynnistämistä ja Muskin osallistumista Trumpin hallintoon.
Dawn Project on teknologiaturvallisuusryhmä, joka kritisoi Teslan FSD -ominaisuuksia osoittaen turvallisuustilan käyttämällä mallia Y, joka on varustettu tällä hetkellä saatavilla olevalla ohjelmistolla.
FSD-esittelyssä Y-malli ajoi pysäköityyn koulubussiin ja juoksi lapsen kokoiseen mannekiiniin, jonka malli vedettiin liikkuvaan autoon ja simuloi lapsia, jotka kävelivät linja-autolla kadun läpi.
Dawn -projektin perustaja Dan O’Dowd johtaa myös Green Hills -ohjelmistoa, joka myy tekniikkaa Tesla -kilpailijoille.
Lue koko BI -tarina täältä.
Teslan vuoden lopussa osakekartta.
– CNBC: n Lora Kolodny osallistui tähän raporttiin.