Close Menu
    What's Hot

    Kiinalainen itseajava taksiyritys Pony.ai tekee yhteistyötä Stellantisin kanssa laajentaakseen eurooppalaista liiketoimintaa

    Trump vaatii aikaa Ukrainan sodalle nyt, ja Venäjä tietää sen

    Trumpin uusin Kiinan-kauppa tarjoaa oppituntia kuparimarkkinoille tekoälybuumin keskellä

    Facebook X (Twitter) Instagram
    • About Us
    • Privacy Policy
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Laina Oppaasi
    • Home
    • Matkustelu
    • Talous
    • Auto
    • Uutiset
    • Euroopassa
    Laina Oppaasi
    Home » Kuinka Kanadan automaattiset tariffit eroavat Trumpin tariffeista
    Autos

    Kuinka Kanadan automaattiset tariffit eroavat Trumpin tariffeista

    ThomasBy ThomasApril 9, 2025No Comments4 Mins Read
    Share Facebook Twitter Pinterest Telegram LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Follow Us
    Google News Flipboard
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email Copy Link

    Kuorma -auto ylitti Yhdysvaltojen 1. huhtikuuta 2025 Windsorissa, Kanadassa suurlähettilään siltaan.

    Bill Pugliano | Getty -kuvat

    DETROIT – Kanadan 25%: n automaattiset tariffit tulivat voimaan Yhdysvaltojen valmistamiin ajoneuvoihin ja Yhdysvaltain autoihin ja kuorma -autoihin keskiviikkona, mutta uudet verot ovat tärkeillä tavoilla erilaisia ​​kuin presidentti Donald Trumpin viime viikolla asettamat Yhdysvaltain tariffit.

    Kanadan virkamiehet leikkasivat tarkoituksella tariffeista erilaisia ​​autoosia ottaen huomioon Yhdysvaltojen Kanadan ja Meksico-sopimuksen (USMCA) ja uuden veron välinen kauppasopimus. Kanadan virkamiesten mukaan on olemassa myös palautusprosessi, joka voi nostaa yritykset pois vastuustaan.

    Kanadan pääministeri Mark Carney ilmoitti toiminnasta torstaina pidetyssä lehdistötilaisuudessa.

    Kanadan vastaus vahvistettiin tiistaina uudelleen, mukaan lukien Yhdysvaltojen tariffit, jotka eivät ole USMCA: n mukaisia ​​tai mitä Kanada viittaa CUSMA: ksi, samoin kuin Kanadasta Kanadaan tuodaan Kanadaan ei-Kanadian ja muun kuin meksikonin sisältö

    Jälkimmäinen osa tarkoittaa jopa Yleiset moottorit,,,,,, Fordin sähkömoottori Tai Chrysler -vanhemmat Tähti Yhdysvalloissa osia, jotka eivät ole Kanadasta ja Meksikosta, voidaan verottaa ennen lieventämisprosessia.

    KarttakuvakeKarttakuvake

    Piilota sisältö

    Autovarasto

    Samaan aikaan Trumpin 25 prosentin tariffi on kaikissa ajoneuvoissa, joita Yhdysvallat ei ole yhdistänyt. Standard & Poorin globaali likviditeettiraportti on viime vuonna 46 prosenttia noin 16 miljoonasta ajoneuvosta. Valkoinen talo kertoi myös aikovansa asettaa tariffeja tietyille autoosille, kuten moottoreille ja lähetyksille 3. toukokuuta mennessä.

    Flavio Volpe, joka johtaa Kanadan autojen valmistajien yhdistystä, sanoi, että hänen organisaationsa mielestä on ratkaisevan tärkeää yksittäisten autoosien rajaamiseksi, koska näiden tuotteiden tariffit voivat nopeasti sulkea Pohjois -Amerikan autoteollisuuden.

    “Suosittelemme, että pääministeri ‘on osa tätä juuri nyt”, “hän kertoi CNBC: lle tiistaina. “Vaadimme myös, että jos aiot määrätä laskentamaksun, varmista, että kohdistat Yhdysvaltoihin vahingossa tai toimimattomuuteen jättää meihin, Meksikon lähteen, kumppanin. Kukaan ei halua tehdä tätä … mutta Kanadan on vastattava.”

    Carney kertoi viime viikolla, että toisin kuin Yhdysvallat, Meksikon sisältö vapautettiin, kun maa muistaa USMCA: n Pohjois -Amerikan kauppasopimusta.

    General Motors, Ford ja Stralandis sanoivat, että heidän Pohjois -Amerikan tuotanto -ajoneuvonsa noudattavat USMCA: ta, mutta jokainen sisältö vaihtelee suuresti.

    Perinteinen ”Detroit Automaker” Toyota Motorson yksi myydyimmistä autoyrityksistä Kanadassa. Maan kokonaismarkkinat ovat paljon pienempiä kuin Yhdysvalloissa, ja siinä on noin 2 miljoonaa valoajoneuvoa, kun taas Yhdysvalloissa on noin 16 miljoonaa kevyen ajoneuvoa

    Kanadan kaupan saldo kevyille henkilöautoille on 8,33 miljardia dollaria, vienti on 43,82 miljardia dollaria ja tuonti on 35,49 miljardia dollaria, toteaa Kanadan johtava Autoyhtiö Desrosiers Automotive.

    Kaupan epätasapaino on ollut yksi Trumpin tariffien toteuttamisen takana olevista voimista.

    Vähennys?

    Kanadan tariffit saattavat helpottaa autovalmistajia hiukan.

    “Liikeyskehys toteutetaan myös, jotka kannustavat Kanadan tuotantoa ja investointeja ja auttaa ylläpitämään Kanadan työtä”, virkamies sanoi.

    Kanadan virkamiehet kertoivat tiistaina lehdistötiedotteessa, että lisätietoja suunnitelmasta julkistetaan “pian”. Kanadan valtiovarainministeriö, joka julkaisi uutiset, ei vastannut kommenttipyyntöön.

    “Aiomme varmistaa, että autovalmistajat pysyvät Kanadassa”, Kanadan teollisuusministeri Anita Anand sanoi maanantaina CityNewsissä Kanadassa. “Itse asiassa puhumme rakentamastamme puitteista, joita kutsumme” lieventämiskehykseksi ”varmistaaksemme, että Kanadan tuotanto ja investoinnit ovat osa pitkäaikaista suunnitelmaa Kanadan tuotannon ylläpitämiseksi.”

    Trump on sanonut, että Yhdysvaltain tariffeja ei vapauteta huolimatta USMCA-yhteensopivien ajoneuvojen ja osien autovalmistajista huolimatta neuvotteluista Trumpin ensimmäisellä toimikaudella Valkoisessa talossa.

    Viisi autovalmistajaa – Ford, General Motors, Strattis, Toyota ja Honda -moottori – Advanced Manufacturing -yrityksen Trillium -verkon mukaan arvioidaan tuottavan viime vuonna 1,3 miljoonaa kevyen ajoneuvoa Kanadassa.

    Autovalmistajat eivät vastanneet välittömästi Kanadan lieventämisprosessiin.

    Carney kertoi viime viikolla, että Kanadan uusien verojen odotetaan tuottavan 8 miljardia dollaria (5,6 miljardia dollaria), jota käytetään auttamaan työntekijöitä ja yrityksiä, joihin Trumpin tariffit ovat vaikuttaneet. Kanadan valtiovarainministeriön mukaan Yhdysvalloista vuonna 2024 tuotujen ajoneuvojen kokonaismäärä on 35,6 miljardia CAD.

    “Kohtuuton, toimimattomuus … harhaanjohtava”

    Kanadan pääministeri Mark Carney saapuu Mark Carneylle Marker Hillillä Kanadan ja Yhdysvaltojen suhteiden ja kansallisen turvallisuusneuvoston kokoukseen Ottawassa, Ontariossa, Kanadassa 2. huhtikuuta 2025.

    Patrick Doyle | Reuters

    Carney puhui tylsästi halveksunnastaan ​​Yhdysvaltain tariffeihin, joita hän kutsui “kohtuuttomiksi, toimimattomuuteen ja… harhaanjohtaviksi”. Hän maalasi myös kauhean tulevaisuuden Yhdysvaltojen ja Kanadan välisille ystävällisille suhteille.

    “Ellei Yhdysvallat ja Kanada voivat päästä yksimielisyyteen uudesta integroidusta lähestymistavasta, aikakausi on ohi”, Carney sanoi. “Vaikka tämä on tragedia, se on myös uusi todellisuus. Meidän on vastattava tarkoituksella ja voimalla.”

    Verovapaa kauppa Yhdysvalloissa ja Kanadassa on osallistunut vuodesta 1965 autoteollisuuden kattavan autoteollisuuden kattavan verovapaan kaupat.

    Kanada yrittää torjua Trumpin tariffeja muilla tavoilla väittäen, että se on laitonta. Maa jätti maanantaina kiistan Maailman kauppajärjestön kanssa Trumpin 25 prosentin tariffista autoista ja autoosista, jotka on tuotu Kanadasta Yhdysvaltoihin

    Kanadan autoteollisuus on vähentynyt vuosikymmenien ajan vuosikymmenien ajan lisääntymisen jälkeen kytkettynä pandemian aikana.

    Kanadassa viime vuonna tuotetaan kevyitä ajoneuvoja. Autot saavuttivat viime vuonna 1,54 miljoonaa viimeisimmästä 1,1 miljoonasta vuodesta 2021, mutta Kanadan kauppayhdistyksen toimittamien teollisuustietojen mukaan 47% on 47%.

    ”Kanada reagoi edelleen voimakkaasti kaikkiin tarpeettomiin ja kohtuuttomiin tariffeihin, jotka Yhdysvaltain Kanadan tuotteet ovat asettaneet. Hallitus on sitoutunut poistamaan nämä Yhdysvaltain tariffit mahdollisimman pian ja suojelee kanadalaisia ​​työntekijöitä, yrityksiä, taloutta ja teollisuutta, François-Philippe, Kanadan samppanjaa, Canadian Finance -ministeriä.

    Follow on Google News Follow on Flipboard
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Previous ArticleJamie Dimon sanoo, että taantuma on “todennäköinen tulos” Trumpin tullihäiriöistä
    Next Article EPP -pomo Weber tuntee olevansa “etuoikeutettu” kohdistumaan Billboard -kampanjaan Unkarissa
    Thomas
    • Website

    Related Posts

    Kiinalainen itseajava taksiyritys Pony.ai tekee yhteistyötä Stellantisin kanssa laajentaakseen eurooppalaista liiketoimintaa

    October 17, 2025

    Benioff SF Force Review -johtaja Ron Conway eroaa Salesforce Foundationista

    October 17, 2025

    Uber tarjoaa lisää keikkatöitä yhdysvaltalaisille kuljettajille, mukaan lukien tekoälytietojen merkitseminen

    October 16, 2025
    Add A Comment
    Leave A Reply Cancel Reply

    Latest Posts

    Kiinalainen itseajava taksiyritys Pony.ai tekee yhteistyötä Stellantisin kanssa laajentaakseen eurooppalaista liiketoimintaa

    Trump vaatii aikaa Ukrainan sodalle nyt, ja Venäjä tietää sen

    Trumpin uusin Kiinan-kauppa tarjoaa oppituntia kuparimarkkinoille tekoälybuumin keskellä

    Sijoittaminen LVMH:hen, Burberryyn, Brunello Cucinelliin

    Trending Posts
    Recent
    • Kiinalainen itseajava taksiyritys Pony.ai tekee yhteistyötä Stellantisin kanssa laajentaakseen eurooppalaista liiketoimintaa
    • Trump vaatii aikaa Ukrainan sodalle nyt, ja Venäjä tietää sen
    • Trumpin uusin Kiinan-kauppa tarjoaa oppituntia kuparimarkkinoille tekoälybuumin keskellä
    • Sijoittaminen LVMH:hen, Burberryyn, Brunello Cucinelliin
    • Benioff SF Force Review -johtaja Ron Conway eroaa Salesforce Foundationista

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.