Close Menu
    What's Hot

    Valtuutettu neuvonantaja ISS vastustaa Teslan toimitusjohtajan Elon Muskin 1 biljoonan dollarin korvaussuunnitelmaa

    FAA nosti Boeing 737 Maxin tuotantorajan 42:een kuukaudessa

    Ison-Britannian valtiovarainministeri Rachel Reeves marraskuun talousarviosta

    Facebook X (Twitter) Instagram
    • About Us
    • Privacy Policy
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Laina Oppaasi
    • Home
    • Matkustelu
    • Talous
    • Auto
    • Uutiset
    • Euroopassa
    Laina Oppaasi
    Home » Trumpin 25%: n automaattinen tariffi on tehokas. Mitä sijoittajien on tiedettävä
    Autos

    Trumpin 25%: n automaattinen tariffi on tehokas. Mitä sijoittajien on tiedettävä

    ThomasBy ThomasApril 3, 2025No Comments5 Mins Read
    Share Facebook Twitter Pinterest Telegram LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Follow Us
    Google News Flipboard
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email Copy Link

    Ajoneuvot, jotka nähdään Fordin autokaupassa Montebellossa, Kaliforniassa, 1. huhtikuuta 2025.

    Frederick J. Brown | AFP | Getty -kuvat

    DETROIT – Presidentti Donald Trumpin 25 prosentin tariffi tuoduilla Yhdysvaltain ajoneuvoilla on jo voimassa, mutta uuden veron vaikutukset sijoittajiin ja globaalilla autoteollisuudella on rooli tulevina kuukausina, ellei vuosia.

    Kaikissa ajoneuvoissa, joita ei ole yhdistetty Yhdysvalloissa, S&P: n maailmanlaajuinen liikkuvuus ilmoittaa 25%: n tariffin, mikä on 46% noin 16 miljoonasta ajoneuvosta viime vuonna. Valkoinen talo kertoi myös aikovansa asettaa tariffeja tietyille autoosille, kuten moottoreille ja vaihdelaatikoille, mutta nämä osat tulevat voimaan viimeistään kuin 3. toukokuuta.

    Wall Street -analyytikot ja sijoittajat ovat olleet karhuja tariffeihin, joiden jotkut uskovat voivan vähentää yritysten tuloja ja asettaa autoteollisuuden taantumaan.

    ”25 prosentilla autojen tuonnista, jotka kestävät yli neljä -kuusi viikkoa [automakers] “Sillä on oltava merkittävä vaikutus lopputulokseen”, Bernsteinin analyytikko Daniel Roeska sanoi äskettäisessä sijoittajille.

    TD Cowenin Itay Michaeli kuvaili sijoittajien tariffeja “lähellä pahimpia tuloksia viimeaikaisten odotusten kanssa”, kun taas Barclaysin Dan Levy sanoi “ehdottomasti ei” voittajaa “, vain suhteellisia voittajia”.

    Trump myönsi, että se voi alun perin aiheuttaa “kipua” tariffeille, mutta presidentti sanoi, että hänen mielestään toimet vahvistavat Yhdysvaltojen työtä pitkällä aikavälillä ja tuovat yli 100 miljardia dollaria uudenvuoden tuloja Yhdysvaltoihin

    Kuinka autovalmistajat valmistautuvat Trumpin 25 prosentin automaattiseen tariffiin

    Autonvalmistajat lobbaavat ajoneuvoja ja osia, jotka täyttävät Trumpin Yhdysvaltain ja Mekso-Kanadan kauppasopimuksen, joka on vapautettu tariffeista, mutta toistaiseksi ajoneuvoille ei ole poikkeuksia.

    Wall Street -analyytikot varoittavat, että varoitukset voivat päätyä pysäyttämättömiin autoosiin, mutta autovarastot voivat pysyä haihtuvina.

    Kun tariffien vaikutukset kasvavat edelleen, sijoittajien tulisi olla tietoisia siitä, mitkä yritysten odotetaan olevan suurimmassa riskissä, mihin ajoneuvoihin vaikuttaa, ja kuinka paljon veroja odotetaan vaikuttavan tuloihin.

    Rakennettu Yhdysvalloissa ei tarkoita, että teemme sen

    Lyhyesti sanottuna, ajoneuvoa ei osteta kokonaan ja kotimaassa.

    Jopa Yhdysvalloissa tuotetut ajoneuvot (mikä tarkoittaa, että lopullinen edustajakokous pidetään maassa) tuhannet osien uusille autoille ja kuorma -autoille ovat peräisin maailmanlaajuisista toimitusketjuista.

    “Korostamme, että Yhdysvaltain automakerin käsite on osa Yhdysvallasta, ja se on kuvitteellinen tarina, jota ei ole, ja konseptin toteuttaminen vie vuosia”, Dan Analyytikko Dan Analyytikko Dan Analyytikko Dan Analyytikko Dan Analyytikko sanoi sijoittajien keskiviikkona raportissa.

    Esimerkiksi, Fordin sähkömoottori Suunnitteluvertailu- ja konsultointiyritys Caresoft kertoi, että F-150 on koottu erityisesti Yhdysvalloissa, mutta sillä on noin 2700 suurta laskutettavissa olevaa osaa, jotka sulkevat pois monia pieniä kappaleita. Nämä osat ovat peräisin vähintään 24 eri maasta, Caresoft sanoi.

    Ford 150 Pickup -kuorma -auto on myytävänä jälleenmyyjällä Austinissa, Texasissa 24. maaliskuuta 2025.

    Brandon Bell | Getty -kuvat

    Viime kädessä autojen osien tariffien käyttöönotto on avainasemassa ja voi antaa helpotusta autovalmistajille toimitusketjuverkonsa perusteella.

    Tällä hetkellä USMCA: n kauppasopimuksen mukaisia ​​osia ei tarrotettu, mutta vasta kauppa- ja tullihihnaa ja rajavalmistusjohtaja, joka perusti menettelytapoja maksujen maksamiseksi Yhdysvaltojen ulkopuolelle.

    Valkoisen talon mukaan USMCA: n alla olevat autovalmistajat ovat myös olleet tilaisuus rinnastaa sisältömme vähentämällä tariffilaskelmia.

    Autonvalmistajat kärsivät eniten

    S&P Global Mobility Report Volvo, Mazda, julkinen ja Moderni sähkömoottorit (mukaan lukien Genesis ja Kia -tuotemerkit) ovat suurin riski ajoneuvon näkökulmasta, kuten vuonna 2024, vähintään 60% Yhdysvaltain myynnistä tuodaan Yhdysvaltojen ulkopuolelta

    Ford, Yleiset moottorit,,,,,, Toyota Motors,,,,,, Honda -moottori ja Chrysler -vanhemmat Tähti S&P: n globaalin liikkuvuuden mukaan eniten ajoneuvoja tuotetaan Yhdysvalloissa. Viiden autovalmistajan osuus on 67% Yhdysvaltain matkustajavaloajoneuvojen tuotannosta vuonna 2024.

    Mutta Bernstein arvioi, että 57% tuodujen yhdysvaltalaisten omaisuusautojen arvon sisällöstä, mikä tarkoittaa yrityksiä, kuten Fordin, ensimmäisen Yhdysvaltain auto- ja kuorma-autojen tuottajan, vastaavat tariffit edelleen merkittävästi.

    Detroitin autovalmistajien joukossa Bernstein raportoi, että GM: llä on korkeimmat tariffit, ja sen Pohjois -Amerikan liikevaihto on yli 80%, 48%: n tuontivara ja alle 40% Yhdysvaltain osien sisällöstä kotimaisessa rakentamisessa.

    KarttakuvakeKarttakuvake

    Piilota sisältö

    Autovarasto

    Bernstein arvioi, että GM: n korot ja verot voivat laskea 79%, osakekohtainen tulos laski 81%ja vapaa kassavirta laski 4,1 miljardia dollaria tariffien takia.

    Vertailun vuoksi Bernsteinin arvio Fordista oli 16,5%, 23%: n laskusta EPS: ssä ja 36%: n laski vapaassa kassavirrassa.

    Bernstein arvioi, että stranisiin vaikutti minimaalisesti, ja sen osuus Yhdysvaltain maailmanlaajuisista liikevaihdosta on vain 40% ja 56% paikallisosien sisällöstä, mikä johtaa noin miljardin dollarin käyttökatevaikutuksiin, mikä on 8,75% vähentynyt nettotulojen ja vapaan kassavirran, joka on noin 540 miljoonaa dollaria.

    Osien mahdolliset tariffit eivät sisälly Yhdysvaltain sähköajoneuvojen johtajaksi Tesla ja EV -startupit Riviauto ja Raittiinen ryhmä Paikannus on paljon parempi. Kaikilla Yhdysvalloissa myymillä ajoneuvoilla on lopulliset kokoontumiset maassa.

    “Tesla on selkeä rakenteellinen voittaja: paikallinen, vahva markkinaosuus, joka liittyy paremmin kauppariskeihin”, sanoi Bernsteinin Roeska.

    Auton myynti Yhdysvalloissa

    Yhdysvaltain autokauppa ensimmäisellä vuosineljänneksellä oli paljon korkeammat kuin teollisuuden odotukset, kun kuluttajat parvivat ostamaan uusia ajoneuvoja ennen tariffien voimaantuloa, mikä monet odottivat johtavan ajoneuvojen hintoihin.

    “Tuotujen ajoneuvojen kustannusten noustessa Yhdysvaltain autovalmistuksen kustannukset nousevat ja autojen kuluttajien kustannukset nousevat”, S&P Global Mobility totesi viime viikolla pidetyssä tariffiraportissa.

    S&P ennustaa, että jos tariffit pysyvät voimassa, Yhdysvaltain kevyen ajoneuvojen myynti voi siirtyä 14,5 miljoonaan 15 miljoonaan vuodessa tulevina vuosina. Vertailun vuoksi noin 16 miljoonaa autoa myytiin vuonna 2024.

    Wall Streetin ja teollisuusanalyytikkojen mukaan lähtötason halvemmat ajoneuvot todennäköisesti hinnoitellaan tai näkevät hinnankorotuksen riskin. Tämä johtuu siitä, että autovalmistajat yrittävät usein tuottaa tällaista autoa, ja Yhdysvalloissa alhaisemmilla mailla on pienet voittomarginaalit

    Esimerkiksi GM toi yli 400 000 lähtötason ristin Etelä-Korean viime vuonna Buick- ja Chevrolet-tuotemerkeille. Yhtiö on maininnut ajoneuvot autovalmistajien kannattavuuden huipuksi matalan voittoa tavoittelemattomien, lähtötason ajoneuvojen keskuudessa.

    Muita kannettavia lähtötason tai edullisempia ajoneuvoja ovat Toyota Rav4 ja Honda CR-V Kanadasta, samoin kuin Ford Maverick, Ford Maverick, Ford Bronco Sport ja Chevrolet Equinox Meksikossa.

    Bank of America arvioi, että jos autovalmistajat läpäisevät kaikki kuluttajiin vaikuttavat tariffit, uusien ajoneuvojen keskimääräinen hinta (tällä hetkellä keskimäärin noin 48 000 dollaria) voi nousta 10 000 dollarilla.

    Autovalmistajat ovat suurelta osin hiljaa ajoneuvojen hintojen määrästä, jotka aikovat nousta uusien autotariffien takia, sekä osien, alumiinin ja teräksen lisäveroja, jos ne nostavat hintoja ollenkaan.

    “Jatkamme kaikkien tilanteiden arviointia”, sanoi Hyundai Pohjois -Amerikan toimitusjohtaja Randy Parker. “Mutta mitä haluan sanoa asiakkaille, on se, että kuten kaikki elämässä, huomenna ei koskaan taata. Jos olet kiinnostunut ostamaan auton, nyt on hyvä aika ostaa auto, koska tänään, emme ole, emme ole [risen] hinta. “

    Follow on Google News Follow on Flipboard
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Previous ArticleVihreät, sosialistit toivovat,
    Next Article Senaattori kritisoi Pentagonin virkamiehiä väitetystä Yhdysvaltain joukkojen vetämisessä Euroopassa
    Thomas
    • Website

    Related Posts

    Valtuutettu neuvonantaja ISS vastustaa Teslan toimitusjohtajan Elon Muskin 1 biljoonan dollarin korvaussuunnitelmaa

    October 18, 2025

    Kreml suosittelee “Putin-Trump” tunnelia Venäjältä Alaskaan Muskille

    October 17, 2025

    Kiinalainen itseajava taksiyritys Pony.ai tekee yhteistyötä Stellantisin kanssa laajentaakseen eurooppalaista liiketoimintaa

    October 17, 2025
    Add A Comment
    Leave A Reply Cancel Reply

    Latest Posts

    Valtuutettu neuvonantaja ISS vastustaa Teslan toimitusjohtajan Elon Muskin 1 biljoonan dollarin korvaussuunnitelmaa

    FAA nosti Boeing 737 Maxin tuotantorajan 42:een kuukaudessa

    Ison-Britannian valtiovarainministeri Rachel Reeves marraskuun talousarviosta

    Kreml suosittelee “Putin-Trump” tunnelia Venäjältä Alaskaan Muskille

    Trending Posts
    Recent
    • Valtuutettu neuvonantaja ISS vastustaa Teslan toimitusjohtajan Elon Muskin 1 biljoonan dollarin korvaussuunnitelmaa
    • FAA nosti Boeing 737 Maxin tuotantorajan 42:een kuukaudessa
    • Ison-Britannian valtiovarainministeri Rachel Reeves marraskuun talousarviosta
    • Kreml suosittelee “Putin-Trump” tunnelia Venäjältä Alaskaan Muskille
    • Euroopan pääomasijoitusjättiläiset romahtavat, kun yhdysvaltalaisten pankkien luotonantopelot leviävät

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.