Boeingin toimitusjohtaja Kelly Ortberg puhui CNBC: n Squawk Boxissa 28. tammikuuta 2025.
CNBC
Boeing Toimitusjohtaja Kelly Ortberg keskiviikkona hahmotellaan kongressille yhtiön edistymistä valmistus- ja turvallisuusstandardiensa parantamiseksi vuosien kriisien jälkeen sekä kaupallisissa että puolustusyksiköissä, mukaan lukien vuoden 2024 lähellä katastrofinen midair-oven pistoke, joka oli yksi lentokoneestaan, joka lähti Boeingin tehtaalla ilman avainpultteja.
“Boeing on tehnyt vakavia väärinkäytöksiä viime vuosina – ja sitä ei voida hyväksyä. Vastauksena olemme tehneet laajoja muutoksia yrityksen ihmisille, prosesseihin ja yleiseen rakenteeseen”, Ortberg sanoi kirjallisessa todistuksessa, jonka CNBC näki ennen senaatin kauppakomitean kuulemista. “Vaikka edessämme on vielä työtä, näitä syvällisiä muutoksia tukee meiltä kaikkien syvä sitoutuminen tuotteidemme ja palveluidemme turvallisuuteen.”
Ortberg ja muut Boeingin johtajat ovat viime kuukausien aikana hahmotelleet parannuksia valmistajan tuotantolinjoissa, samoin kuin voitot, kuten yli 20 miljardin dollarin arvoinen sopimus Yhdysvaltojen seuraavan sukupolven hävittäjälennon rakentamiseksi. Mutta lainsäätäjät ja sääntelyviranomaiset ovat säilyttäneet yrityksen, Yhdysvaltain parhaimman viejän, tarkennuksen.
“Boeing on ollut suuri amerikkalainen valmistaja ja me kaikki shnUld haluaa nähdä sen menestyvän: “Texasin republikaani ja komitean puheenjohtaja Ted Cruz sanoi helmikuussa antamassaan lausunnossa, jossa ilmoitettiin kuulemistilaisuudesta.” Koska Boeingin aiemmat väärinkäytökset ja ongelmat, lentävä yleisö ansaitsee kuulla, mitä muutoksia tehdään yrityksen turmeltuneen maineen kunnostamiseksi. “
Liittovaltion ilmailuhallinto lopetti viime vuonna Boeingin 737 Max -lentokoneensa tuotannon 38 kuukaudessa tammikuun 2024 oventulpan räjähdyksen jälkeen. Virasto aikoo pitää tämän rajan paikoillaan, vaikka Boeing tuottaa tämän tason alapuolella.
FAA: n järjestelmänvalvoja Chris Rocheleau kertoi viime viikolla pidetyssä senaatin kuulemistilaisuudessa, että viraston valvonta yhtiöstä “ulottuu Boeingin valmistuskäytäntöjen, ylläpitomenettelyjen ja ohjelmistopäivitysten jatkuviin seurantaan”.
Korjaus: Chris Rocheleau toimii FAA: n järjestelmänvalvojana. Aikaisempi versio väärin hänen otsikossaan.