Close Menu
    What's Hot

    United Airlinesin toimitusjohtaja varoittaa pitkästä sulkemisesta

    S&P:n mukaan yritysten tariffikustannukset nousevat tänä vuonna 1,2 biljoonaan dollariin, ja kuluttajat ovat vastuussa

    Uber tarjoaa lisää keikkatöitä yhdysvaltalaisille kuljettajille, mukaan lukien tekoälytietojen merkitseminen

    Facebook X (Twitter) Instagram
    • About Us
    • Privacy Policy
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Laina Oppaasi
    • Home
    • Matkustelu
    • Talous
    • Auto
    • Uutiset
    • Euroopassa
    Laina Oppaasi
    Home » Kuinka vahvempi jeni voi vaikuttaa Tokion kukoistavalle matkailualalle
    Matkustaa

    Kuinka vahvempi jeni voi vaikuttaa Tokion kukoistavalle matkailualalle

    ThomasBy ThomasMarch 20, 2025No Comments4 Mins Read
    Share Facebook Twitter Pinterest Telegram LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Follow Us
    Google News Flipboard
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email Copy Link

    Turistit ottavat valokuvia varhaisista kukkivista Sakura -puista Tokion lähikaupan edessä. Tokion varhaiset kukkivat sakurapuut, etenkin Kawazu-Zakuran kaltaiset lajikkeet, alkavat tyypillisesti kukinnan helmikuun lopulla maaliskuun alkuun, ennen yleistä Yoshino-kirsikankukkia, jotka huippuvat maaliskuun lopulla huhtikuun alkuun. Ilmiö on sidottu lievempiin talveen ja tiettyihin lajikkeisiin tarjoamalla elinvoimaisen vaaleanpunaisen spektaakkelin Tokion kaupunkien taustalla ennen kuin pääkirsikankukkakausi alkaa.

    SOPA -kuvat | Lightrocket | Getty -kuvat

    Ulkomailla turisteilla on ollut suhteettoman suuri vaikutus Japanin talouskasvuun viime vuosina. Niiden vaikutusvallansa voi kuitenkin alkaa heikentyä, kun jeni vahvistuu, analyytikot sanoivat.

    Turistit ovat olleet avainasemassa Japanin talouden elpymisessä. Jenin heikkous on houkutellut monia, jotka ovat tehneet ostoksista, viihdettä, kuljetusta ja yön yli oleskelua halvemmaksi.

    Mitä tapahtuu, jos vuorovesi kääntyy ja jen vahvistaa?

    Japanissa matkakulut ovat lisääntyneet viime vuosina. Itse asiassa saapuva matkailu auttoi puoleen Japanin koko vuoden BKT: n kasvuvauhti oli 1,5% vuonna 2023 ja 0,4 prosenttiyksikköä Japanin viime vuonna 0,1%: n vuotuiseen BKT: n kasvuun, sanoo MasterCard Economics Institute.

    Se merkitsee dramaattista muutosta maailman neljänneksi suurimman talouden meikissä. Matkailu oli keskimäärin 0,1 prosenttiyksikköä BKT: hen vuodesta 2010 vuoteen 2019, jolloin Japanin BKT: n kasvuvauhti oli keskimäärin 1,2%.

    MEI: n raportti osoitti, että heikompi jeni oli tehnyt Japanista houkuttelevamman ostoskohteen. Tämä on selvästi vastakohtana muihin ympäri maailmaa, MasterCardin Aasian pääekonomisti David Mann sanoi, missä turistit mieluummin viettävät kokemuksia, kuten ravintolaan, konserttiin tai baariin.

    Japani on ollut yksi Aasian kuumimmista matkakohteista myöhässä. Niin paljon, että Japanin matkailujärjestön mukaan maa näki ennätyksellisen 36,9 miljoonaa kävijöiden saapumista koko vuoden 2024 ajan.

    Paitsi, että myös turistit käyttivät enemmän, ja japanilaisen kansainvälisten vierailijoiden vuotuiset menot vuonna 2024 olivat ennätykselliset ennätykselliset olivat ennätykselliset 8,1 biljoonaa jeniä (54,06 miljardia dollaria), mikä on massiivinen 53,4%: n nousu verrattuna vuosi sitten.

    Keskimääräiset yksilölliset menot ulkomailla matkustajien keskuudessa Japaniin nousivat 6,8% 227 000 jeniin. Jotkut Clement -olosuhteista, jotka mahdollistivat tämän korkeamman matkailun kiinnostuksen, voivat kuitenkin kääntyä.

    Suurempi kotimainen inflaatio on saanut Japanin pankin nostamaan korkoja, toisin kuin muut suuret keskuspankit, jotka ovat alentaneet korkoja. Se puolestaan ​​on laukaissut jeni vahvistaa viiden kuukauden korkeuteen Yhdysvaltain dollaria vastaan ​​11. maaliskuuta.

    Japanin kukoistava matkailuala

    Nomuran Japanin FX -strategian päällikkö Yujiro Goto kertoi CNBC: lle, että heikompi saapuva matkailu olisi negatiivinen Japanin BKT: n kasvulle.

    Tämä johtuu siitä, että jenin heikkous on ollut yksi tärkeimmistä syistä saapuvan matkailun kiihtymiseen. Valuutan huomattavan arvostuksen odotetaan sitten kääntävän tämän suuntauksen.

    Jenin nähtiin viimeksi kaupankäynnissä 148,26 Greenbackia vastaan, mikä vahvisti noin 7,2% verrattuna sen 2025 korkeuteen 158,87.

    Pieni arvostus jenissä, joka on ollut historiallisella alhaisella tasolla, “kuten vuosina 161 – 146 toistaiseksi USD: tä vastaan, ei ehkä muuttanut suuntausta mielestäni”, Goto sanoi.

    KarttakuvakeKarttakuvake

    piilota sisältö

    Japanin ja Etelä-Korean vanhempi taloustieteilijä Min Joo Kang on Dutch Bank ING: ssä, jakaa tämän näkemyksen, mutta huomautti myös, että saapuvalla matkailulla voi silti olla tilaa kasvaa, kun otetaan huomioon, että kiinalaisten turistien lukumäärä ei ole vielä toipunut edeltävälle tasolle.

    “Viikonloppuna ilmoitetut toimenpiteet kulutuksen lisäämiseksi sisältävät myös korkeamman palkkojen kasvun tukemisen ja kiinalaisten omaisuusmarkkinoiden edistämisen. Tämä voi aiheuttaa kiinalaisen lähtevän matkailun lisääntymisen”, hän lisäsi.

    Sunnuntaina Peking laati suunnitelman kulutuksen lisäämiseksi, jossa kehotettiin muun muassa palkkojen nostamista sekä “useita toimenpiteitä” osakemarkkinoiden vakauttamiseksi.

    Heikompi matkailun kasvu ei välttämättä tarkoita, että Japanin BKT: n laajennus putoaa kalliolta. MasterCardin Mann kertoi, että Japanin kotimaisen kulutuksen panoksen odotetaan paranevan, kun otetaan huomioon vahvat työmarkkinat ja palkkojen nousu.

    Tämä 20. helmikuuta 2025 otettu valokuva näyttää 2 080 jalkaa) Tokyo Skytree (L) 634 metrin korkeuden (L) junaviivalta Japanin pääkaupungin Oshiage-alueella.

    Kazuhiro Nogi | AFP | Getty -kuvat

    Japanin suurin ammattiliitto ilmoitti viime perjantaina, että se onnistui saamaan palkat keskimäärin 5,46% huhtikuusta, mikä on suurin kasvu 34 vuodessa.

    “Joten matkailu voi lievittää, mutta sitten kotimainen kulutus voi viedä kasvun kuljettajana”, Mann sanoi.

    Jos Japanin jeniä on arvionnut, ING: n Kang sanoi, että sillä olisi positiivisempi vaikutus kotitalouteen, lisäämällä yksityistä kulutusta ja palveluita.

    Matkailuhallinta

    Goto kertoi myös, että jenin asteittainen vahvuus voi hidastaa kustannuspush-inflaatiota ja parantaa kotimaisten asukkaiden todellisia palkkaa. Tämä auttaisi siirtämään BKT: n panos ulkomaisista menoista kotimaan menoihin.

    Lisäksi Goto sanoi, että vaikka yliopetuksista on tullut suuri ongelma Kioton kaltaisilla alueilla, ulkomainen kysyntä tukee selvästi palkkoja ja inflaatio positiivista palautteen silmukkaa, jonka BOJ haluaa saavuttaa.

    Hän huomautti myös, että “alueelliset hallitukset voivat harkita ulkomaisten vierailijoiden korkeampia veroja (hotellit, lentokentät jne.), Jotka voi tukea Japanin verotuksellista tilannetta matkailuvirtojen hallinnassa”.

    Mann päätti sanomalla, että matkailu on ollut paljon suurempi avustaja kuin kukaan olisi odottanut kahden viime vuoden aikana, ja “on edelleen merkittävä tekijä Japanin taloudessa ennen kuin se helpottaa edelleen ja korvattuu hiukan vahvemmilla osuuksilla kotimaisista kuluttajien menoista”.

    “Jenin heikkous todennäköisesti alkaa kääntää ainakin tänä vuonna, mutta se on pidemmän aikavälin prosessi sen sijaan, että kääntyisi vain yhteen tai kahteen kuukauteen.” Mann lisäsi.

    Follow on Google News Follow on Flipboard
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Previous ArticleGreenpeace määräsi maksamaan 660 miljoonaa dollaria Dakotan pääsy mielenosoituksiin
    Next Article Putin “pelaa” eikä hänellä ole kiinnostusta pysäyttää sotaa, EPP: n päällikkö varoittaa
    Thomas
    • Website

    Related Posts

    United Airlinesin toimitusjohtaja varoittaa pitkästä sulkemisesta

    October 16, 2025

    Lentomatkailu voisi olla katalysaattori sulkemiseen, sanoo TD Cowenin Tom Fitzgerald.

    October 16, 2025

    Biometrinen käsittely lentoasemilla on suositeltava huolenaiheista huolimatta

    October 16, 2025
    Add A Comment
    Leave A Reply Cancel Reply

    Latest Posts

    United Airlinesin toimitusjohtaja varoittaa pitkästä sulkemisesta

    S&P:n mukaan yritysten tariffikustannukset nousevat tänä vuonna 1,2 biljoonaan dollariin, ja kuluttajat ovat vastuussa

    Uber tarjoaa lisää keikkatöitä yhdysvaltalaisille kuljettajille, mukaan lukien tekoälytietojen merkitseminen

    Lentomatkailu voisi olla katalysaattori sulkemiseen, sanoo TD Cowenin Tom Fitzgerald.

    Trending Posts
    Recent
    • United Airlinesin toimitusjohtaja varoittaa pitkästä sulkemisesta
    • S&P:n mukaan yritysten tariffikustannukset nousevat tänä vuonna 1,2 biljoonaan dollariin, ja kuluttajat ovat vastuussa
    • Uber tarjoaa lisää keikkatöitä yhdysvaltalaisille kuljettajille, mukaan lukien tekoälytietojen merkitseminen
    • Lentomatkailu voisi olla katalysaattori sulkemiseen, sanoo TD Cowenin Tom Fitzgerald.
    • Sveitsi leikkaa BKT-ennustetta, koska Trumpin tullit painavat taloutta

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.