Matkustajat tarkistavat Southwest Airlinesin lennot Chicagon Midwayn kansainvälisellä lentokentällä 18. helmikuuta 2025 Chicagossa, Illinoisissa.
Scott Olson | Getty -kuvat
Lähes mitään ei taata elämässä. Varmasti ei sää, sähkö, terveys, tariffit tai munat. Mutta yli 50 vuoden ajan amerikkalaiset kuluttajat voivat luottaa Southwest Airlines Antaa heidän tarkistaa laukut ilmaiseksi.
Dallas-pohjainen lounais lopettaa politiikan toukokuussa. Asiakkaat eivät ole onnellisia.
“Se oli ainoa syy, miksi lensin lounaaseen”, sanoi Makensey Kaye Alford, 21-vuotias laulaja ja näyttelijä, joka asuu lähellä Birminghamia, Alabamaa.
Alford, joka aikoo muuttaa myöhemmin New Yorkiin myöhemmin tänä vuonna, kertoi “ehdottomasti” harkitsevan uuden lentoyhtiön ottamista nyt.
Southwestin asiakasystävälliset politiikat ovat säilyttäneet taantumat, öljyn hintapiikit ja jopa COVID-19-pandemian, voittaen sen vuosien hyvän tahdon ja uskollisen seuraajan, vaikka se on kasvanut. Mikään muu lentoyhtiö ei kuljeta enemmän ihmisiä Yhdysvalloissa kuin Lounais.
Nyt lentoyhtiöllä, jolla on vertaansa vailla kannattavuus (sen melkein ei koskaan aiheuttanut vuosittaista tappiota), on paineita lisätä voittoja, kun suuret kilpailijat ylittävät lentoyhtiön. Joten se on vuosien ajan karkottaa ajatus, että he veloittaisivat asiakkaita laukkuista, lisäämällä muihin yritysmallihoitoon, kuten osoitetut istuimet, jotka antavat sille enemmän yhteistä kaikkien muiden lentoyhtiöiden kanssa.
Errol Joseph, 36, New Yorkissa ja Dallasissa asuva myyntikonsultti, sanoi, että hän harkitsee nyt lentämistä Delta -lentolinjat Jos hinta on sama kuin Lounais, koska sen lentokoneissa on päästönäytöt, toisin kuin Lounais. Joseph lisäsi, että matkatavarapolitiikan muutoksella “ei ole melko mitään syytä olla uskollinen”.
Laukkupolitiikka oli ollut pidempään kuin useimmat naiset pystyivät saamaan luottokortteja yksin ilman miehen allekirjoitusta. Mutta nuo päivät ovat ohi. Ei enää ilmaisia, Amerikka.
Vähittäiskauppiaat, ravintolat ja lentoyhtiöt ovat yrityksiä, jotka ovat vetäneet takaisin ilmaisiin etuisuuksiin, ilmaisista syntymäpäiväkahvista ilmaisiin pakettipalautuksiin, koska pandemia päättyi.
Lentoyhtiöiden etuisuuksia on yhä enemmän vain kanta -asiakasohjelman jäsenille tai asiakkaille, jotka ostavat kalliimman lipun.
Delta tarjoaa asiakkaille ilmaisen Wi-Fi: n aluksella, mutta vain niille, jotka ovat ilmoittautuneet sen Skymiles-kanta-asiakasohjelmaan. United Airlines Sillä välin on samanlainen siirto asentamalla laitteita lentokoneisiinsa, jotta asiakkaat voivat pian muodostaa yhteyden Elon Muskin StarLink-satelliitti-Wi-Fi-ohjelmaan ilmaiseksi, jos he ovat lentoyhtiön mittarilukeman ohjelman jäseniä.
Yritysten palauttaminen on tyypillisesti todellista taloudellista painostusta lahjoihin, mutta se ei ole ennennäkemätön. Starbucksesimerkiksi päässyt eroon meijerivaihtoehdoista houkutella asiakkaita yrittämään kääntää myynti.
Asiakkaat vs. sijoittajat
Matkustajat tarkistavat Southwest Airlinesin lennot Chicagon Midwayn kansainvälisellä lentokentällä Chicagossa 18. helmikuuta 2025.
Scott Olson | Getty -kuvat
Southwestin päätöksentekijä kaivaa sijoittajia asiakkaita vastaan.
Aktivistien hedge -rahasto ja viime vuodesta Big Southwest -yhtiön osakkeenomistaja Elliott Investment Management on kasvanut lentoyhtiötä kasvattamaan voittojaan, kun Delta ja Unitedin kaltaiset kilpailijat ovat vetäneet eteenpäin. Elliott vaati nopeampia muutoksia kuljetusyhtiöllä, joka on epäröivä muuttua, joten se voisi lisätä tuloja. Yritys voitti viime vuonna viisi hallituksen paikkaa Soution -Southwestin kanssa.
Itse asiassa sen jälkeen kun Lounais paljasti laukkumuutoksen ja muut politiikan muutokset, sen osakkeet nousivat lähes 9% tällä viikolla, kun taas Delta, United ja American laskivat yli 11%. Kaikkien operaattoreiden toimitusjohtajat herättivät huolta odotettua heikommasta matkakysynnästä, mutta Lounais tunsi suuntauksen, koska se odottaa muutokset lisäävän satoja miljoonia dollareita sen lopputulokseen.
“Osakkeenomistajien aktivismi muuttaa LUV: n yritykseen, jonka uskomme sijoittajien kiinnittyvän”, kirjoitti Seaport Research Partners Airline -analyytikko Dan McKenzie keskiviikkona huomautuksessa, kun hän nosti hintatavoitteensa Southwestin osakkeista 39 dollariin politiikan muutoksen ansiosta, vaikka “macro -tausta on glum”.
Southwest Airlines vs. Delta Air Lines ja American Airlines
Kahden vapaan tarkistettujen laukkujen ojittamispäätös on osa lentoyhtiön suurta voittoa tavoittelevaa muutosta, jossa se levittää muita pitkäaikaisia tarjouksia, kuten avoimen istuimen ja yhden luokan mökkejä istuimen tehtäviin ja kalliimpia ylimääräisiä jalkatilavaihtoehtoja.
Se alkaa myös tarjota frillit, ei-muuttaminen perustalouden lipun. Lentohyvityksillä on myös pian voimassaolopäivät. Viime kuussa Lounais oli kaikkien aikojen ensimmäinen massan lomautus, mikä leikkasi noin 15% yritystyöntekijöistä. Se on myös vähentänyt kannattamatonta lentämistä.
Lentomatkat eivät ole olleet paikallaan viimeisen puolen vuosisadan aikana, ja vaikka se pidetään monissa keskeisissä periaatteissa, kumpikaan ei ole lounaaseen. Se on vähitellen tehnyt muutoksia vuosien varrella, aloittaen esimerkiksi esimerkiksi varhaisen lennolle. Ja lentomatkojen rikkoutuessa uusia tietueita on välttämätöntä molemmille asiakkaille ja työntekijöiden työpaikkojen helpottamiseksi, Lounais -johtajat ovat väittäneet.
Kassalla
Tarkistettujen laukkujen lataaminen oli jotain lounaisjohtajien toistuvasti maksavan sen enemmän kuin se voisi tehdä. (Yhdysvaltain lentoliikenteen harjoittajat toi yli 7 miljardia dollaria matkatavarapalkkioita vuonna 2023.)
Viime syyskuussa pidetyssä sijoittajapäivänä esitetyssä esityksessä Southwest sanoi, että se saavuttaisi 1–1,5 miljardia dollaria laukkujen veloittamisesta, mutta menettää 1,8 miljardin dollarin markkinaosuuden.
Lounaisjohtajat sanoivat, että se on muuttunut.
Tunnin kuluttua uutisista asiakkaille, toimitusjohtaja Bob Jordan kertoi tiistaina JPMorgan -teollisuuskonferenssissa, että “toisin kuin aikaisemmassa analyysissamme, todellinen asiakasvarauskäyttäytyminen uusien varauskanavien, kuten Metasearch, kautta, ei osoittanut, että saamme samoja hyötyä paketoidusta tarjouksestamme vapaiden pussin kanssa, mikä on saanut meidät päivittämään oletuksia”.
Jordan lisäsi, että operaattorilla on uusia johtajia, joilla on “suora kokemus pussimaksujen toteuttamisesta useissa lentoyhtiöissä, ja se on myös auttanut tarkistamaan edelleen uusia oletuksia”.
Maverick -lentoyhtiön vuoro
Mutta tuhannet liittyivät kuluttajien Cri de Coeuriin.
Southwest lähetti Instagramissa torstaina, kaksi päivää sen pommi -ilmoituksensa jälkeen sanomalla, että “ei ole kuin me vaihtaisimme Luka”, nyökkäys Dallas Mavericks Superstar Luka Doncicin järkyttävään helmikuun kauppaan Los Angeles Lakersille. Perjantai -iltapäivästä lähtien viesti, joka sisälsi myös muutosta koskevia tietoja, sai yli 14 000 vastausta, paljon yli parisataa vastausta, jotka tili yleensä saa.
“Näytön laukaus tästä, koska se on pikkukuva Harvard Business Review -tapaustutkimukselle kokonaisen yrityksen tuhoamisesta”, vastasi Instagram -käyttäjä Rappid_exposure.
Harvard Business Schoolin teknologia- ja operaatioiden johtamisen professori Frances Frei kertoi, että mikään muu yritys ei todennäköisesti ole yhtä tutkittu lounaisksi.
“Toivon varmasti, että kyseessä ei ole aktivistisijoittajia tulossa ja vaatia päätöksiä, joita he eivät ole lähellä kestävää”, hän sanoi. “Suuret organisaatiot rakennetaan ajan myötä. Organisaation pilata ei vie kovin kauan, enkä todellakaan halua, että tämä olisi esimerkki siitä.”
Vedonlyönti talo
Southwest Airlines -lautaset ovat pitkään maininneet operaattorin ilmaista laukkupolitiikkaa sekä muita etuja.
Zac Jankovsky
Southwestin kaksi tarkistettua laukkua-lentävää politiikkaa päättyy virallisesti 28. toukokuuta, mutta nyt iskulause löytyy edelleen aluksella, painettu cocktail-lautasliinaan.
Tulee poikkeuksia: Asiakkaat, joilla on Southwest Airlinesin yhteismerkkikortti, voivat saada yhden laukun ilmaiseksi, ja asiakkaat sen ylimmällä palvelutasolla (lue: Pricier-liput) tai sen ylimmän tason kanta-asiakasohjelman jäsenet saavat yhden tai kaksi ilmaista tarkistettua laukkua.
On vielä nähtävää, hylkäävätkö asiakkaat lounaaseen vai reagoivat vain muutokseen.
Delta-, United ja Spirit -yrityksen toimitusjohtajat kertoivat tällä viikolla näkevänsä mahdollisuuden voittaa asiakkaat, jotka saattavat kääntyä pois Lounaisesta.
Monilla matkustajilla ei kuitenkaan ole paljon muita vaihtoehtoja, ja Yhdysvaltain lentoliikenteen harjoittajien ja linnoituskeskuksen keskuudessa niin paljon yhdistämistä, vaikka heidän on ehkä jouduttava uskaltaa muille lentokentille.
Lounais-osakkeella on noin 73% Baltimore/Washington International Thurgood Marshallin lentokentällä, yli 83%: n osuus San Francisco Bayn Oaklandin kansainvälisellä lentokentällä ja 89%: n osuus Long Beachissä, Kaliforniassa, ilmailutietoyrityksen Ciriumin mukaan.
Jatkaa
Todellinen testi, Harvardin Frei sanoi, on se, hidastaako laukun muutos Lounais-operaatiota, kun enemmän asiakkaita tuo kantolaukut alukselle tarkistettujen matkatavaroiden välttämiseksi.
“Pelkään vain, että kustannuksia aliarvioidaan”, hän sanoi. “Lounaiselle on todellinen operatiivinen haitta, jos ne menevät hitaammin.”
Southwest valmistelee jo työntekijöitään asiakasmatkatavaroiden hyökkäykseen portilla.
Heti tiistaina ilmoituksensa jälkeen Lounais kertoi työntekijöilleen muistiossa, että asiakkaat “jatkavat epäilemättä enemmän matkatavaroita kuin ennen”.
Porttien edustajat saavat mobiililaukku-tag-tulostimia “vähentämällä merkkijonotunnisteiden tarvetta” ja yritys suunnittelee uusia jatkokokoisia oppaita, jotta asiakkaat voivat nähdä, sopivatko heidän matkalaukunsa harjoitteluun, henkilöstömuistion mukaan, jonka on lähettänyt Operations EVP: n EVP Adam Decaire, ja CNBC: n kopio CNBC.
Lentoyhtiö aikoo myös nopeuttaa Boeing 737-800: n ja Max-lentokoneidensa jälkiasennuksia isommilla yleiskustannuksilla.
Frei sanoi, että laukkujen veloittamatta jättäminen, toisin kuin Costco 1,50 dollaria hot dog, ei ole tappiojohtaja, jota yritys myy tappiolla vain voittaakseen asiakkaat, jotka saattavat ostaa kalliimpia ja kannattavia tuotteita.
Sikäli kuin asiakkaat ovat rakastaneet sitä, tarkistettu laukkupolitiikka oli myös auttanut lentoyhtiön kääntymistä lentokoneita nopeammin.
“Syynä ei ole se, että se on asiakkaille ystävällisempi. Se johtuu siitä, että se on nopea käännekorjaus”, hän sanoi. “Jos veloitan laukkuista, sinulla on todennäköisemmin enemmän matkatavaroita aluksella. Ja kun kuljetat enemmän matkalaukkuja aluksella, menetän nopean käänneympäristöni.”
Lounais on vakuuttunut siitä, että se on valmistautunut portin tarkistettujen laukkujen ja matkalaukkujen lisääntymiseen.
“Meillä on sarja työvirtoja, jotka ovat käynnissä nykyisten operaatioidemme kanssa, jotta tämä ei vaikuta käännösaikoihimme”, Coo Andrew Watterson sanoi haastattelussa.
Aika näyttää kuinka se ravistaa. Toistaiseksi meillä on 1,50 dollarin Costco Hot Dogs.