Southwest Airlines Boeing 737 Max työnnetään takaisin San Diegon San Diegon kansainvälisellä lentokentällä 24. elokuuta 2024.
Kevin Carter | Getty -kuvat
Southwest Airlines Ilmoitettu tiistaina, mikä oli kerran käsittämätöntä: se alkaa syyttää asiakkaita tarkistamaan matkatavarat.
Se on 300 miljoonan dollarin uhkapeli. Viime vuonna Southwest sanoi, että sen “tiukka tutkimus” havaitsi, että se menettäisi niin paljon markkinaosuudesta, jos se aloittaisi laukkumaksujen perimän. Politiikka on erottunut lounaaseen kilpailijoistaan vuosikymmenien ajan.
Kuuluisasta “kaksi laukkua lentää ilmaista” -strategiasta pääseminen on osa operaattorin massiivista pyrkimystä ojentaakseen pitkäaikaiset asiakashyödyt ja politiikat. Southwest ilmoitti myös viime vuonna, että se siirtyy avoimista istuimista yhden luokan hyttiin tulojen keräämiseksi. Toinen tiistaina ilmoitettu muutos: Talouden perusliput, jotka eivät salli ilmaisia muutoksia.
Tässä on mitä matkustajien on tiedettävä uusista politiikoista:
Kuka maksaa laukkuista?
Matkustajien, jotka ostavat minkä tahansa lipun, paitsi Southwestin ylimmän tason liiketoiminnan valintahinnat, on maksettava palkkiot tarkistuslaukkuista. Asiakkaat, jotka ostavat Business Select -lipun, voivat tarkistaa kaksi laukkua ilmaiseksi.
Ylimmän tason A-listan ensisijaiset Flyer-ohjelman jäsenet saavat myös kaksi tarkistettua laukkua ilmaiseksi. A-listan tason jäsenet voivat tarkistaa yhden laukun ilmaiseksi, samoin kuin ne, joilla on lounaisluottokortti.
Paljonko laukun tarkistaminen maksaa?
Southwest ei paljastanut, kuinka paljon laukun tarkistaminen maksaa, mutta palkkiot alkavat 35 dollarista kappaleelta kilpailijoille Delta– Yhtenäinen ja amerikkalainen.
Milloin uudet politiikat tulevat voimaan?
Uudet tarkistetut matkatavarapalkkiot tulevat voimaan 28. toukokuuta tai sen jälkeen ostetuille lipuille.
Voinko silti tuoda kantolaukun?
Kuljetuslaukkupolitiikat eivät ole muuttuneet edes talouslippujen osalta.
Kaikki liput sisältävät ilmaisen kantolaukun, jopa uusille talouden lipuille.
Miksi tämä tapahtuu?
Southwest on ollut kasvavan painostuksen kohdalla tuloja ja parantaa tuotosta sen jälkeen, kun aktivisti Hedge Fund Elliott Investment Management otti oman oman lentoyhtiöön viime vuonna ja vaati muutoksia operaattorin liiketoimintamalliin.
Lounaisjohtajat ovat pitkään kertoneet Wall Street -sijoittajille ja asiakkaille, että sen “kaksi laukkua lentävät ilmaiseksi” -politiikkaan on pyhä, mikä erottaa sen kilpailijoista.
Sijoittajapäivänä syyskuussa operaattori sanoi, että se ansaitsee noin 1,5 miljardia dollaria, jos se veloittaa laukkuista, mutta menettää 1,8 miljardia dollaria markkinaosuudesta politiikan muutoksesta.
Mitä muuta tapahtuu?
Etsin! Southwest aikoo käynnistää perustalouden hinnan, joka ei ole palautettavissa eikä salli muutoksia. Se ei salli saman päivän valmiuslippuja.
Lennon hyvitykset niille “perus” -lippuihin, jos käyttämättömiä, vanhentuvat kuuden kuukauden kuluessa, kun taas muiden lentojen hyvitykset vanhenevat 12 kuukaudessa. Aikaisemmin Southwest -hyvitykset eivät vanhentuneet.
Viime vuonna operaattori ilmoitti aikovansa aloittaa lippujen myynnin osoitetuilla paikkoilla, päättyen vuosikymmeniä vanhan avoimen istuimen politiikan. Se tarjoaa pian myös paikkoja ylimääräisellä jalkatilalla, tarjouksen kilpailla enemmän täyden palvelun lentoyhtiöiden kanssa.
Southwest Airlinesin toimitusjohtaja Bob Jordan kertoi tiistaina, että operaattorin johtoryhmän mielestä politiikan muutokset johtavat kirjautumismerkkinsä luottokortille.
Hän sanoi, että uudet kanavat, joita lentoyhtiö myy lippuja, kuten Expediaauttaa kantolaitetta.
Mitä tapahtuu usein lentolehtisten mailien kanssa?
Lounaismatkustajat ansaitsevat nopeat palkkiot usein lentolehtiset mailia sen perusteella, kuinka paljon he maksavat lipustaan. Lunastusasteet riippuvat lennon kysynnästä, mikä on samanlainen malli kuin muilla operaattoreilla.