Lucid Motorsin toimitusjohtaja Peter Rawlinson esiintyi NASDAQ MarketSite -tapahtumassa, kun Lucid Motors (NASDAQ: LCID) aloitti kaupankäynnin NASDAQ -pörssissä valmistuttuaan liiketoimintansa Churchill Capital Corp IV: n kanssa New Yorkissa 26. heinäkuuta 2021.
Andrew Kelly |
Sähköautojen valmistajien varastot Raittiinen ryhmä Se laski keskiviikkona yli 10% sen jälkeen, kun Bank of America ja toimitusjohtaja Peter Rawlinson jättivät yhtäkkiä yhtiön osakkeet.
Rawlinson toimi myös yhtiön teknologiajohtajana, joka on yrityksen toiminnan liikkeellepaneva voima, mukaan lukien päätös julkisesti avoimesti vuonna 2021. Sijoittajat uskovat, että Rollinson on yrityksen kasvot – tärkeitä sen menestykselle.
Yhtiö, Saudi -Arabian julkisen sijoitusrahaston omistama enemmistöosuus, etsii uutta toimitusjohtajaa, joka on herättänyt epävarmuutta Wall Streetin analyytikoiden keskuudessa.
“Uskomme, että Lucid (LCID) -yrityksen, toimitusjohtajan ja CTO: n lähtö, Peter Rawlinson on paljon enemmän kuin markkinat”, Bofa Securities -analyytikko John Murphy kirjoitti sijoittajan keskiviikkona. “
Väliaikainen toimitusjohtaja Marc Winterhoff on yhtiön operatiivinen johtaja ja yrittää varmistaa, että niin ei ole selvää.
Vuonna 2025 Lucid, Tesla ja Rivian.
Genthoff kertoi CNBC: n haastattelussa, että hänen tavoitteensa on rakentaa Lucidin menestykseen, ei sen prosessin muuttamiseen. Hänen tärkeimpiin prioriteetteihinsa kuuluvat tänä vuonna yli kaksinkertainen ajoneuvon tuotanto, tappioiden vähentäminen ja asiakastietoisuuden lisääminen ja tekniset tuotteet.
“Meillä on selkeä visio. Nyt keskityn teloitukseen”, Winterhoff kertoi CNBC: lle tiistaina.
bruttovoitto
Lucid ei ole vielä kaukana kannattavuudesta, mutta se vähentää vakavia tappioitaan lisäämällä mittakaavaa ja tekemällä tuotteesta tehokkaamman.
Sen GAAP -bruttomarginaali sisältää tuotannon ja myynnin, mutta siinä ei oteta huomioon muita kuluja, koska se oli negatiivinen 114% vuonna 2024, kun se oli negatiivinen 225% vuonna 2023.
“Odotamme, että bruttomarginaalimme kasvaa merkittävästi verrattuna vuoteen 2023 ja 2024”, Lucidin väliaikainen talousjohtaja Gagan Dhingra kertoi tiistaina sijoittajille.
Neljännellä vuosineljänneksellä yhtiö ilmoitti nettotappioista, jotka johtuivat 636,9 miljoonasta dollarista tai 22 senttiä osakekohtaisesta tappiosta osakkeenomistajista, ja liikevaihto oli 234,5 miljoonaa dollaria.
Uudet tuotteet
Lucidin ensimmäinen tuote on Air Sedan, joka aloittaa toimituksen vuoden 2021 lopulla. Kalliita autoja kiitetään niiden muotoilusta ja tekniikasta, mutta ajoneuvojen kysyntä ei ole niin vahva kuin odotettiin.
Winterhoff kertoi, että yritys jatkaa ilma sedaanien valmistamista, kun se alkaa lisätä toisen tuotteensa tuotantoa, maastoainetta, nimeltään Gravity.
Lucid Gravity Grand Tour -maastoauto
hereillä
Winterhoff sanoi, että painovoima -maastoautojen tuotanto rakennetaan vähitellen tänä vuonna. Hän kieltäytyi spekuloimasta, kuinka monta prosenttia 20 000 yksikön tuotantotavoitteista, joita ajoneuvo edustaa. Hän huomautti, että Saudi -Arabian asiakkaiden painovoiman tilaaminen alkoi aiemmin tässä kuussa.
“Laajennamme erittäin aktiivista jalanjälkeämme ja markkinoitamme ja lisäämme sitten ehdottomasti painovoiman ramppeja, mikä on meille suuri painopiste”, hän sanoi yrityksen sijoittajapuhelussa.
Lucid kehittää myös uuden keskikokoisen ajoneuvoalustan, jonka odotetaan käynnistyvän vuoden 2026 loppuun mennessä. Sekä Winterhoff että Rollinson ovat ratkaisevan tärkeitä autovalmistajien kasvulle.
Markkinoinnin “kaksinkertainen lasku”
Kun autovalmistajat lisäävät tuotantoa ja niiden tarjoamien ajoneuvojen määrää, Winterhoff sanoi, että Sober “menee ulos” markkinoinnin ja mainonnan lisätäkseen asiakastietoisuutta.
“En aio luoda uutta visiota tai mitään sellaista yritykselle”, hän kertoi CNBC: lle. “Keskityn edelleen operatiivisiin aiheisiin, esimerkiksi lisäämällä asiakastoimitusta.
19. elokuuta 2023 Sober Showroomissa New Yorkissa.
Adam Jeffery |
Yhtiön myynti-, yleiset ja hallinnolliset kulut olivat 900 miljoonaa dollaria vuonna 2024, mukaan lukien myynti- ja markkinointikustannukset 19,9 miljoonaa dollaria edellisenä vuonna. Yhtiön kokonaismarkkinointi- ja mainoskustannukset eivät ole saatavilla välittömästi.
Uudet tekniikat, kumppanuudet
Lucid -ilmaa kritisoidaan edistyneiden kuljettajan avustusjärjestelmien puutteesta (esimerkiksi) Tesla “FSD” tai Yleiset moottorit “Superristeily.” Jotkut ilmamallit maksavat kymmeniä tuhansia dollareita enemmän kuin kilpailijat sellaisella tekniikalla.
Lucid toivoo kuitenkin vapauttavansa uuden handsfree-ajojärjestelmän asiakkaille myöhemmin tänä vuonna.
Liittovaltion tiedot osoittavat, että sen autot ovat yksi tehokkaimmista sähköajoneuvoista Yhdysvalloissa, väitetysti kuljettajan tekniikka, jolla ei ole kuljettajan avustustekniikkaa.
Lucid yrittää hyödyntää akkutekniikkaansa myymällä sitä muille yrityksille mittakaavan ja tulojen lisäämiseksi.
Winterhoff kertoi, että yritys on edelleen “jatkuvassa keskustelussa” yrityksen kanssa Lucidin akkutekniikasta, mutta kieltäytyi tarjoamasta lisätietoja.