Breeze Airways -lentokone Tarmacilla Tampan kansainvälisellä lentokentällä Tampassa, Floridassa, 27. toukokuuta 2021.
Matt May | Bloomberg | Getty -kuvat
Yhdysvaltain Startup Airline Breeze Airways aikoo lentää kansainvälisesti ensimmäistä kertaa ensi vuoden alussa, ja pyrkii voittamaan auringonhakuisia matkustajia, kun operaattori siirtyy viidenteen lentämisvuoteensa.
Lentoyhtiön kausiluonteisen palvelun isäntä alkaa 10. tammikuuta vain lauantaina pidettävällä reitillä Norfolkin, Virginian ja Cancunin, Meksikon välillä, jota seuraavat kierrokset Charlestonin, Etelä-Carolinan ja Cancunin välillä 17. tammikuuta, vain lauantaisin.
Muita reittejä ovat lauantai -palvelu Cancuniin New Orleansista 7. helmikuuta ja Providencesta, Rhode Islandista, viikkoa myöhemmin. Maaliskuussa Breeze aikoo myös aloittaa torstaina ja lauantaina Pohjois-Carolinan Raleigh-Durhamin kansainvälisen lentokentän ja Montego Bayn, Jamaikan ja keskiviikkona ja lauantain palvelun Punta Canaan Dominikaanisessa tasavallassa. Lennot Tampasta, Floridasta, Montego Baylle alkavat 11. helmikuuta.
Breeze käynnistettiin JetbluePerustaja David Neeleman ja debytoi pandemian aikana toukokuussa 2021.
Operaattori työskenteli vuosia liittovaltion ilmailuhallinnon kanssa voittaakseen sertifikaatin lentääkseen kansainvälisesti, Breezen kaupallinen johtaja Lukas Johnson kertoi haastattelussa.
Se on ensimmäinen huomattava yhdysvaltalainen matkustajalentoyhtiö, joka voitti kyseisen sertifikaatin Virgin America: n jälkeen, jonka hankittiin Alaska Airlines Vuonna 2016 Johnson sanoi.
Hän sanoi, että Breeze jatkaa liiketoimintamalliaan lentääkseen Airbus A220-300 -sarjansa kaupunkien välillä, joilla on vain vähän tai ei lainkaan kilpailijoiden kilpailua, ja lisäsi, että uudet reitit ovat meille “jännittävä lähtökohta”.
“Olemme todella varmoja siitä, että siitä tulee vieras vastaus”, hän sanoi.
Uusien reittien hinnat alkavat niinkin alhaisilta kuin 99 dollaria yhdellä tavalla, mutta Johnson sanoi, että premium-luokan kysyntä sen hinnoittelusta, tilavammille istuimille on ollut vahvaa ja että on kaksinumeroinen prosenttiosuus vieraista, jotka varaavat kalliimpaan istuimeen toisen kerran, kun he lentävät tuulta.