Turistit ja paikalliset nauttivat lämpimästä kevään päivästä korkeiden lämpötilojen kanssa El Postiguet Beachillä.
Marcos del Mazo | Lightrocket | Getty -kuvat
Yhdysvaltain turistit näyttävät leikkaavan kesämatkoja Eurooppaan – mutta kiinalaiset matkustajat ovat enemmän kuin korvaavat sen, löydetty tutkimus.
Tiistaina julkaistujen eurooppalaisten matkakomission (jne.) Tiedot osoittivat, että vain 33% Yhdysvaltain kyselyn vastaajista aikoi käydä Euroopassa kesällä, mikä on noin 7% alle viime vuoden tasot.
Lasku näyttää liittyvän suurelta osin rahoitukseen, ja 54% kysyttyistä viitaten korkeisiin matkakustannuksiin esteenä.
Mutta poliittiset huolenaiheet, mukaan lukien Yhdysvaltojen ulkomailla käsityksen ympärillä olevat, näyttävät myös punnitsevan suunnitelmia, ETC sanoi.
“Matka -tunteet ovat vahvin koillisesta amerikkalaisten keskuudessa (43% vs. 33% kokonaisnäytteessä), alueella, joka tyypillisesti nojaa demokraattisesti ja poikkeaa poliittisesti Trumpista”, organisaatio totesi.
Suositut eurooppalaiset turistikohteet ovat yleensä tervetulleita miljoonia kävijöitä Yhdysvalloista vuosittain. Esimerkiksi Yhdysvaltain turistit Yhdistyneessä kuningaskunnassa vuonna 2023 oli ennätyksellinen 5,1 miljoonaa, kun taas Yhdysvaltain vierailijat olivat viiden parhaan maan joukossa, jotka toi viime vuonna eniten rahaa Ranskan talouteen.
Kiinnostus eurooppalaiseen kesään ei rajoitu Yhdysvaltain matkustajiin. Noin 39% ETC: n kyselyn vastaajista ilmoitti suunnittelevansa tällaista lomaa vuonna 2025, kun taas 41% vuonna 2024. Eurooppalaisten matkat ovat myös vetäneet takaisin Brasilian, Kanadan ja Japanin matkustajien keskuudessa.
Kiinnostuksena kiinalaisten matkustajien keskuudessa ammuttu eurooppalaiset kesämatkat, ja 72% maan kyselyjen vastaajista sanoi, että he suunnittelevat tällaista lomaa – 10 prosenttia enemmän kuin edellisenä vuonna.
“Vahvaa mielipidettä tukevat kasvavat kertakäyttöiset tulot, suotuisa matkapolitiikka ja kuluttajien siirtyminen kohti henkilökohtaisen toteutumisen ja elämäntavan kokemusten, kuten matkailun, priorisointia”, ETC sanoi.
Kiinan kansallinen tilastovirasto aiemmin tänä vuonna ilmoitti, että valtakunnallinen asukasta kohden käytettävissä olevat tulot kasvoivat yli 5% edellisenä vuonna vuoden 2025 ensimmäisellä vuosineljänneksellä. Kotimaassa huolenaiheet ovat kuitenkin lisääntyneet Kiinan kuluttajan kestävyyteen: Heikkojen kuluttajien kysyntä laskivat äskettäin, kun taas vähittäismyynnin kasvu hidastui huhtikuussa.
Eurooppa on jo pitkään ollut avainkohde kiinalaisille turisteille, ja monet haluavat ostaa ylellisyystuotteita ollessaan poissa. Tämä suuntaus pysähtyi COVID-19-pandemian aikana, mutta se voisi poimia nyt.
Yli puolet kiinalaisista matkustajista sanoo nyt, että ostokset ovat osa heidän ETC: n tietojen mukaan heidän eurooppalaisia matkasuunnitelmia. Luvut kuitenkin viittaavat myös siihen, että matkustajat saattavat siirtyä kulutusmalliinsa, ja kiinalaiset turistit ovat nyt erityisen todennäköisempiä kiristämään vyötä. Vain 29% heistä odottaa viettävänsä yli 200 euroa (229 dollaria) päivässä, 44%: n pudotus viime vuoteen verrattuna. Sen sijaan suurin osa kiinalaisista vierailijoista haluaa nyt käyttää 100-200 euroa päivässä.