Waymo-itse ajava auto, anturiryhmä katolle asennetulla ajolla 21. helmikuuta 2025, Embarcadero, San Francisco, Kalifornia, lähellä palmuja ja moderneja rakennuksia.
Smith Collection/Gado |
Waymo ilmoitti tiistaina laajentavansa palveluitaan sisällyttämään sen vielä 27 neliökilometriä kattavuudesta lähellä San Franciscon lahden aluetta.
Laajennuksen myötä Waymo vie nyt matkustajia Mountain View, Los Altos, Palo Alto ja Sunnyvalen osat, Kalifornia. tämä kirje– Yhtiö omistettu avasi robottipalvelun yleisölle San Franciscossa kesäkuussa.
Yhtiön mukaan Waymo rajoittaisi aluksi Piilaakson palveluidensa saatavuutta One Waymo -sovelluksen käyttäjille, joka on alueen asukas, jolla on postinumero. Waymo aikoo palvella enemmän ratsastajia koko alueella ajan myötä. Uudessa kattavuudessa käytettävä laivasto on Jaguar I-PACE-ajoneuvo, jossa on Waymon viidennen sukupolven autonomiset anturit, ohjelmistot ja muut tekniikat.
“Täysin itsenäisen ajomatkan avaaminen Piilaaksossa merkitsee erityistä virstanpylvästä Bay Area -matkallamme”, Waymo -tuotejohtaja Saswat Panigrahi sanoi lausunnossaan. “
Waymo laajensi San Francisco Bayn alueen Robotaxi -palvelua Daly Cityyn, Broadmooriin ja Colmaan viime kesänä. Sen robotti ei ole viettänyt matkustajia San Franciscon kansainväliselle lentokentälle.
Tiedottaja kertoi CNBC: lle, että Waymo on “aktiivisessa keskustelussa SFO: n kanssa” ja lisäsi, että yritys “pyrkii yhdistämään” Piilaakson ja San Franciscon “tarjotakseen saumattomia itsenäisiä ajeluja tulevaisuudessa useammalla lahden alueella”.
Waymo julkaisi myös äskettäin kaupallisen robottipalvelun Austinissa, Texasissa, juuri ajoissa kaupungin vuotuiselle eteläisen musiikkifestivaalille.
Vaikka se on kilpailija Elon Muskin automaattille Teslaja Amazon– Omistettu eläintarha, jatkaen omaa robotaxi -testausta ja kehitystä, Waymo on ottanut sen ennen Yhdysvaltojen autonomisia ajoyhtiöitä
Ennen tiistaina laajentumista Waymo kertoi, että San Franciscossa, Los Angelesissa ja Phoenixissa oli yli 200 000 palkallista matkaa.
Aakkoset eivät ole paljastaneet taloudellisia tuloksia itse ajavalle autoliiketoiminnalleen, mutta Waymo on osa “muita vetoja”. Yhtiön viimeisimpien rahoitusasiakirjojen mukaan liiketoimintayksikkö tuotti 400 miljoonaa dollaria vuoden 2024 viimeisellä neljänneksellä ja kärsi 1,17 miljardia dollaria liiketappioita.
