Waymo-itse ajava auto, joka on varustettu kattoanturiryhmällä, joka on lähellä palmuja ja moderneja rakennuksia Embarcaderon varrella San Franciscossa, Kaliforniassa 21. helmikuuta 2025.
Smith -kokoelma/gadot | Arkistovalokuva | Getty -kuvat
kirjeWaymo-tytäryhtiö tuo kuljettamattoman ratsastuspalvelunsa Lontooseen, joka on robotaxiksen ensimmäiset Euroopan markkinat.
Yhtiö kertoi keskiviikkona julkaistussa lehdistötiedotteessa, että se aikoo aloittaa testiajojen Lontoon teillä tulevina kuukausina Wheel -ihmisen turvallisuusasiantuntijoiden kanssa. Se aikoo avata Robotaxi -palvelun ensi vuonna olettaen, että se voi saada luvan sääntelijöiltä ja paikallisilta ja kansallisilta johtajilta.
Lontoosta tulee yhtiön toinen kansainvälinen kaupunki Tokion jälkeen, missä testaus alkaa vuoden 2025 alussa.
Waymo on laajentunut aggressiivisesti Yhdysvalloissa ja tarjoaa tällä hetkellä kaupallisia palveluita Los Angelesin alueella, Phoenixissa, San Franciscossa, Atlantassa ja Austinissa, Texasissa. Yhtiö ilmoitti myös aikovansa käynnistää Robotaxi-palveluita Miamissa ja Washingtonissa, ja ilmoitti elokuussa, että se oli saanut luvan aloittaa itse ajavien autojensa testaaminen New Yorkissa koulutettujen turvallisuuskuljettajien kanssa.
Lontoossa Waymo -laivasto koostuu Jaguar IPace -sähköajoneuvoista, jotka on varustettu yrityksen Waymo Driver Autonomous -järjestelmällä. Waymo kertoi, että se on palkannut tekniikan tiimit Oxfordissa ja Lontoossa ja aikoo tehdä yhteistyötä Mooven kanssa laivastonsa ylläpitämiseksi ja ylläpitämiseksi.
Moove tarjoaa ajoneuvojen rahoitusta kuljettajille, jotka haluavat ostaa uusia autoja käytettäväksi ratsastuspalveluissa, ja tarjoaa palveluita yrityksille, mukaan lukien Waymo ja Ubersijoittaja startup -yrityksessä.
Iso -Britannia ilmoitti kesäkuussa autonomisesta yrityksen kaupallisesta pilottihdytyskehyksestä, jonka tavoitteena on tuoda alueelle autonomiset ajaminen. Lontoo asetti myös Vision Zero -kohteen aiemmin tänä vuonna kaikkien kuljetusjärjestelmänsä vakavien vammojen ja kuolemien poistamiseksi vuoteen 2041 mennessä.
Waymo kertoi, että sen järjestelmissä oli “viisi kertaa vähemmän törmäyksiä, jotka aiheutuvat vammoista ja 12 kertaa vähemmän jalankulkijoita koskevia törmäyksiä” ihmisiin verrattuna yrityksen omien tietojen analyysin mukaan.
Yhtiö ilmoitti myös, että sen itse ajavat autot ovat ajaneet tähän mennessä 100 miljoonaa “täysin autonomista mailia” julkisilla teillä ja toimittaneet matkustajille yli 10 miljoonaa maksettua matkaa.
Waymo on osa Alphabetin “muita vedonlyöntiä”, joka ilmoitti 1,25 miljardin dollarin tappiosta 373 miljoonan dollarin liikevaihdosta toisella vuosineljänneksellä. Aakkoset aikoo ilmoittaa kolmannen vuosineljänneksen tulokset 29. lokakuuta.
Softbankin ja Microsoftin tukeva brittiläinen startup Wayve ilmoitti aiemmin aikovansa tuoda ensi vuonna Lontooseen Robotaxis -kaupallinen kokeilu. Waymo käyttää ajoneuvoissaan tutka-, lidaria ja muita hienostuneita antureita, kun taas Wayve kehittää kamerapohjaista järjestelmää, samanlainen lähestymistapa Tesla harjoittaminen.
—CNBC: n Jennifer Elias osallistui raporttiin.
katsella: LYFT -toimitusjohtaja keskustelee kumppanuudesta Waymo: n kanssa
