18. maaliskuuta 2024 Shanghaissa, Kiinassa, Volvon autoliikkeen työntekijä esitteli Volvo xc60:n ja muita malleja suorassa lähetyksessä.
Päävalokuvaus |. Future Publishing |
Volvo autot Torstaina yhtiö pienensi voittomarginaaliaan ja liikevaihtotavoitteitaan sen jälkeen, kun se ilmoitti, ettei se enää tavoittele 100 % täyssähköautojen myyntiä vuoteen 2030 mennessä.
Ruotsalainen autonvalmistaja, jota hallitsee kiinalainen Geely Holding, sanoi, että se tavoittelee nyt 7–8 prosentin liikevoittomarginaalitavoitetta vuonna 2026, kun se on laskenut “8 prosentista” edellä olevan “lisääntyneen monimutkaisuuden” vuoksi. se koskee maailmanlaajuista kauppaa ja tulleja. “
Yhtiö lisäsi, että se aikoo nyt “jatkoa premium-automarkkinoiden menestymistä vuoteen 2026 mennessä” sen sijaan, että pysyisi aiemmin ilmoittamassaan 500 miljardin Ruotsin kruunun (48,6 miljardin dollarin) tulotavoitteessa 600 miljardiin Ruotsin kruunuun.
Kehittyvät kansainväliset kauppakiistat ja tariffit ovat tulleet suureksi päänvaivaaksi autonvalmistajille, kun ne navigoivat geopolitiikassa Euroopan unionin, Kiinan ja Yhdysvaltojen välillä ja etsivät samalla kilpailuetua markkinoilla, joita hallitsee siirtyminen sähköajoneuvoihin.
Volvo Carsin osakkeet nousivat 3,2 % iltapäiväkaupassa sen jälkeen, kun ne ovat pudonneet 10 % tällä viikolla.
Yhtiö järjestää pääomamarkkinapäivän Göteborgissa, Ruotsissa, jossa keskustellaan lähivuosien tuotesuunnitelmista keskittyen sähkö- ja pistokehybridimalleihin. Volvo Carsilla on viisi täyssähköistä mallia markkinoilla ja viisi muutakin kehitteillä.
Keskiviikkona yhtiö kuitenkin paljasti, että se ei enää tavoittele 100-prosenttista sähköautojen myyntiä vuoteen 2030 mennessä (määrittäen ne “johdollisiksi autoiksi”), vaan tavoittelee sen sijaan 90-100-prosenttista valikoimaa, joka mahdollistaisi kevyen sähköauton myynnin jatkamisen. ajoneuvot. Kevyissä hybrideissä on polttomoottori, joka käyttää jonkin verran sähköavustusta.
Volvon mukaan sopeuttamisen syynä olivat kuluttajakysyntä, odotettua hitaampi latausinfrastruktuurin rakentaminen, valtion kannustimien poistuminen joillakin markkinoilla ja sähköautojen uusien tariffien aiheuttama epävarmuus eri markkinoilla.
Yhtiö sanoi olevansa sitoutunut puhtaaseen sähkön myyntiin pitkällä aikavälillä “kun markkinaolosuhteet ovat oikeat”.
Monet autonvalmistajat ovat raportoineet sähköajoneuvoihin siirtymiseen liittyvistä haasteista, erityisesti vaimeasta kysynnästä. Samaan aikaan monet kuluttajat valittavat edelleen riittämättömästä latausinfrastruktuurista ja ovat huolissaan kantamasta.
Volvo Cars ilmoitti myös torstaina laajentavansa kumppanuuttaan yhdysvaltalaisen sirujättiläisen kanssa NVIDIA Sen kehittämiin ominaisuuksiin kuuluu edistynyt kuljettajan apu ja autonominen ajo. Se sanoi myös siirtyvänsä “yhteen teknologiapinoon”, koska se pyrkii vähentämään sähköajoneuvojen valmistuskustannuksia.
Volvo Carsin torstaina julkaisemat tiedot osoittivat, että sen maailmanlaajuinen myynti kasvoi elokuussa 3 prosenttia verrattuna viime vuoden vastaavaan ajanjaksoon, mikä johtui 32 prosentin kasvusta Euroopassa, kun taas myynti Kiinassa laski 23 prosenttia. Elokuussa 2024 täyssähköisten ja ladattavien hybridiajoneuvojen osuus 52 944 ajoneuvomyynnistä oli 25 028, mikä vastaa 47 prosenttia, ja loput miedot hybridit ja polttomoottoriajoneuvot.
Heinäkuussa yhtiö raportoi ennätyksellisen 8,2 miljardin kruunun neljännesvuosittaisen liikevoiton.