Scout Terra -lava-auto- ja Scout Traveler -maastoautokonseptit
Partiolainen
NASHVILLE, Tenn. Volkswagen-tuettu Scout Motors julkisti ensimmäiset sähköautonsa torstaina ja ilmoitti suunnitelmistaan laajentaa tuotevalikoimaansa sisältämään nousevan tyyppinen ladattava hybridisähköauto sähköautomallien lisäksi.
Scoutin, entisen amerikkalaisen ajoneuvomerkin vuosina 1961–1980, odotettiin tarjoavan yksinomaan sähköautoja tarjouksena saksalaiselle autonvalmistajalle laajentaa läsnäoloaan Yhdysvalloissa. Kuitenkin sähköautojen odotettua hitaampi käyttöönotto ja korkeammat kustannukset ovat johtaneet siihen muutokseen. ja sisältävät laajennetun kantaman sähköajoneuvot tai EREV:t.
“Nopeasti liikkuvana startup-yrityksenä voimme kääntyä”, Scoutin toimitusjohtaja Scott Keogh, pitkäaikainen autojohtaja, joka johti aiemmin VW:n toimintaa Yhdysvalloissa, kertoi CNBC:lle. “Käännös, jonka teimme useita kuukausia sitten tarjotaksemme valikoiman laajennuksia, oli ehdottomasti älykäs peli.”
EREV-autot ovat pohjimmiltaan eräänlainen ladattava hybridi-sähköauto. Niihin kuuluvat EV-moottorit ja akkukennot sekä perinteinen polttomoottori, joka saa virtaa ajoneuvon sähkökomponenteista, kun akku menettää energiansa. Moottori toimii pohjimmiltaan generaattorina sähköajoneuvojen komponenteille tarvittaessa.
Scout Terra lava-autokonsepti
Keogh sanoi, että Scout lisäsi sähköautoja suojatakseen brändiä paremmin kaikilta markkinoiden epävakausilta, kun sähköautojen kysyntä on odotettua pienempi.
“Uskomme, että sähköistys on tulevaisuus. Kantaman laajentaja asettaa sen sähköautoksi, joten se tutustuttaa ihmiset sähköistykseen, mutta sillä on erittäin älykäs, vaikkapa “varasuunnitelma”, hän sanoi haastattelussa torstaina. “Se ajaa kuin sähköauto.”
Hän sanoi, että Scoutilla ei ole suunnitelmia tarjota perinteistä, ei-sähkökäyttöistä ajoneuvoa, jossa on vain polttomoottori.
Yhtiön ensimmäiset ajoneuvot – täysikokoinen lava-auto ja iso SUV – kattavat noin 40 % erittäin kannattavista Yhdysvaltojen myyntimarkkinoista.
Keogh sanoi, että yritys pyrkii olemaan kannattava toiminnallisesti ensimmäisen täyden kalenterivuoden aikana ajoneuvojen alkuperäisen tuotannon jälkeen, jotka rakennetaan 2 miljardin dollarin tehtaaseen, joka on rakenteilla Etelä-Carolinassa.
“Jos tarkastellaan näitä voittopooleja, näitä kahta aluetta, tämän kokoisesta lava-autosta tämän kokoiseen maastoautoon… nämä ovat maailman suurimmat voittopoolit”, Keogh sanoi.
Scout Traveler SUV-konsepti
Partiolainen
Kannattavuus tuona aikana olisi melkoinen menestys, sillä nykyiset sähköautojen startupit, kuten Rivian Automotive ja Lucid Group menettävät kymmeniä tuhansia dollareita jokaisesta valmistamastaan ajoneuvosta useiden vuosien jälkeen.
Samaan aikaan Keogh sanoi, että ilmoitettu ohjelmistosopimus VW:n ja Rivianin välillä ei vaikuta Scoutin toimintaan. Hän kuvaili 5 miljardin dollarin ohjelmistosopimusta, joka sisältää yhteisyrityksen perustamisen, “jännittävänä tilaisuutena” Scoutille.
“Se on hyvä skaalaukseen. Se on hyvä teknologialle. Se on hyvä kaikkeen”, Keogh sanoi.
Scoutin Etelä-Carolinan tehtaan tuotantokapasiteetiksi on suunniteltu 200 000 ajoneuvoa. Scout odottaa käyttävänsä akkuja – sähköajoneuvon kalleinta osaa – VW:n yhteisyrityksen akkukennojen valmistajalta Kanadasta.
Yhtiö avasi varaukset ajoneuvoille torstai-iltana verkkosivuillaan. Scout aikoo myydä ajoneuvot suoraan kuluttajille perinteisen franchising-jälleenmyyjäverkoston sijaan, kuten VW Yhdysvalloissa.
Uusi maastoauto, kuorma-auto
Scoutin kaksi ensimmäistä ajoneuvoa ovat Traveller-maastoauto ja Terra-lava-auto, joiden on määrä saapua vuonna 2027.
Yhtiö paljasti torstaina Nashvillen ulkopuolella Tennesseen osavaltiossa “tuotantotarkoituksessa olevia konseptiajoneuvoja” – mikä tarkoittaa, että niiden odotetaan olevan suurelta osin samoja ajoneuvoja, jotka tulevat myyntiin.
Scout Traveler SUV -konseptin sisustus
Partiolainen
Sekä Travellerin että Terran odotetaan alkavan välillä 50 000–60 000 dollaria saatavilla olevilla kannustimilla Scoutin mukaan. Keogh sanoi, että myös EREVien hinnoittelun odotetaan olevan tällä alueella. Hän kieltäytyi sanomasta, maksavatko ne enemmän vai vähemmän kuin täyssähköiset mallit.
Traveller-maastoauton odotetaan muodostavan kaksi kolmasosaa yhtiön alkuperäisestä myynnistä, Keogh sanoi.
EREV-ajoneuvojen toimintasäde on yhtiön mukaan yli 500 mailia, kun taas täysin sähköisten mallien toimintasäde on 300 mailia.
Travellerin ja Terran mallit ovat nykyaikaistettuja versioita entisistä Scout-ajoneuvoista. Niissä on samanlaiset suunnitteluominaisuudet, mutta niissä on pehmeämpi ja tyylikkäämpi ulkoasu. Ajoneuvojen sisätiloissa on suuret vaakasuorat näytöt ja pehmeät materiaalit.
VW hankki Scout-tavaramerkin ja nimen sen jälkeen, kun globaali monialayritys osti 3,7 miljardilla dollarilla Navistarin, Scoutin alkuperäisen omistajan International Harvesterin seuraajan, vuonna 2021.
Scout Traveler SUV-konsepti
Täyssähköiset Scout-ajoneuvot on tarkoitettu kiihtymään 100-prosenttisesti ja kiihtymään 0-60 mph jopa 3,5 sekunnissa ja tarjoamaan lähes 1000 lb.-ft. vääntömomentista, yhtiö sanoi.
Scout sanoi, että ajoneuvot käyttävät North American Charging Standardia, 800 voltin arkkitehtuuria, jossa on jopa 350 kilowatin latauskyky, ja ne pystyvät lataamaan kaksisuuntaisesti, mikä mahdollistaa ajoneuvon toimimisen generaattorina.
Kovat markkinat, kilpailu
SUV:n odotetaan olevan kilpailija perinteisille Jeepin maastomaastoautoille sekä Ford Broncolle ja Toyota Land Cruiser. Se on suurempi kuin Jeepin tunnettu Wrangler, joka on tällä hetkellä saatavana ladattavana hybridinä sähköautona.
Kuorma-auto on täysikokoinen avolava – segmentti, jota tällä hetkellä hallitsee Ford, General Motors ja Stellantis’ Ram merkki. Mutta sähköisten noutojen markkinat, joilla Scout kilpailee, ovat edelleen kehittyvät markkinat.
Autonvalmistajat, kuten GM ja Ford, kiirehtivät julkaisemaan täyssähköisiä avolava-autoja tämän vuosikymmenen alussa kilpaillakseen useita sähköautojen startupeja vastaan, joista monet eivät koskaan toteutuneet. Tesla. Stellantisin odotetaan julkaisevan täyssähköiset ja täysikokoiset EREV-mikit ensi vuoteen mennessä.
Scout Traveler SUV-konsepti
Mutta sen jälkeen kun ajoneuvot oli saatu markkinoille, myynti hidastui. Kuten koko sähköautoteollisuus, suuret ajoneuvot muuttuivat merkittävistä hintapreemioista erittäin kannustaviksi.
Kaiken kaikkiaan näillä sähköisten “kuorma-autojen” markkinoilla, mukaan lukien katumaasturit, myytiin lähes 58 000 ajoneuvoa tämän vuoden ensimmäisellä puoliskolla Motor Intelligencen arvioiden mukaan. Tämä on alle 1 % noin 7,9 miljoonasta uudesta kevyestä ajoneuvosta, jotka myytiin tuona aikana Yhdysvalloissa, mutta 35 % neljännesvuosittainen kasvu ensimmäisestä neljännekseen verrattuna tietojen mukaan.
Keogh uskoo, että Scout voi erottua markkinoilla tuotteillaan, alhaisemmilla hinnoilla ja brändin vetovoimalla. Muita Scout-tuotteita odotetaan seuraavina vuosina, Keogh sanoi.
“Voimmeko harkita jossain vaiheessa koon pienentämistä tulevaisuudessa? Ehdottomasti”, hän sanoi. “Haluat ensin heittää tikkaa parhaaseen paikkaan. Uskon, että olemme tehneet sen näiden kahden ajoneuvon välillä.”