PayPal Inc.:n perustaja ja Affirmin toimitusjohtaja Max Levchin keskiössä ensimmäisenä päivänä Collision 2019 -tapahtumassa Enercare Centerissä Torontossa, Kanadassa.
Vaughn Ridley | Urheilutiedosto | Getty Images
LONTOON – Osta nyt, maksa myöhemmin yritys Vahvista lanseerasi maanantaina osamaksulainansa Isossa-Britanniassa, yhtiön ensimmäisessä laajentumisessa ulkomaille.
Vuonna 2012 perustettu Affirm on yhdysvaltalainen fintech-yritys, joka tarjoaa joustavia maksuvaihtoehtoja aikavälillä. Yhtiö sanoo takaavansa jokaisen yksittäisen tapahtuman ennen lainapäätöksen tekemistä eikä veloita myöhästymismaksuja.
Financial Conduct Authorityn valtuuttama Affirm sanoi, että sen Yhdistyneen kuningaskunnan tarjonta sisältää korottomia ja korollisia kuukausimaksuvaihtoehtoja. Sen suunnitelmien korot ovat kiinteät ja lasketaan alkuperäisen pääoman perusteella, mikä tarkoittaa, että se ei nouse tai korota.
Yhtiön laajentuminen Isoon-Britanniaan on ensimmäinen kerta, kun se lanseerataan Yhdysvaltojen ja Kanadan ulkopuolella. Affirmilla on maailmanlaajuisesti yli 50 miljoonaa käyttäjää ja yli 300 000 aktiivista kauppiasta, mukaan lukien Amazon, Shopify ja Walmart.
Ensimmäisiä kauppiaita, jotka tarjoavat Affirmin maksuvälineeksi Isossa-Britanniassa, ovat Alternative Airlines, lentojen varaussivusto ja maksujenkäsittelyyritys Fexco. Affirm sanoi, että se odottaa lisäävänsä merkkejä tulevina kuukausina.
Affirmin toimitusjohtaja Max Levchin kertoi CNBC:lle, että yritys oli työskennellyt lanseerauksessaan Isossa-Britanniassa yli vuoden ajan. Affirm valitsi Britannian ensimmäiseksi ulkomaan laajentumiskohteeksi, koska se näki Levchinin mukaan paljon kysyntää maan kauppiailta.
“Se on valtava markkina, ne ovat englanninkielisiä”, joten se sopii erinomaisesti yritykselle, Levchin sanoi haastattelussa viime viikolla ennen Affirmin julkaisua Isossa-Britanniassa. Affirm laajenee lopulta muille markkinoille, jotka eivät ole englanninkielisiä, mutta tämä vaatii enemmän työtä, hän lisäsi.
“Täällä on paljon kilpailijoita, jotka tekevät järkevää työtä palvellakseen markkinoita. Mutta kun aloimme tehdä kauppiaita, vain selvittääksemme paikallisesti, ovatko markkinat kyllästyneet? Tuntuvatko kaikki hyvin palveltuista?” Levchin sanoi. “Saimme niin valtavan markkinavedon. Se tavallaan sinetöi sopimuksen meille.”
Kova kilpailu
Kilpailu Yhdistyneen kuningaskunnan finanssiteknologia-alueella on kovaa. Osta nyt, maksa myöhemmin -segmentissä Affirm keskittyy, yhtiöllä ei ole pulaa kilpailijoista isojen pelaajien, kuten Klarnan, muodossa, Blockin Clearpay, Zilch ja PayPaljoka tuli BNPL-markkinoille vuonna 2020.
Affirm eroaa joistakin näistä pelaajista Levchinin mukaan siinä, että sen rahoitustuotteiden valikoima tarjoaa asiakkaille mahdollisuuden maksaa ostokset pois paljon pidemmiltä ajanjaksoilta. Esimerkiksi Affirm tarjoaa maksuohjelmia, jotka kestävät jopa 36 kuukautta.
Affirm lanseerataan Yhdistyneessä kuningaskunnassa, kun hallitus neuvottelee suunnitelmista säännellä osta nyt, maksa myöhemmin -teollisuutta.
Hallituksen harkitsemien keskeisten toimenpiteiden joukossa on suunnitelmia vaatia BNPL-palveluntarjoajia antamaan selkeää tietoa kuluttajille, varmistamaan, että ihmiset eivät maksa enemmän kuin heillä on varaa, ja antamaan asiakkaille oikeudet ongelmien ilmetessä.
“Yleisesti sanottuna suhtaudumme myönteisesti sääntelyyn, joka on harkittu, joka työntää työtä markkinoille tehdäkseen oikein, mutta myös tietää, kuinka olla liian hankala loppuasiakkaalle”, Levchin sanoi.
“On hienoa kertoa meille, että teemme paljon työtä taustalla ennen kuin lainaat rahaa. Olemme erittäin hyviä automatisoimaan. Olemme erittäin hyviä ohjelmistojen kirjoittamisessa. Mennään tekemään työtä”, hän lisäsi. “Kuluttajan taakan painaminen on vaarallista.”
Vahvista suojattu lupa Financial Conduct Authoritylta, maan rahoituspalveluiden valvontaviranomaiselta, kuukausia kestäneiden keskustelujen jälkeen sääntelyviranomaisen kanssa, Levchin sanoi. Hän lisäsi, että yrityksen “koskematon maine” auttoi.
“Emme ole koskaan veloittaneet penniäkään myöhästymismaksuja. Emme maksa viivästettyjä korkoja. Emme tee minkäänlaista kuluttajanvastaista tavaraa, jonka kanssa ihmiset kamppailevat”, Levchin kertoi CNBC:lle. “Joten meillä on tämä hyvä, tahraton maine, että olemme vain hyvin harkittuja kuluttajamyönteisiä. Ja kauppiaat rakastavat sitä.”