GMC -maastoauto pysäköitiin GMC Buick -jälleenmyyjän ulkopuolelle Edmontonissa, Albertassa, Kanadassa 22. maaliskuuta 2025.
Artur Widak | Vanhemmuus | Getty -kuvat
DETROIT – Epävarmuus Yhdysvaltain tariffien, sähköajoneuvojen ja muiden autoon liittyvien ongelmien ympärillä olevista säännöksistä on antanut uuden autojen myynnin yllättävän lisäyksen neljänteen vuosineljännekseen saakka uuden teollisuusanalyysin mukaan.
Cox Automotive nosti torstaina 2025 uuden ajoneuvojen myyntiennusteensa 16,1 miljoonaan, mikä on aikaisempi 15,6–157 miljoonaa aluetta, koska kysyntä tänä vuonna oli odotettua vahvempi. Tämä nousee noin 16 miljoonasta autosta, joita myydään kotimaassa vuonna 2024.
Cox -analyytikot sanoivat, että ennustettu elastinen myynti oli 4,6% verrattuna viime vuoden vastaavaan ajanjaksoon – johtuen kuluttajien päätöksestä olla odottamatta uusia ajoneuvoja korkeampien hintojen huolenaiheiden vuoksi.
Ensimmäinen kolahtaa tapahtui aiemmin tänä vuonna presidentti Donald Trumpin ilmoituksessa tariffeista. Sitä seurasi sähköajoneuvojen myynnin nousu ennen liittovaltion hyvitystä, joka oli jopa 7500 dollaria, ennen kuin tällaiset ajoneuvot poistetaan tämän kuukauden lopussa.
“Politiikan vaihtamisen rooli on ollut toistaiseksi positiivinen tarina uusista ajoneuvomarkkinoista, ja myyntillä on korkea rooli viime vuoden nopeudella”, Cox Automotiven vanhempi taloustieteilijä Charlie Chesbrough sanoi torstaina sijaitsevassa verkkoseminaarissa. “Vahvat osakemarkkinat tukevat tulevaa ajoneuvojen kysyntää ja epävarmuutta. Korkeammat hinnat [are] Tämä johtaa moniin potentiaalisiin auton ostajiin nopeammin kuin myöhemmin ostaminen. “
Myynnin myynti on hyötynyt Yhdysvaltain autoteollisuudesta toistaiseksi tänä vuonna, mutta Chesburg sanoi, että myyntitahteen, tällä hetkellä 16,3 miljoonaa, odotetaan hidastavan ensi vuonna viimeisellä vuosineljänneksellä.
Autovarasto
“Odotamme, että sähköajoneuvojen ja laajennusten kysyntä laskee verohyvityksen päättyessä, kun taas myynti hidastuu viimeisellä vuosineljänneksellä, kun taas tariffikustannukset sisältyvät enemmän valmistajan suorituskyvyn hinnoitteluun vuonna 2025”, hän sanoi.
Vahvat myynti- ja sääntelymuutokset polttoainetehokkuuden sakkojen ja yritysveronmuutosten poistamiseksi ovat auttaneet joitain autovalmistajia korvaamaan joitain korkeampiin tariffikustannuksiin, Cox -analyytikot totesivat.
Myynnistä, Cox -ennuste Yleiset moottorit Kolmannen vuosineljänneksen joustavassa kysynnässä Yhdysvaltain markkinaosuus kasvoi yhdellä prosenttiyksiköllä verrattuna viime vuoden vastaavaan ajanjaksoon. Seuraava Detroitin automaker Toyota Motors ja nykyaikaisten sähkömoottorien odotetaan nousevan 0,6 prosenttiyksikköä, Fordin sähkömoottoriennustetaan nousevan 0,4 prosenttiyksikköä.
“Suurimmat ovat suurempia ja isompia, kun taas pienemmät, ammattimaiset tuotemerkit pysähtyvät tai menettävät osuutta”, Chesburg sanoi. “Lisää tuotteita useammissa segmenteissä on avain lisää ostajien sieppaamiseen nykypäivän markkinoilla.”
Pienemmät autovalmistajat Yhdysvalloissa Nissan -moottori, Volkswagen, Subaru ja TeslaCoxin mukaan arvioidaan menettävän markkinaosuuden tämän vuoden kolmannella vuosineljänneksellä. Jeep -vanhemmat Tähti Cox arvioi, että hän jatkaa kamppailua myynnin vuosien aikana.
Monet autovalmistajat aikovat julkaista kolmannen vuosineljänneksen myynnin ensi viikolla, jota seuraa kolmannen vuosineljänneksen tulosraportit ensi kuukauden lopulla.