Kun amerikkalainen Natasha Colkmire palasi töihin ensimmäisen lapsensa jälkeen, hän ei halunnut jättää vastasyntyneen poikansa lastenhoitajan kanssa mennäkseen työmatkalle.
Joten hän vakuutti perheenjäsenen merkitsemään.
“He tapaavat minua, kun poikani piti sairaantua”, hän sanoi. “Meillä oli myös iltaisin yhdessä.”
Matka toimi niin hyvin, että Colkmire vei enemmän liikematkoja muiden kuin kollegalaisten seuralaisten kanssa.
“Isoäiti meni Houstoniin kanssani, ystävä meni St. Pauliin ja äitini auttoi minua, kun minun piti tehdä työtä Washington DC: ssä”, hän sanoi. “Jokainen henkilö rakasti ilmaisen matkan saamista.”
Yli puolet liikematkailijoista (55%) on ollut rakkaansa liittyä työmatkoihinsa, 4000 aikuisen tutkimuksen mukaan Yhdysvalloista, Yhdistyneestä kuningaskunnasta, Saksasta ja Espanjasta, jonka Travel Tech Company TravelPerk julkaisi keskiviikkona.
C-suite-johtajien joukossa lukumäärä nousi 73%: iin-johtajien mukaan, että heillä on ollut kumppaneita (53%), lapsia (22%), ystäviä (21%) ja jopa lemmikkieläimiä (7%) liittyy heidän liiketoimintamatkoihinsa Travelperkin tietojen mukaan.
Kumppanuus ja kustannussäästö
Joillekin rakkaansa tuominen liikematkoille on tapa saada aikaan aikaa yhdessä, Travelperkin presidentin ja toimitusjohtajan Jean-Christophe Taunay-Bucalon mukaan.
“Työhön matkustaminen voi olla yksinäistä”, hän kertoi CNBC Travelille. “Työmatkat voivat olla tilaisuus kokea jotain uutta, ja ottamalla rakkaansa pitkin pysyt yhteydessä.”
Lisäksi liikematkailijoiden ei tarvitse unohtaa perhe-aikaa, olipa kyse sitten sängystä tai syntymäpäivistä, sanoi Taunay-Bucalo.
“Minulle kyse on molempien maailmojen parhaista ja joskus esiintymisestä huipullani tarkoittaa myös lapseni näkemistä työpäivän lopussa – se tarjoaa jonkin verran normaalisuutta”, hän sanoi.
Muut CNBC: n kanssa puhuneet liikematkailijat sanoivat, että on olemassa toinen motivaatio – rahaa.
Colkmire, joka nyt johtaa matkaverkkosivustoa, muistutti aikaa, jolloin hän liittyi aviomiehensä työmatkalle Wieniin, Itävaltaan.
“Kustannuksemme leikattiin puoliksi, mikä oli valtava siunaus, jotta pystyimme tutkimaan maailman aluetta, johon emme ole vielä käyneet rikkomatta pankkia”, hän sanoi.
En pitänyt [my] Matkasuunnitelmat salaisuus, enkä lähettänyt niitä työtovereille.
Bridgette Borst Ombres
Commsultantin perustaja
Entinen toimittaja kääntyi BRIDGETTE BORST OMBRES, joka on kääntynyt suhdetoimintakonsultiksi, sanoi, että hän on käyttänyt työmatkoja luomaan perheelleen “budjettiystävällisiä mini-roistoja”.
“Orlandossa, Floridassa sijaitsevassa Disney World -konferenssissa osallistuminen oli täydellinen liikematka aviomieheni ja silloin 2-vuotiaan tyttären mukanaan”, hän sanoi. “Konferenssi kesti kaksi päivää, joten työskennellessäni mieheni vei tyttäremme vierailemaan isänsä kanssa, joka asui alueella, ja tapaamme illalliselle iltaisin.”
Konferenssin päätyttyä Ombres ja hänen perheensä viettivät muutaman päivän Walt Disney Worldissa.
Bridgette Borst Ombres muutti teknisen konferenssin Orlandossa mini-rooliksi Walt Disney Worldille. Hänen perheensä on myös liittynyt hänen yritysmatkoihin New Yorkiin, hän sanoi.
Lähde: Bridgette Borst Ombres
“Yhtiöni kattoi hotellini kahden ensimmäisen päivän ajan, mutta maksin ylimääräiset yöt ja kaikki aktiviteetit. Konelippu oli myös yritys katettu, mutta ostin mieheni lipun erikseen”, hän sanoi.
Allied -markkinatutkimus arvioi sen sekoituksen henkilökohtaisesta ja liikematkusta tai “Bleisure”, kuten se tiedetään, 315 miljardia dollaria vuonna 2022. Neuvoa -antavat yritysprojektit sekoitetut matkat ovat 731 miljardia dollaria maailmanlaajuisesti vuoteen 2032 mennessä.
Kertoa vai ei kertoa?
Rakkaiden tuominen liikematkoille on yleistä ja yleisesti hyväksyttyä, sanoi Frank Harrison, Amerikan alueellinen turvallisuusjohtaja Risk Management Company World Travel Protection -yrityksessä.
Se ei kuitenkaan tarkoita, että työntekijät paljastavat suunnitelmansa yrityksilleen.
“En pitänyt [my] Matkasuunnitelmat salaa, enkä lähettänyt niitä työtovereille “, Ombres sanoi.” Osa siitä oli huolestuttavaa, että se saattaa olla epäammattimainen. “
Lontoossa sijaitsevan markkinointiyrityksen Pearl Lemonin toimitusjohtaja Deepak Shukla kertoi, että hän on kääntänyt kolmen päivän työmatkat viikon mittaisiksi seikkailuiksi vaimonsa kanssa New Yorkissa, Lissabonissa, Dubaissa ja Tokiossa.
“En piilota sitä joukkueeltani”, hän sanoi. “Jos työ on tehty ja kustannukset eivät hiipi yrityskorttiin, se ei ole kenenkään liiketoiminta.”
Hän sanoi kuitenkin, että suuret yritykset näkevät usein perheen kanssa matkustamisen “käytännön harmaana vyöhykkeenä”.
“Kiinnityspisteet ovat kustannusvaatimukset, vakuutusturva ja hämärtävätkö vapaapäivät työpäivinä … [which are] Veron ja vastuun sotkuinen “, hän sanoi.” Siksi jotkut yritykset sallivat sen hiljaa, mutta odottavat työntekijöiden pitävän kuitit ja toiminnot selvästi jakautuneena. “
Ensimmäinen yritystoiminta
Ombres sanoi, että perheen ja ystävien salliminen liittyä liikematkoihin voi lisätä moraalia ja rakentaa uskollisuutta työntekijöiden keskuudessa.
“Olen kaikki sen puolesta”, hän sanoi. “Niin kauan kuin se ei häiritse työtä.”
Hän sanoi, että hän asettaa selkeät odotukset työn valmistumisesta matkoilla, ja niin kauan kuin se on tavannut: “Ei ole mitään syytä yrittää mikromäärää, kuinka ihmiset viettävät henkilökohtaista aikansa.”
Seattlessa sijaitsevan biotekniikan yritys OMIC: n toimitusjohtaja Gabe Richman suostui sanomalla, että hän on yhdistänyt työmatkat perhelomiin San Diegossa ja Frankfurtissa, Saksassa.
Hän sanoi, että hän rohkaisee työntekijöitä matkustamaan rakkaansa kanssa niin kauan kuin “liiketoiminnan tavoitteet saavutetaan ensin”. Hän sanoi, että työntekijöiden tulisi selvästi erottaa henkilökohtaiset ja työkulut ja varmistaa, että yrityksille ei aiheudu lisäkustannuksia. Matkustajien tulisi myös olla avoimia suunnitelmistaan yritystensä kanssa, hän sanoi.
Tämän lisäksi matkustajien tulisi hyödyntää matkaa parhaalla mahdollisella tavalla – liiketoiminnan ja nautinnon vuoksi.
“Liiketoiminta vie minut paikkoihin, joita emme koskaan lomautta toisin.” Hän sanoi. “Miksi tuhlata tilaisuus?”