United Airlines Boeing 757 lähtee Los Angelesin kansainvälisestä lentokentältä matkalla New Yorkiin 19. syyskuuta 2024.
Kevin Carter | Getty -kuvat
United Airlines”Toisen vuosineljänneksen ansiot voittivat arviot ja sen toimitusjohtaja sanoi, että matkakysyntä on noussut kivisen alun jälkeen vuoteen 2025.
Matkakysyntä, etenkin kotimaisten lentojen hintaherkältä asiakkaalta, oli tullut heikompia kuin lentoyhtiöiden johtajat odotettiin vuoden alussa lähettämällä lentolippuja alhaisempiin.
“Maailma on tänään vähemmän epävarma kuin se oli vuoden 2025 ensimmäisen kuuden kuukauden aikana, ja se antaa meille luottamuksen vuodelle vahvasta maalista”, toimitusjohtaja Scott Kirby sanoi.
Kilpailija Delta -lentolinjat Viime viikolla palautti koko vuoden ennusteensa, joka oli alhaisempi kuin vuoden alussa odotettiin. Delta ja muiden kaltaiset lentoyhtiöt ovat sanoneet aikovansa leikata kapasiteettia huippukesäkauden jälkeen, joka päättyy elokuun puolivälissä.
Tässä on mitä United Airlines ilmoitti 30. kesäkuuta päättyneeltä vuosineljännekseltä verrattuna siihen, mitä Wall Street odotti LSEG: n laatimien arvioiden perusteella:
- Osakekohtainen tulos: 3,87 dollaria senttiä oikaistu verrattuna 3,81 dollaria odotettua
- Tulot: Odotettu 15,24 miljardia dollaria vs. 15,35 miljardia dollaria
Unitedin toisen vuosineljänneksen liikevaihto nousi 1,7% vuotta aiemmin 15,24 miljardiin dollariin, alle 15,35 miljardin dollarin analyytikot. Nettotulot laskivat 26% 973 miljoonaan dollariin tai 2,97 dollariin osakkeelta. Yhtenäisen tuotteiden mukauttaminen United ilmoitti 1,27 miljardia dollaria tai 3,87 dollaria osakkeelta.
Yksikkötulot laskivat 4% vuosineljänneksellä. Lasku oli voimakkaimmin kotimaisissa matkustajien tuloissa istuimen mailia kohti, mikä laski 7% vuoden takaisesta. Kansainväliset tulot ovat olleet lentoyhtiöiden valoisa paikka, mutta oli jonkin verran todisteita heikommasta hinnoitteluvoimasta, kun Unitedin Euroopan yksikkötulot laskivat 2,2% vuodessa.
Premium-liikevaihto kasvoi 5,6% viime vuoteen verrattuna, merkki siitä, että asiakkaat maksavat edelleen lisää mukavuutta aluksella, kun taas taloudellinen luokan myynti kasvoi 1,7% edellisvuodesta.
United odottaa lähettävänsä oikaistuja tuloja 9–11 dollaria osakkeelta vuonna 2025 verrattuna 10 dollariin, jota osake -analyytikot olivat odottaneet. Taloudellisen epävarmuuden keskellä tänä keväänä United huhtikuussa oli ottanut epätavallisen askeleen myöntää kaksi tuloskenaariota – 11,50–13,50 dollaria osakkeelta vakaassa ympäristössä ja 7 dollaria ja 9 dollaria osakkeelta “taantuman ympäristössä”.
Kolmannella vuosineljänneksellä United odotti oikaistuja tuloja 2,25 dollaria ja 2,75 dollaria osakkeelta analyytikoiden odotuksissa.
Carrier kertoi, että Newark Liberty International Airport -yrityksen toimintarajoitukset, merkittävä United Hub, osui tänä vuonna toisen vuosineljänneksen ennakkomarginaalinsa 1,2 pisteellä ja ennusti kolmannen vuosineljänneksen vaikutuksen 0,9.
Liittovaltion ilmailuhallinto toukokuussa leikkasi lentoja Newarkissa lennonjohtajan henkilöstöpulan ja muiden kysymysten takia.
American Airlines ja Southwest Airlines on tarkoitus ilmoittaa tulokset ensi viikolla.