Close Menu
    What's Hot

    S&P:n mukaan yritysten tariffikustannukset nousevat tänä vuonna 1,2 biljoonaan dollariin, ja kuluttajat ovat vastuussa

    Uber tarjoaa lisää keikkatöitä yhdysvaltalaisille kuljettajille, mukaan lukien tekoälytietojen merkitseminen

    Lentomatkailu voisi olla katalysaattori sulkemiseen, sanoo TD Cowenin Tom Fitzgerald.

    Facebook X (Twitter) Instagram
    • About Us
    • Privacy Policy
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Laina Oppaasi
    • Home
    • Matkustelu
    • Talous
    • Auto
    • Uutiset
    • Euroopassa
    Laina Oppaasi
    Home » Trumpin tullit saavat kovemmin kuin Eurooppa: Santander
    Talous

    Trumpin tullit saavat kovemmin kuin Eurooppa: Santander

    ThomasBy ThomasMarch 27, 2025No Comments3 Mins Read
    Share Facebook Twitter Pinterest Telegram LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Follow Us
    Google News Flipboard
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email Copy Link

    Tulli on kuluttajalle vero, Santanders Botin sanoo

    Valkoisen talon protektionistisen politiikan voi olla kovemmin kuin Eurooppa lyhyellä aikavälillä, SantanderbankSanonta -asetus kertoi CNBC: lle torstaina, koska tullit maksavat kotimaisille kuluttajille.

    “Tariffit [are] vero. Se on kuluttajalle vero. “Ana Botín sanoi CNBC: n Karen Tso -haastattelussa Brysselissä sivulinjassa 2025 IIF -eurooppalaiseen huippukokoukseen.” Loppujen lopuksi talous maksaa hinnan. Kasvua on vähemmän ja inflaatio on enemmän, muut asiat ovat yhtä suuret. “

    Presidentti Donald Trump on ottanut käyttöön – ja joskus keskeytetty tai peruutettu – useita tullin tuontia Yhdysvaltoihin hänen toisen hallinnon alkamisen jälkeen tammikuussa. Hän yrittää edistää kotimaisen valmistuksen ja vähentää kauppavajeja maailman suurimman talouden ja sen kaupallisten kumppaneiden välillä.

    Botín ei ole yksin varoittamassa tullien kielteisiä vaikutuksia Yhdysvaltoihin, ja monet analyytikot sanovat myös, että tiedot voivat viime kädessä aiheuttaa korkeamman inflaation ja rasittaa lompakkoja amerikkalaisten kuluttajille.

    “Suhteellisesti lyhyellä aikavälillä Eurooppa vaikuttaa vähemmän kuin Yhdysvallat”, Botín sanoi torstaina.

    Volkswagen (VW) Passat R -auto (L) ja Golf GTI -auto on kuvattu saksalaisen autonvalmistajan Volkswagenin tornivarastossa yrityksen pääkonttorissa Wolfsburgissa, Keski -Saksassa, 11. maaliskuuta 2025.

    Saksa lyö Trumpin 25%: n autotarriffit huonoina uutisina meille, EU: lle ja globaalille kaupalle

    HUST-ja maakohtaisten tietojen käyttöönotto-joka sisältää keskiviikon uutiset 25 prosentin velvollisuudesta kaikissa sivukonttoreissa Yhdysvaltoihin, 2. huhtikuuta alkaen johtivat useisiin kostotoimenpiteisiin, mukaan lukien Yhdysvaltain historialliset transatlanttiset liittolaiset, Euroopan unioni.

    Lohkot ovat myös ryhtyneet toimenpiteisiin hänen autonomiansa vahvistamiseksi ehdotuspaketin kautta, joka voi kriittisesti rentoutua aiemmin rautakierroksista ja mobilisoida lähes 800 miljardia euroa (863,8 miljardia dollaria) alueen korkeamman puolustusmenon suhteen.

    “Eurooppalaiset pankit ovat nykyään valmiita lainaamaan enemmän ja tukemaan taloutta enemmän. Olemme vahvoja. Meillä on pääoma”, Botín sanoi. Hän vaati myös enemmän “joustavuutta” EU: n määräyksissä, jotka määrittelevät tällä hetkellä “puskurit”, jotka eurooppalaisten lainanantajien on pidettävä vähimmäispääomavaatimuksen kärjessä vahvistaakseen heidän kestävyyttään taloudellisten sokkien sattuessa.

    Viimeisimmät EU: n suunnitelmat ja Saksan toimet tarkistaa heidän pitkäaikaisen velkapolitiikansa täydentämään vahvistettuja turvallisuusmenoja, jotka ovat lisääntyneet Saksan ja Euroopan puolustusosakkeet viime viikkoina.

    Saksa on kuitenkin voimakkaasti riippuvainen piiritetystä auto -alastaan, joka jättää maailman kolmanneksi suurimman viejän, joka on alttiita vahvoille muutoksille kaupankäynnissä ja mahdollisesti altistumaan lääntymisriskeille Yhdysvaltain tullin seurauksena, Saksan keskuspankin pääjohtaja Joachim Nagel varoitti aiemmin tässä kuussa.

    Botín-Var-pankki on Yhdysvaltojen viidenneksi suurin auto-lainanantaja ja on pyrkinyt laajentamaan operaatiotaan transatlanttisesti, kun taas jotkut fyysiset sivukonttorit ovat Britanniassa palkattuja, mutta optimistinen kuva Euroopan talouden tilasta.

    “Uskomme tänään, että Yhdysvallat hidastaa enemmän kuin Eurooppaa, muitakin asioita, koska Saksa on kolmasosa euroalueen taloudesta. Se on valtava. Joten se antaa lisäyksen”, hän sanoi, kun hän tunnusti, että viime aikojen ennakoimattomuudesta on peittänyt selkeyden Euroopan keskuspankin seuraavan rahapolitiikan suhteen.

    Keskuspankin odotetaan suurelta osin jatkuvan korolla, jolla on 25 peruspiste seuraavan kokouksensa aikana 17. huhtikuuta. Se lievitti myös rahapolitiikkaa maaliskuun alussa ja ilmoitti tuolloin, että sen rahapolitiikasta oli tullut “merkityksellisesti vähemmän rajoittavaa”.

    ”Talouden perusteet ovat vahvat, mutta epävarmuus ja volatiliteetti [are] historiallisella tasolla. Joten se on todella vaikea päätös. Joten ei ole epäilystäkään siitä, että tullit ovat vero kuluttajalle[s]Se tarkoittaa hitaampaa kasvua, se tarkoittaa suurempaa inflaatiota “, Botín sanoi.

    “Kuinka paljon hitaampaa kasvua ja kuinka paljon korkeampaa inflaatiota, emme tiedä. Mutta kun et tiedä mitä tapahtuu seuraavien kuukausien aikana, odotat auton ostamista, odotat ostaa jääkaapin. Jos olet yritys … odotat nähdäksesi, missä tulli on kovempi. Joten tämä tarkoittaa.

    Botín lisäsi, että seurauksena “on tapaus tehdä … hinnat, jotka laskevat, mutta luultavasti ei niin nopeasti.”

    Kun hän puhui CNBC: n TSO: n kanssa aikaisemmin päivällä, EKP: n päätöksentekijä Pierre Wunsch ilmoitti myös, että Yhdysvaltain tullisota oli valittanut pankin päätöksentekoa.

    “Jos unohdamme tariffit …. menimme oikeaan suuntaan. Sitten kysymys oli enemmän leikkausnopeuden hienosäätö ja missä laskeudumme”, hän sanoi. “Olin kuin, tiedätte, inflaatio voi olla tylsä ​​osa [20]25 ja [20]25 ei ole tylsä ​​vuosi. Mutta jos lisäät tullia yhtälöön, se on monimutkaisempi. “

    EKP: n Pierre Wunsch: Trumpin tullit vaikuttavat korkoihin Euroopassa
    Follow on Google News Follow on Flipboard
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Previous ArticleTosiasiat: Epätodennäköistä, että Conor McGregor voi ajaa Irlannin presidenttikauppaan
    Next Article EU: n vastustaminen Venäjän vaatimus pakotteiden helpotuksesta ja pyytää joukkojen “ehdotonta vetäytymistä”
    Thomas
    • Website

    Related Posts

    S&P:n mukaan yritysten tariffikustannukset nousevat tänä vuonna 1,2 biljoonaan dollariin, ja kuluttajat ovat vastuussa

    October 16, 2025

    Wells Fargo, Pfizerin toimitusjohtajat varoittavat, että Yhdysvallat voi hävitä Kiinalle ilman innovaatioita

    October 15, 2025

    Tullit työntävät hinnat korkeammalle ja kuluttajat tuntevat osuman, Fed’s Beige -kirjanäyttelyt

    October 15, 2025
    Add A Comment
    Leave A Reply Cancel Reply

    Latest Posts

    S&P:n mukaan yritysten tariffikustannukset nousevat tänä vuonna 1,2 biljoonaan dollariin, ja kuluttajat ovat vastuussa

    Uber tarjoaa lisää keikkatöitä yhdysvaltalaisille kuljettajille, mukaan lukien tekoälytietojen merkitseminen

    Lentomatkailu voisi olla katalysaattori sulkemiseen, sanoo TD Cowenin Tom Fitzgerald.

    Sveitsi leikkaa BKT-ennustetta, koska Trumpin tullit painavat taloutta

    Trending Posts
    Recent
    • S&P:n mukaan yritysten tariffikustannukset nousevat tänä vuonna 1,2 biljoonaan dollariin, ja kuluttajat ovat vastuussa
    • Uber tarjoaa lisää keikkatöitä yhdysvaltalaisille kuljettajille, mukaan lukien tekoälytietojen merkitseminen
    • Lentomatkailu voisi olla katalysaattori sulkemiseen, sanoo TD Cowenin Tom Fitzgerald.
    • Sveitsi leikkaa BKT-ennustetta, koska Trumpin tullit painavat taloutta
    • NIO:n osakkeet putoavat sen jälkeen, kun GIC syyttää yritystä tulojen paisuttamisesta

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.