Close Menu
    What's Hot

    Kiinalainen itseajava taksiyritys Pony.ai tekee yhteistyötä Stellantisin kanssa laajentaakseen eurooppalaista liiketoimintaa

    Trump vaatii aikaa Ukrainan sodalle nyt, ja Venäjä tietää sen

    Trumpin uusin Kiinan-kauppa tarjoaa oppituntia kuparimarkkinoille tekoälybuumin keskellä

    Facebook X (Twitter) Instagram
    • About Us
    • Privacy Policy
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Laina Oppaasi
    • Home
    • Matkustelu
    • Talous
    • Auto
    • Uutiset
    • Euroopassa
    Laina Oppaasi
    Home » Trumpin piiskaan tariffien vartijat: “Laiva täytetään”
    Autos

    Trumpin piiskaan tariffien vartijat: “Laiva täytetään”

    ThomasBy ThomasApril 10, 2025No Comments3 Mins Read
    Share Facebook Twitter Pinterest Telegram LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Follow Us
    Google News Flipboard
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email Copy Link

    Henco Globalin Simon Cohen sanoo, että pelko on haittaa markkinoille

    Presidentti Donald Trumpin päätös keskeyttää verotukiffit globaaleista kauppakumppaneista voi lievittää markkinoilla olevia pahimpia pelkoja, mutta markkinoiden osakkeiden ja joukkovelkakirjojen jatkuva volatiliteetti vastaa toimitusketjun epävarmuutta WHIP -olosuhteissa globaalissa kaupassa.

    Mutta ainakin toistaiseksi jotkut tilaukset ympäri maailmaa ovat lisääntyneet.

    Kiinan tariffit, Yhdysvaltojen suurin kauppakumppani, ovat edelleen voimassa, nyt 145%. Muissa Aasian ja Euroopan maissa, jotka ovat tärkeitä valmistuskumppaneita, nestetilanne on kuitenkin saanut maahantuojat harkitsemaan päätöstään päivä sitten.

    “Olemme alkaneet nähdä suuren määrän varauksia, jotka ovat peräisin valtameren peruutuksista viime viikolla, ja kun 9. huhtikuuta tariffipäivä on lähempänä tariffipäiväämme, näemme enemmän peruutuksia”, sanoi Global Supply Chainsin varatoimitusjohtaja Paul Brashier. “Mutta Kiinan lisäksi voimme varata näiden alueiden tilaukset uudelleen viimeaikaisissa ilmoituksissa tariffien keskeyttämisestä.”

    EU: n mukaan se hyväksyy Yhdysvaltain tavaroiden vastatoimenpiteet 90 päivän ajan Trumpin päätöksen jälkeen.

    Bremerhaven, Bremen, 1. huhtikuuta 2025: BLG Autoterminal Bremerhaven -tiloihin pysäköity auto. t

    Kuvaliitto | Kuvaliitto | Getty -kuvat

    Eurooppalaisen/Pohjois -Amerikan kaupan palveleva Atlantic Container Line -yrityksen toimitusjohtaja Andrew Abbott sanoi, että tariffien takia rahti “hallussaan” tariffien keskeyttämisrajoitusten vuoksi.

    “Odotamme lastin nousevan tämän tauon aikana”, Abbott sanoi. “Näemme kaikenlaisia ​​tilauksia, mukaan lukien rakennusvälineet, moottorit, kuorma -autojen osat, ruokailuvälineet, nosturit, maatalousvarusteet ja viininjuomat. Alukset täyttävät.”

    Muut logistiikan tarjoajat kertoivat CNBC: lle, että he näkivät samanlaisen kiireen.

    Abbott sanoi, että yritykset, jotka nyt hyllyvät tavarat, tuntevat saavansa palkintoja nyt.

    “Jopa brittiläiset Autobotit varasivat toukokuun matkan”, Abbott sanoi.

    Silti “erittäin varovainen” hetki globaalissa kaupassa

    Tässä maailmassa kauppapäätökset riippuvat päivittäisten nimikkeiden mikrohallinnosta, ja epävarmuus on edelleen korkea. Kuljetusjohtajat pysyvät reunalla, loistava esimerkki Meksikosta. Tariffipolitiikan rooli joissain Meksikossa ja Kanadassa ei ole muuttunut.

    “Ihmisillä on epävarmuus, epävarmuus voi aiheuttaa pelkoa. Ihmiset alkavat lähettää joitain tuontia ja joitain vientiä Yhdysvaltoihin, kuten muut tuotteet, mutta loput ovat edelleen pitoon.”

    Cohen kertoi, että vähittäiskaupan vienti Meksikosta Yhdysvaltoihin lykättiin. “Myynti ei ole kasvanut”, hän sanoi.

    Päivittäinen tariffikokoelma on nyt 345,5 miljoonaa dollaria, joka tuo tavaroita Meksikosta, toteaa 2024 Yhdysvaltain tullitiedot, jotka ImportGenius on kerännyt ja analysoima ja uusien tariffien hakeminen. Päivittäiset tariffimaksut Kanadan tuontiverosta samassa indikaattorissa osoittavat 282 miljoonaa CAD.

    “Nykyinen tilanne, uusi normaali toimitusketju on epävarmuus”, Brashier sanoi.

    Cohen on esimerkkinä autoteollisuus ja ilmailualan teollisuus. “Mitä näemme, että teollisuus pitää vain vähän, he vain odottavat uutisia vain siirtyäkseen eteenpäin”, Cohen sanoi.

    Esimerkiksi Volkswagen lopetti ajoneuvojen kuljettamisen Meksikosta.

    Kiinan investoinnit Meksikon valmistusteollisuuteen ovat tulleet Biden- ja Trump -hallintojen tarkasteluun, ja Cohen sanoi, että Kiinan vienti Meksikoon pysyy dilemmassa.

    “Kiinalaiset yritykset pitävät kaiken uudelleen”, Cohen sanoi. “He odottavat nähdäkseen, mitä tapahtuu lähitulevaisuudessa. Kiinalaiset yritykset tekevät vain liiketoimintaa Meksikon kanssa eikä lisää mitään.”

    Kuinka Kiina käyttää Meksikoa takaovina tariffien välttämiseksi

    Kaupan epävarmuus lähempänä kotia olisi voinut vahvistaa vaikutusta talouksiin rajavaltioissa, kuten New Mexico.

    “Vuonna 2024 meillä on ennätyksellinen vuosi houkutella uusia yrityksiä, sijoituksia ja työtä”, sanoi raja -alan yhdistyksen (BIA) presidentti Jerry Pacheco. ”Lisäksi vuonna 2024 New Mexico’n vienti maailmaan kasvoi 140%. Vuonna 2024 vienti Meksikoon kasvoi 101%.

    Pacheco kertoi, että BIA: n edustama Santa Teresa -teollisuuspohja on nyt noin 69% New Mexico: n kokonaisviennistä maailmaan.

    “Tariffitilanne voi lopettaa tämä vauhti”, hän sanoi. “Meksikosta on jo autokomponenttien valmistajia, jotka vetävät ylimääräistä tarjontaa toimitusketjujensa turvaamiseksi ja mahdollisten tariffien välttämiseksi.”

    Kehittyvällä kaupan sotatilanteella on ”syvällinen vaikutus koko toimitusketjussa”, Cohen sanoi. “Joten meidän on oltava erittäin varovaisia ​​ja sitten ajateltava kahdesti ennen liikkumista eteenpäin.”

    Follow on Google News Follow on Flipboard
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Previous ArticleLasten sukupuolen rikoksentekijät käyttävät treffisovelluksia hälyttävällä hinnalla, nuorisoturvallisuusryhmä sanoo
    Next Article Espanjan Pedro Sánchez pyrkii tiiviimpiin kauppasuhteisiin Kiinaan Yhdysvaltain tariffien keskellä
    Thomas
    • Website

    Related Posts

    Kiinalainen itseajava taksiyritys Pony.ai tekee yhteistyötä Stellantisin kanssa laajentaakseen eurooppalaista liiketoimintaa

    October 17, 2025

    Benioff SF Force Review -johtaja Ron Conway eroaa Salesforce Foundationista

    October 17, 2025

    Uber tarjoaa lisää keikkatöitä yhdysvaltalaisille kuljettajille, mukaan lukien tekoälytietojen merkitseminen

    October 16, 2025
    Add A Comment
    Leave A Reply Cancel Reply

    Latest Posts

    Kiinalainen itseajava taksiyritys Pony.ai tekee yhteistyötä Stellantisin kanssa laajentaakseen eurooppalaista liiketoimintaa

    Trump vaatii aikaa Ukrainan sodalle nyt, ja Venäjä tietää sen

    Trumpin uusin Kiinan-kauppa tarjoaa oppituntia kuparimarkkinoille tekoälybuumin keskellä

    Sijoittaminen LVMH:hen, Burberryyn, Brunello Cucinelliin

    Trending Posts
    Recent
    • Kiinalainen itseajava taksiyritys Pony.ai tekee yhteistyötä Stellantisin kanssa laajentaakseen eurooppalaista liiketoimintaa
    • Trump vaatii aikaa Ukrainan sodalle nyt, ja Venäjä tietää sen
    • Trumpin uusin Kiinan-kauppa tarjoaa oppituntia kuparimarkkinoille tekoälybuumin keskellä
    • Sijoittaminen LVMH:hen, Burberryyn, Brunello Cucinelliin
    • Benioff SF Force Review -johtaja Ron Conway eroaa Salesforce Foundationista

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.