Close Menu
    What's Hot

    Benioff SF Force Review -johtaja Ron Conway eroaa Salesforce Foundationista

    Yhdysvaltain budjettialijäämä pienempi vuonna 2025; tariffit, velkojen maksut sekä rekisterissä

    United Airlinesin toimitusjohtaja varoittaa pitkästä sulkemisesta

    Facebook X (Twitter) Instagram
    • About Us
    • Privacy Policy
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Laina Oppaasi
    • Home
    • Matkustelu
    • Talous
    • Auto
    • Uutiset
    • Euroopassa
    Laina Oppaasi
    Home » Trump tariffit Aasian autovalmistaja, osakkeiden laajennus diaesitys
    Autos

    Trump tariffit Aasian autovalmistaja, osakkeiden laajennus diaesitys

    ThomasBy ThomasApril 1, 2025No Comments3 Mins Read
    Share Facebook Twitter Pinterest Telegram LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Follow Us
    Google News Flipboard
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email Copy Link

    Uusi Toyota on esillä 4. maaliskuuta 2025 Hanlees Hilltop Toyotassa Richmondissa, Kaliforniassa.

    Justin Sullivan | Getty -kuvat

    Äskettäin ilmoitetut Yhdysvaltain tariffit automaattisista tuonnista järkyttivät Aasian autovalmistajia painostaen yrityksiä ennen tehtäviensä suorittamista myöhemmin tällä viikolla.

    Yhdysvaltain presidentti Donald Trump ilmoitti viime keskiviikkona, että autoille asetettiin 25 prosentin tariffit, joita “ei tehty Yhdysvalloissa” ja jotka käynnistivät shokki -aallon globaalien autovalmistajien kautta.

    Ilmoituksen jälkeen Toyota -osake laski 9,4% kolmessa kokouksessa, kun taas Nissan laski 9,3%. Etelä -Korea Hyundai menetti 11,2%.

    Tutkimusyrityksen Frost & Sullivanin globaali asiakasjohtaja Vivek Vaidya sanoi, että japanilaiset autovalmistajat, etenkin synkkissä salmissa, ja Toyota voi kohdata vaikeimmin Yhdysvaltojen valtavan myynnin vuoksi.

    CARPRO: n mukaan Aasian autovalmistajien on kuusi Yhdysvaltojen kahdeksasta parhaasta autovalmistajasta myynnin kautta vuonna 2024. Toyota sijoittui ensimmäisen vuoden aikana 1,98 miljoonalla autolla, joka lyö kotimaisen raskaansarjan Fordin ja Chevroletin.

    KarttakuvakeKarttakuvake

    Piilota sisältö

    Japanilainen Honda ja Nissan sijoittuu neljänneksi ja viidenneksi, kun taas korealaiset tuotemerkit moderni Kia vie kaksi seuraavaa nähtävyyttä. Subaru Nro 8.

    Kahden yrityksen viimeaikaiset tilinpäätökset osoittavat, että ne tuottavat suurimman osan tuloistaan ​​Pohjois -Amerikasta, mikä tarkoittaa, että kaikki tariffikuvaukset todennäköisesti korvataan helposti.

    Toyota ja Nissan kertoivat CNBC: lle, että he eivät jakaneet näkemyksiään välittömästi, kun taas loput neljä eivät vastanneet kommenttipyyntöihin.

    Reutersin mukaan Yhdysvallat toi vuonna 2024 474 miljardin dollarin arvosta autotuotteita, mukaan lukien 2,22 miljardin dollarin arvosta henkilöautoja.

    Etelä -Korea on toiseksi suurin autojen viejä vuonna 2024, ja 1,4 miljoonaa ajoneuvoa kuljetetaan vain Meksikon 2,5 miljoonaan, kun taas Japani vienti 1,3 miljoonaa.

    ”Lyhyesti sanottuna Yhdysvallat on korvaamaton markkinat Aasian autovalmistajille. Tämä vaikuttaa tämän Japanin ja Etelä -Korean markkinajohtajiin. [tariff] Ilmoitus ”, Vaidya sanoi.

    Vaikka autovalmistajat haluavat siirtää tuotantoa Yhdysvaltoihin tariffien välttämiseksi, se ei ole “kerran” -ehdotus ja maksaa miljardeja dollareita, sanoi AutoForecast Solutionsin toimitusjohtaja Joe McCabe.

    Asset Management Group Comestin portfoliopäällikkö Richard Kaye kertoi CNBC: lle, että vaikka Toyota ja Nissanin kaltaisilla raskailla on valtavia tuotantolaitoksia Yhdysvalloissa, he eivät pysty lisäämään riittävästi tariffien korvaamiseksi.

    Automaattiset tariffit voivat nostaa vaikutusvaltaisten ajoneuvojen hintaa 10 000 dollarilla: analyytikot

    ”He voivat poistaa kaikki meksikolaiset ideat, [and] Kanadan toimitusketjun toimitus on jossain määrin naurettavaa. Heillä on korkeammat hinnat tariffien takia. Suurin kysymys heille on, haluanko niellä sen vai pyytää kuluttajaa nielemään sen? Oletettavasti he nielevät sen, mikä on erittäin vaikeaa. ”Kai sanoi.

    Mutta Kayella on hiukan erilainen näkymä kuin Frost ja Sullivanin Vaidya. Hän sanoi, että Toyota on suurin pelaaja ja voi olla paras paikka käsitellä tariffeja. “Heillä ei kuitenkaan voi olla tätä vaikutusta siihen vaikuttamatta tulokseen. Se loukkaantuu”, hän lisäsi.

    Hän tunnisti kohokohdan Aasian automaker -tilassa – japanilainen autovalmistaja Suzuki.

    Kaye totesi, että panokset yrityksiin, jotka eivät myy autoja Yhdysvalloissa, ovat parempia kuin ikätovereidensa.

    Suzuki Maanantaista lähtien ansiot olivat yli 1% maanantaista verrattuna Toyotan 16,45%: n menetykseen ja Nissan menetti lähes 21%. Hyundai ja Kia menettivät vastaavasti 7% ja 8%.

    Kaye sanoi, että tariffikuvaan yritykseen on ”nolla”, koska Suzuki ei myy autoja Yhdysvalloille. “Suzuki on intialainen draama, ja se on erittäin hyvä yritys tässä tilassa.”

    KarttakuvakeKarttakuvake

    Piilota sisältö

    Follow on Google News Follow on Flipboard
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Previous ArticleSaako eurooppalaiset lentomatkustajat tulevaisuudessa vähemmän korvauksia?
    Next Article Vakavat myrskyt aiheuttavat tulvia ja tuhoamista Mykonoksen ja Parosin Kreikan saarilla
    Thomas
    • Website

    Related Posts

    Benioff SF Force Review -johtaja Ron Conway eroaa Salesforce Foundationista

    October 17, 2025

    Uber tarjoaa lisää keikkatöitä yhdysvaltalaisille kuljettajille, mukaan lukien tekoälytietojen merkitseminen

    October 16, 2025

    NIO:n osakkeet putoavat sen jälkeen, kun GIC syyttää yritystä tulojen paisuttamisesta

    October 16, 2025
    Add A Comment
    Leave A Reply Cancel Reply

    Latest Posts

    Benioff SF Force Review -johtaja Ron Conway eroaa Salesforce Foundationista

    Yhdysvaltain budjettialijäämä pienempi vuonna 2025; tariffit, velkojen maksut sekä rekisterissä

    United Airlinesin toimitusjohtaja varoittaa pitkästä sulkemisesta

    S&P:n mukaan yritysten tariffikustannukset nousevat tänä vuonna 1,2 biljoonaan dollariin, ja kuluttajat ovat vastuussa

    Trending Posts
    Recent
    • Benioff SF Force Review -johtaja Ron Conway eroaa Salesforce Foundationista
    • Yhdysvaltain budjettialijäämä pienempi vuonna 2025; tariffit, velkojen maksut sekä rekisterissä
    • United Airlinesin toimitusjohtaja varoittaa pitkästä sulkemisesta
    • S&P:n mukaan yritysten tariffikustannukset nousevat tänä vuonna 1,2 biljoonaan dollariin, ja kuluttajat ovat vastuussa
    • Uber tarjoaa lisää keikkatöitä yhdysvaltalaisille kuljettajille, mukaan lukien tekoälytietojen merkitseminen

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.