Linnun silmänäkymässä upouusi Subaru-auto istuu varastoalueella Auto Warehouse Co., Richmond, Kalifornia 4. maaliskuuta 2025.
Justin Sullivan |
Pohjois -Amerikan verovapautukset sen jälkeen, kun presidentti Donald Trump puhui päivä sitten Yleiset moottorit,,,,,, Fordin sähkömoottori ja Tähti.
Autovalmistajat kehottivat Trumpia vapauttamaan ajoneuvot Yhdysvaltain ja Meksikon sopimuksen mukaisesti kaupan alkuperän säännöistä 25 prosentin tariffiin Meksikossa ja Kanadassa.
“Vastavuoroisuuden tariffit tulevat edelleen voimaan 2. huhtikuuta, mutta presidentti antaa heille kuukauden poikkeuksen, joten he eivät ole taloudellisessa asemassa”, lehdistösihteeri Karoline Leavitt sanoi Trumpin puolesta.
Kolmen yrityksen ja muiden autovalmistajien tiedottajat eivät kommentoineet viivettä heti, seuraavana päivänä tariffien voimaantulon jälkeen.
Levitt sanoi, että presidentti on myös “avoin” kuuntelemaan muita poikkeuksia hakevia toimialoja.
Leavitt vahvisti myös Detroitin automakerin pyytämän puhelun ollakseen Trumpin kanssa, jonka hän mainitsi hänen puheessaan kongressille myöhemmin sinä päivänä.
Keskiviikkona kaksi lähdettä vahvistivat CNBC: lle, että GM: n toimitusjohtaja Mary Barra, Stellatisin puheenjohtaja John Elkann, Fordin toimitusjohtaja Jim Farley ja Ford Dean Bill Ford osallistuivat puheluun.
Valkoinen talo sanoi, että se salli autovalmistajien tariffit viivästyttää kuukaudessa, jonka autot kohtaavat USMCA: n verokannat, joista neuvoteltiin Trumpin ensimmäisen toimikauden aikana.
General Motors-, Ford- ja Strattis -varastot
GM: n, Fordin ja Stratisin osakkeet olivat erityisen tärkeitä ilmoituksen jälkeen. SELLANTIS sulki keskiviikkona 9,2%, jota seurasi GM: n 7,2%: n nousu ja Fordin 5,8%: n nousu.
Ei ole selvää, vapautetaanko ajoneuvo vain veroista vai sisältääkö myös auto -osia.
Poikkeus antaa Valkoiselle talolle ja autoteollisuudelle mahdollisuuden tehdä muita valmisteita ja keskusteluja tariffeista. Se on myös johdonmukaisempi potentiaalisten ajoneuvojen tariffien kanssa, jotka kulkevat tuonnista Pohjois -Amerikan ulkopuolella.
Trump on aiemmin sanonut, että tariffit vahvistetaan 2. huhtikuuta lisäämään autovalmistajien investointeja enemmän ajoneuvojen tuotantoon Yhdysvalloissa.
“Kasvamme autoteollisuuden autoteollisuudeksi”, Trump sanoi tiistaina illalla ennen yhteistä kongressin kokousta. “
Trump toistaa virheellisesti Indianan “uudet” kasvien sijoitukset Honda -moottori Tiistai -iltana pidetyssä puheessa. Yhtiöllä on osavaltiossa suurta rallitehdasta, mutta sen viimeisin suuri sijoitus on Ohiossa.
Presidentti Donald J Trump esitteli Mike Johnsonin (R-LA) parlamentin puhemiehen House Conference Hallista (R-LA) rakennusrakennuksessa, Washington DC, tiistaina 4. maaliskuuta 2025.
Jabin Botsford |
Honda kiitti presidenttiä keskiviikkona yrityksen tunnustamisesta, mutta vahvisti, että “Yhdysvalloissa ei ilmoiteta uuden kasvin suunnitelmia”.
“Olemme sijoittaneet yli 3 miljardia dollaria Yhdysvaltain premium -ajoneuvojen valmistusteollisuuteen viimeisen kolmen vuoden aikana, ja yhteensä kumulatiivinen on yli 24,7 miljardia dollaria”, Honda sanoi sähköpostitse lähetetyssä lausunnossa. “
Yhdysvaltain autoteollisuuden politiikaneuvosto, joka edustaa Fordia, General Motorsia ja Stralandisia (jotka kaikki ovat tariffit vakavasti vaikuttaneet), uskoivat aiemmin tällä viikolla, että Ajoneuvot ja osat, jotka täyttävät USMCA -vaatimukset, olisi vapautettava lisääntyneistä tariffeista.
“Yhdysvaltain autovalmistajamme sijoittavat miljardeja näiden vaatimusten täyttämiseksi, ja niitä ei pitäisi soveltaa tariffeja.
Autoteollisuuden johtajien ja asiantuntijoiden keskuudessa on huolestuttavaa, että pitkäaikaiset tariffit saatetaan pian yrityksen voittoihin ja tuotantosuunnitelmiin.
Yhtiö ja sen asiakkaat, mukaan lukien autovalmistajat, ovat suunnitelleet erilaisia tariffien varasuunnitelmia, Ranskassa sijaitsevassa autotoimittaja Forviassa toimivat johtajat sanoivat keskiviikkona. Tähän sisältyy työskentelyn asiakkaiden kanssa osa -sopimuksen saavuttamiseksi, kun 25 prosentin tariffi tulee voimaan tiistaina.
“Koko toimitusketju ei voi niellä 25 prosenttia”, Forvia -toimitusjohtaja Martin Fischer sanoi mediatapahtumassa. “Jos tariffit kestävät pitkään, autot tekevät kuluttajista kalliimpia.”
S&P: n globaali likviditeetti ennusti tiistaina, että se voisi olla noin kolmasosa ajoneuvojen tuotannosta Pohjois-Amerikassa ensi viikolla 25%: n tariffien vuoksi.
Tiedot ja ennuste Corporation raportoi, että Pohjois -Amerikan 25 autovalmistajaa tuottavat keskimäärin 63 900 kevyitä henkilöautoa päivässä. Suurin osa heistä on koottu Yhdysvalloissa, jota seuraa 27% Meksikossa ja 8% Kanadassa.