Tesla -robotit ajavat South Capitol Avenuea pitkin Austinissa, Texasissa, Yhdysvalloissa 22. kesäkuuta 2025.
Joel Angel Juarez | Reuters
Tesla New Yorkin testikuljettajia rekrytoidaan autojen käyttämiseen käyttämällä “autonomisia ajojärjestelmiä”, mutta yritys ei ole vielä hakenut lisenssiä ja hänen on testattava autonomisia autoja maan suurimmissa kaupungeissa.
Teslan verkkosivustolla avautuva työpaikka kertoo, että yritys pyrkii palkkaamaan ajoneuvon operaattorin Queensissa. Nämä työntekijät ovat “vastuussa ajoneuvojen ajamisesta pitkään aikaan, suorittamalla dynaamista ääni- ja kameran tiedonkeruuta testausta ja koulutusta varten.”
New Yorkin liikenneministeriön tiedottaja kertoi maanantaina CNBC: lle, että Tesla ei ole vielä hakenut hyväksyntää AVS: n testaamiseksi New Yorkin kaduilla. Sähköajoneuvojen uutisverkkosivustossa InsideEvs ilmoitti aiemmin, että Tesla palkkaa robotin Brooklynin kuljettajien testaamiseen.
DOT: n tiedottaja sanoi, että jokaiselle New Yorkin AVS: n testaamiseksi saavan lisenssin on säilytettävä ”koulutetut turvallisuuskuljettajat, jotka ovat valmiita hallitsemaan AV -mallia milloin tahansa”.
Tesla ei vastannut kommenttipyyntöön.
kirje Waymo, Robotaxin pohjoisamerikkalainen johtaja, on hakenut AV: n testaamista New Yorkissa, mutta sen hakemusta tarkastellaan edelleen, DOT sanoi maanantaina.
Teslan toimitusjohtaja Elon Musk on yrittänyt myydä sijoittajien tulevaisuutta yritykselleen, joka kiertää AI: n ja robottien ympärillä sen sijaan, että myydään nykyisiä ajoneuvojaan. Mutta Tesla ansaitsee edelleen melkein kaikki tulot sähköajoneuvojen ja akkuenergian varastointijärjestelmien myynnistä.
Teslan sähköajoneuvojen myynti on vähentynyt tänä vuonna, etenkin Euroopassa, osittain siksi, että Muskin päätös keskittyä Seberakiin sen sijaan, että tuotettaisiin edullisempia sähköajoneuvoja valtavirran vetoomuksella. Jotkut yhtiön kamppailuista johtuvat Muskin yllyttämispoliittisesta retoriikasta, yhteistyöstä presidentti Donald Trumpin kanssa ja Saksan maahanmuuttajien vastaisen AFD AFD -puolueen tunnustaminen, joka on seurausta Teslan poliittisesta palautumisesta.
Queens-rekrytointipyrkimysten lisäksi Tesla pyrkii myös palkkaamaan itse ajavan tiiminsä koe-kuljettajia keräämään Dallasin, Houstonin, Tampan, Orlandon, Orlandon ja Miamin kaupunkien sekä Palo Alton, Kalifornian sekä Teslan tekniikan pääjohtajan kaupunkeja ja lähiöitä.

Nykyisessä Teslan verkkosivustolla todetaan, että autonomisten ajoneuvojen operaattoreiden on ehkä matkustettava kansainvälisiin ja kotimaan kohteisiin ja heidän on tunnettava “autonominen ajojärjestelmä”, joka osoittaa Teslan robotaxin ja FSD: n tai jatkuvan testauksen, joka on tällä hetkellä FSD: n yleismaailmallista itsevalvojaa.
Tesla voitti viime viikolla Texasissa, hankkimalla lisenssin ajamiseen valtiossa. Tesla Robotaxi LLC: n lisenssit ja valtion määräykset eivät vaadi Teslaa ihmisten turvallisuuden kuljettajien tuomiseksi alukselle.
Tesla on kuitenkin käyttänyt robottia Austinissa kesäkuun lopusta lähtien, ja työntekijät istuvat matkustajan istuimilla ja astuessaan manuaalisesti tielle tarvittaessa. Tämä palvelu on saatavana vain kutsutuille käyttäjille. Musk kertoi viikonloppuna X -artikkelissa, että hän aikoo saada Austin -palvelun avoimeksi yleisölle ensi kuussa.
San Franciscossa Tesla ylläpitää myös rajoitettua miehitettyä autopalvelua, mutta edistää sitä “autonomisena ajamana”.
Musk ilmoitti viime viikolla, että yritys “on suorittanut yli 100 Teslas -juoksua Bay -alueella mahdollisimman pian ja antaa kenelle tahansa pyytää ratsastaa”.
Kalifornian yleishyödyllisten laitosten komissio kertoi CNBC: lle äskettäisessä sähköpostiviestissä, että yrityksellä ei ole valtaa kuljettaa matkustajia Kalifornian itse ajavien autojen julkisilla teillä.
Tesla jätti liittovaltion tutkimuksen AVS -lähestymistavasta, tuotevastuuta koskevista oikeudenkäynneistä ja palautuksista, haitallisista tai tuhoisista törmäyksistä, jotka tapahtuvat kuljettajien käyttäessä yrityksen autopilot- tai FSD -järjestelmää.
Kalifornian DMV on aiemmin haastanut Teslan väärän mainonnan kuljettajan avustusjärjestelmänsä ympärille.
Vaikka Teslan omistajan käsikirja sanoo, että autopilot- ja FSD-toiminnot autoissa ovat ”käsissä” järjestelmiä, jotka vaativat kuljettajia, jotka ovat valmiita ajamaan tai jarruttamaan milloin tahansa, Tesla ja Musk ovat vuosien varrella jakaneet lausuntoja, joissa sanotaan, että Tesla voi “ajaa itsensä”.
katsella: Tesla käynnistää robotit Austinissa
