Uusi Tesla -malli 3 -tabletti.
Matteo de la Torre | Valokuvia Matteo de la Torrenosta | Getty -kuvat
Tesla Siinä on liittovaltion tutkinta mahdollisista turvallisuusvirheistä FSD: ssä, osittain itsenäisen ajojärjestelmänsä, joka tunnetaan myös täysin itsenäisenä (valvotuna) ajamana.
44 erillisessä onnettomuudessa Tesla -kuljettajat FSD: n avulla sanoivat, että järjestelmä aiheutti heille punaisia valoja, ajavat tuleviin ajoneuvoihin tai sitoutumaan muihin liikenneturvallisuusrikkomuksiin, mikä johtaa törmäyksiin, joihin sisältyy joitain vammoja, tiedotusvälineiden, omistajan ja muiden kaatumisraporttien mukaan National Highway -liikenneturvallisuushallinnon kanssa.
NHTSA: n mukaan viraston verkkosivustolla julkaistussa ilmoituksessa torstaina liittyy “kaikki Tesla -ajoneuvot, jotka on varustettu FSD: llä (säännelty) tai FSD (beeta)” yhtiön arviolta 2 882 566 sähköajoneuvosta.
Tesla -ajoneuvot, jopa FSD: n ollessa käytössä, vaativat ihmisen kuljettajan olevan valmis jarruttamaan tai ohjaamaan jatkuvasti.
NHTSA: n vikavirasto aloitti alustavan arvioinnin “arvioida, antaako Tesla FSD ennakkoilmoituksen vai riittävän aikaa, että kuljettaja reagoi odottamattomaan käyttäytymiseen” vai “turvallisesti valvoo autopilot -tehtäviä”.
ODI: n katsauksessa arvioidaan myös “varoitus kuljettajalle järjestelmän lähestyvästä käytöksestä; kuljettajalle annettava aika reagoida; FSD: n kyky havaita, näyttää kuljettajalle ja vastata asianmukaisesti liikennesignaaleihin ja FSD: n kyky havaita ja vastata kaistamerkinnöihin ja väärien suuntaisten merkkeihin”.
Tesla ei vastannut kommenttipyyntöön uuteen liittovaltion tutkimukseen. Yhtiö julkaisi päivitetyn version FSD: stä, versio 14.1, asiakkaille tällä viikolla.
Teslan toimitusjohtaja Elon Musk on vuosien ajan luvannut sijoittajille, että Tesla voisi jonain päivänä muuttaa nykyiset sähköautot robotaxiksi, yksinkertaisella ohjelmistopäivityksellä, joka tuottaisi tuloja omistajille nukkumisen tai lomien ollessa.
Mutta niin ei ole vielä tapahtunut, ja Tesla on ilmoittanut omistajille, että tulevat päivitykset vaativat uusia laitteisto- ja ohjelmistoversioita.
Tesla testaa robotaksi-merkkistä ajoa Teksasissa ja muualla, mutta sellainen, joka sisältää ihmisen turvallisuuskuljettajan tai ajoneuvon valettin, joka voi ajaa tai puuttua manuaalisesti tarpeen mukaan.
Helmikuussa Musk ja presidentti Donald Trump leikkasivat NHTSA: n henkilöstön osana laajempaa pyrkimystä vähentää liittovaltion työvoimaa, mikä vaikuttaa viraston kykyyn tutkia ajoneuvojen turvallisuutta ja säännellä itse ajavia autoja, Washington Post kertoi ensin.
Opi NHTSA: n Tesla FSD -liikenteen turvallisuusrikkomuksista Tutkimuksen arkistointi on täällä.
