Brooklyn -kahvila Clever Blend -merkki tarjoaa 6 dollarin gelato- ja espresso “taantuman erikois”.
Lisa Kailai Han | CNBC
Kun pelko hitaammasta taloudesta varjostuu taustalla, toteaa joitain yrityksiä ja ottaa takaisin niin kutsuttuja taantuman erikoistarjouksia.
Etsi termi “taantuman erikoistarjoukset” Googlen hakukoneen kautta, ja tulosluettelo sisältää tuotteita suurimmasta taantumasta melkein 20 vuotta sitten.
Ajattele tätä Grub Street -artikkelia vuodelta 2008 Slugged “taantuma -spekuiviä: lopullinen opas”. Tai tämä vuonna 2009 New York Times, joka kuvaa ravintoloiden ravintoloita New Yorkin aterioissa, joita tarjotaan selviytymislaki.
Nopea huuhtelu vuoteen 2025 saakka ja kasvien sato ehdottaa kerran uhkaavaa taloudellista laskua.
Kun “taantuma” palaa myyntipaikkana
Uudelleen faniteetti lämmitettiin tänä keväänä, kun presidentti Donald Trump levitti tullilaitteen huhtikuun alussa. Termi “taantuman indikaattori” tuli sosiaalisen median kielelliseen käyttäjään raskaana poskessa tapana mitata mahdollinen taloudellinen hidastuminen.
Yritykset ovat nyt myös vitsi. Esimerkiksi Brooklyn, New Yorkin kahvila Clever Blend mainostaa 6 dollarin gelatoa ja espressoa “taantuman erikoista”.
Wicked Willy’s, Manhattanin baari, tuli alukselle tarjoamalla “taantumajuhlia” aiemmin tässä kuussa. Kuvateksti Instagram -viestissä, joka selitti: “Taantuma on palannut! Valmistaudu tanssimaan ja juhliin koko yön!”
Market -hotelli, Brooklyn -konsertisivusto, ilmoitti samanlaisesta tapahtumasta. “Maineesta eläimeen, sirkukseen nimelliseen R: hen ansaitsemme taloudellista ahdistusta sivulla Elektro-popia, Bloghausia ja autolähtöistä glamia”, tapahtuman Instagram-kuvateksti. “Pukeudu vuokrauksena on rappeutuvaa ja tanssit sen läpi.”
Mutta trendi ei pysähdy vain New Yorkiin. Super Duper, hampurilainen ketju, jossa oli 18 paikkaa San Franciscon lahden alueen yli, joka hylättiin aiemmin tänä vuonna omalla “taantuman hampurilaisella”, kausiluonteisella erikoisella, joka esiteltiin kesällä.
“Se, joka ei saanut inflaatiomuistiota: Tapaa taantuman yhdistelmä, uusi kausiluonteinen erityinen”, luetaan viesti Super Duperin Instagramista. Ateria sisältää “taantumahampurilaiset”, ranskalaiset perunat ja 10 dollarin juoman.
Super Duper -hampurilaisten Instagram -viesti ilmoittaa kesästä “taantuman yhdistelmä” -erikoisuudestaan.
Kohteliaisuus: Super Duper -hampurilaiset Instagramin kautta
Ajatus hampurilaisen nimestä ei välttämättä tullut halusta saada rahaa Buzzwordissa, Ed Onas, Super Duperin operatiivisen varapuheenjohtaja. Sen sijaan hän sanoi, laskeutui masennuskauden alkuperästä Oklahoma-tyyliseen Smash Burgeriin, jonka tarkoituksena oli venyttää mallas naudanlihaa lisäämällä paljon viipaloituja sipulia.
Mutta kun Super Duper perusti hampurilaisen nimen, ketju päätti tarjota alennuksen “taantuman yhdistelmän” 10 dollarilla. Tämä säästää asiakkaita 5 dollaria lisäysten normaalista hinnasta, Onas sanoi.
“Tässä hampurilaisen nimi soittaa … ja ajattelimme, että kutsumme sitä” taantumayhdistelmäksi “, miksi et vain tarjoa sopimusta, joka tekee siitä todella hyvän arvon vieraillemme?” Onas kertoi CNBC: lle haastattelussa. “Inflaatio on jatkunut, ja ajattelimme, että se oli mukava tarjous lyhyen aikaa vieraillemme.”
Tämä ylimääräisen arvon yhdistelmä ateria oli poikkeus Super Duperille, joka yleensä ei tarjoa tällaisia tarjouksia. Hampurilainen meni virukselliseksi paikallisessa San Franciscon alaluokassa, postilla, joka sai 1 400 äänestystä ja 170 kommenttia.
“Tietenkin olimme siitä tyytyväisiä. Emme tajunnut, että se saa niin paljon huomiota kuin se”, Onas sanoi. “Olimme onnellisia, ja vieraamme olivat onnellisia, ja päivän päätteeksi siitä on kyse.”
Todistuksena Hampurin ylivoimaisesta menestyksestä, Onas kertoi CNBC: lle, että Super Duper lisää sen valikkoonsa tulevaisuudessa pysyvänä otteluna.
Kelkka valo vähenevän kuluttajan tunne
Nämä pienyritykset, jotka tulevat trendiin, voivat olla laajempi reaktio kuluttajien luottamuksen vähentymiseen. Muista, että Michiganin yliopiston kuluttaja -tunteen indeksi tuli elokuussa 58,6 heinäkuussa 61,7 lukemisesta ja heijasti muutosta 13,7% vuosittain.
Tätä tunteen surryä on pääosin vetänyt huolenaihetta kauppapolitiikasta, sanoo Michiganin yliopiston kuluttajien kyselyjen johtaja Joanne Hsu.
“Kuluttajien tunteista on hyvin selvää, että kuluttajat tukevat suurelta osin talouden hidastumista ja heikkenemistä – ei vain inflaation kanssa ja odottavat inflaation pahenevan – mutta he myös odottavat yritysten olosuhteiden huonontuvan”, hän sanoi. “He odottavat, että työmarkkinat heikentyvät ja työttömyys kasvaa. Ja se, mitä näet näiden yritysten kanssa, voi olla reaktio siihen.”
Kuluttajien luottamuksen puute – ja luottamus tulojen luotettavuuteen – johtaa viime kädessä menojen palautumiseen, HSU lisäsi.
“Nuoret tuntevat olonsa huonoksi kuin vanhemmat ihmiset, ja muutamassa kuukaudessa he tuntevat olonsa vielä pahemmaksi kuin vanhemmat ihmiset”, hän sanoi. “Aikajakauman yläpuolella ihmiset ovat yhtä mieltä siitä, että talouden kiertoradalla on ompelut.”