Close Menu
    What's Hot

    Sveitsi leikkaa BKT-ennustetta, koska Trumpin tullit painavat taloutta

    NIO:n osakkeet putoavat sen jälkeen, kun GIC syyttää yritystä tulojen paisuttamisesta

    Biometrinen käsittely lentoasemilla on suositeltava huolenaiheista huolimatta

    Facebook X (Twitter) Instagram
    • About Us
    • Privacy Policy
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Laina Oppaasi
    • Home
    • Matkustelu
    • Talous
    • Auto
    • Uutiset
    • Euroopassa
    Laina Oppaasi
    Home » Stratis kamppailee. siksi
    Autos

    Stratis kamppailee. siksi

    ThomasBy ThomasOctober 15, 2024No Comments2 Mins Read
    Share Facebook Twitter Pinterest Telegram LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Follow Us
    Google News Flipboard
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email Copy Link

    Amerikkalaiset automerkit Jeep, Ram, Dodge ja Chrysler ovat pulassa uusien omistajien johdosta.

    eurooppalaisia ​​ja amerikkalaisia ​​jättiläisiä tähti S&P Global Liquidityn mukaan yhtiö on myynnin perusteella maailman viidenneksi suurin autonvalmistaja. Ranskalainen valmistaja Groupe PSA ja yhdysvaltalainen ja italialainen yhteisyritys Fiat Chrysler sulautuvat vuonna 2021 ja odottavat miljardeja dollareita synergiaetujen avulla jakavan kalliita kehityskustannuksia, kuten sähköajoneuvoja ja ohjelmistoja kahdelle mantereelle. Uusien teknologioiden taakka tarjoaa uusia mahdollisuuksia .

    Osa näistä lupauksista on jo toteutunut.

    “Aluksi markkinat olivat skeptisiä, että Stellantis voisi saavuttaa kahden yrityksen ilmoittamat 5 miljardin dollarin synergiaedut”, sanoi Daniel Roeska, Bernsteinin toimitusjohtaja.

    Mutta Strantis onnistui paremmin.

    “He keräsivät onnistuneesti 8 miljardia dollaria”, hän sanoi. “Sitten he lopettivat laskemisen.”

    2023 on hieno vuosi: ennätysmyynti, ennätysvoitot, ennätysvapaa kassavirta.

    Näiden saavutusten takana piilee erilaisia ​​ongelmia.

    Asiakkaat ovat tyrmistyneet korkeista hinnoista. Tuotteet vanhenevat, kun kilpailijat päivittävät tuotelinjojaan. Valitukset tuotteiden laadusta ovat vaivanneet yritystä, etenkin uusissa Jeep-malleissa, joiden hintalappu ylittää 100 000 dollaria – tuotemerkin uusi alue.

    Myynti laski 14 % vuoden 2024 ensimmäisellä puoliskolla ja voitot putosi lähes puoleen, yhtiö sanoi. Osake on myös laskenut kaikkien aikojen korkeimmasta 29,51 dollarista maaliskuussa hieman yli 13 dollariin lokakuun alussa.

    Sen ytimenä on korkea varasto Pohjois-Amerikassa, Jeep- ja Ram-kuorma-automerkkien kotipaikassa, mikä muodostaa noin 50 % Stellantisin voitoista RBC Capitalin arvioiden mukaan.

    Cox Automotiven mukaan Stellantis-ajoneuvoilla on suurin jälleenmyyjävalikoima kaikista merkeistä Yhdysvalloissa. Tämä tarkoittaa, että he eivät myy.

    “Pohjois-Amerikan liiketoiminta on erittäin kannattavaa ja sitä pidetään käteisenä lehmänä”, sanoi Stephanie Brinley, S&P Global Mobility Auto Intelligencen johtaja. “Ehkä ajatus on, että se voi toimia itsenäisesti ilman suurta vaikutusvaltaa. Mutta se tarvitsee silti tukea .”

    Nyt jälleenmyyjät ovat vihaisia ​​– yhtiön North American Dealer Council on lähettänyt avoimen kirjeen Stellantisin ylimmälle johdolle, mukaan lukien toimitusjohtaja Carlos Taveresille, syyttämällä heitä varoitusten huomiotta jättämisestä ja rikosten tekemisestä, jotka aiheuttavat yrityksen vaikeuksiin.

    UAW uhkasi uudella lakolla. Kiistat tavarantoimittajien kanssa päätyivät oikeuteen.

    “Koko keskustelu Stlantisista on periaatteessa romahtanut”, Roska sanoi. “Emme puhu vapaasta kassavirrasta. Emme puhu pitkän aikavälin sähköajoneuvojen strategiasta. Emme puhu markkina-asemasta tai Kiinan yhteisyrityksestä. Puhumme vain siitä, kuinka paljon se menee maksaa.” Yritys on luopumassa Yhdysvaltojen varastosta.

    Stellantis odottaa lanseeraavansa joukon uusia tuotteita muutaman seuraavan vuoden aikana sekä erittäin joustavan alustan, johon mahtuu erilaisia ​​voimansiirtoja – sähkö-, hybridi- ja vanhempia kaasukäyttöisiä ajoneuvoja. Tämä voisi auttaa selviytymään epävarmoista ajoista autoteollisuudessa, jossa sähköajoneuvojen kysyntä on epävakaa ja arvaamaton.

    Mutta seuraavat 6-12 kuukautta ovat myös todennäköisesti vaikeita.

    Katso video saadaksesi lisätietoja.

    Follow on Google News Follow on Flipboard
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Previous ArticleYhdistyneen kuningaskunnan kauppasopimukset Intian ja Persianlahden kanssa ovat “ensisijalla”: yritysministeri
    Next Article Iso-Britannia, Eli Lilly kokeilee painonpudotuslääkkeiden käyttöä työttömyyden torjumiseksi
    Thomas
    • Website

    Related Posts

    NIO:n osakkeet putoavat sen jälkeen, kun GIC syyttää yritystä tulojen paisuttamisesta

    October 16, 2025

    Teslan kysyntä on keskipisteessä, kun Trump johtaa GM: tä, Fordin poistumaan sähköajoneuvoista

    October 15, 2025

    Waymo aikoo käynnistää ensimmäisen eurooppalaisen robotaxis -markkinat Lontoossa

    October 15, 2025
    Add A Comment
    Leave A Reply Cancel Reply

    Latest Posts

    Sveitsi leikkaa BKT-ennustetta, koska Trumpin tullit painavat taloutta

    NIO:n osakkeet putoavat sen jälkeen, kun GIC syyttää yritystä tulojen paisuttamisesta

    Biometrinen käsittely lentoasemilla on suositeltava huolenaiheista huolimatta

    Mahdollisuus AI-korjaukseen on melko suuri

    Trending Posts
    Recent
    • Sveitsi leikkaa BKT-ennustetta, koska Trumpin tullit painavat taloutta
    • NIO:n osakkeet putoavat sen jälkeen, kun GIC syyttää yritystä tulojen paisuttamisesta
    • Biometrinen käsittely lentoasemilla on suositeltava huolenaiheista huolimatta
    • Mahdollisuus AI-korjaukseen on melko suuri
    • Nestlen 3Q-tulot; ilmoittaa 16 000 työpaikan irtisanomisesta

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.