Close Menu
    What's Hot

    Miksi Ram joutui palauttamaan legendaarisen Hemi V-8 -moottorinsa

    Brexit sai yritykset poistumaan Yhdistyneestä kuningaskunnasta. Trumpin tavat voivat tuoda heidät takaisin

    Stellatis odottaa ensimmäisen puoliajan nettotappion 2,7 miljardia dollaria, kun tariffit puree

    Facebook X (Twitter) Instagram
    • About Us
    • Privacy Policy
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Laina Oppaasi
    • Home
    • Matkustelu
    • Talous
    • Auto
    • Uutiset
    • Euroopassa
    Laina Oppaasi
    Home » Stellantis USA:n autojen myynti jatkaa laskuaan kolmannella vuosineljänneksellä
    Autos

    Stellantis USA:n autojen myynti jatkaa laskuaan kolmannella vuosineljänneksellä

    ThomasBy ThomasOctober 2, 2024No Comments2 Mins Read
    Share Facebook Twitter Pinterest Telegram LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Follow Us
    Google News Flipboard
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email Copy Link

    Jeep-ajoneuvot toimitetaan jälleenmyyjille Chicagossa, Illinoisissa 20. kesäkuuta 2024.

    Scott Olson |. Getty Images

    Detroit- StrantisYhdysvalloissa uusien autojen myynti jatkoi vuoden mittaista romahdusta kolmannella vuosineljänneksellä huolimatta toimitusjohtaja Carlos Tavaresin yrityksistä korjata niin sanottuja ylimielisiä virheitä.

    Transatlanttinen autonvalmistaja ilmoitti keskiviikkona myyneensä Yhdysvalloissa 305 294 ajoneuvoa heinä-syyskuussa, mikä on 19,8 prosenttia vähemmän kuin vuoden 2023 kolmannella neljänneksellä ja 11,5 prosenttia tämän vuoden ensimmäisestä kolmesta kuukaudesta.

    Stellantisilla odotetaan olevan kolmannen vuosineljänneksen heikoin myyntitulos suurten autonvalmistajien joukossa. Autoteollisuuden ennustaja Cox Automotive odottaa autonvalmistajan myynnin laskevan noin 21 prosenttia.

    Cox ja toinen ennustaja Edmunds odottavat kolmannen vuosineljänneksen koko toimialan myynnin laskevan noin 2 % vuoden takaisesta.

    Silti Stellantis sanoi, että sen ponnistelut myynnin lisäämiseksi ja menneiden virheiden korjaamiseksi alkavat tuottaa tulosta. Autovalmistajan mukaan sen markkinaosuus kasvoi 7,2 prosentista 8 prosenttiin kolmannella vuosineljänneksellä ja että Yhdysvaltojen ajoneuvovarastot laskivat 11,6 prosenttia.

    “Jatkamme tarvittavien toimenpiteiden toteuttamista kasvattaaksemme myyntiä ja valmistaaksemme jälleenmyyjäverkostoamme ja kuluttajia mallivuoden 2025 saapumiseen”, Stellantisin Yhdysvaltain vähittäismyyntijohtaja Matt Thompson sanoi tiedotteessa.

    Fiat-segmenttiä lukuun ottamatta kaikkien Stellantis-merkkien myynti laski kolmannella vuosineljänneksellä, kun Chryslerin ja Dodgen myynti laski yli 40 %. Sen Ram-kuorma-automerkki on laskenut noin 19 % viime vuoden vastaavasta ajanjaksosta, kun taas Jeep on noin 6 % vähemmän kuin viime vuoden vastaavasta ajanjaksosta.

    OsakekaaviokuvakeOsakekaaviokuvake

    Piilota sisältö

    Stellantis, General Motors ja Ford Stocks vuonna 2024.

    Stellantisin kolmannen vuosineljänneksen myynti on tämän viikon uusin ongelma autonvalmistajalle, sillä se leikkasi voittomarginaaliennustettaan vuodelle 2024 ja veti pois suositut pistokehybridit, sähköiset Jeep-mallit paloriskien vuoksi.

    Yhtiön osakkeet ovat tänä vuonna pudonneet 41 % New Yorkin pörssissä. Osake saavutti uuden 52 viikon alimman tiistaina ja päätti 13,71 dollarissa, mikä on 2,4 % laskua päivän aikana.

    Kesäkuussa järjestetyssä sijoittajatilaisuudessa Tavares sanoi, että yhtiö korjaa “ylimieliset” virheet, jotka hän ja yhtiö tekivät autonvalmistajan toiminnassa Yhdysvalloissa, jotka johtivat myynnin laskuun, turvonneisiin varastoihin ja sijoittajien huoleen.

    Hän sanoi, että ongelmaan vaikutti kolmen tekijän yhdistelmä: ajoneuvojen varastojen myyminen riittävän nopeasti, erityisesti kahdessa nimettömässä tehtaassa, ja “markkinoiden monimutkaisuus”.

    Stellantisin (entinen Fiat Chrysler) myynti Yhdysvalloissa on laskenut vuosittain sen jälkeen, kun se saavutti äskettäin 2,2 miljoonan kappaleen huippunsa vuonna 2018. 13 prosenttia edellisvuoteen verrattuna.

    Stellantisin suorituskyky verrattuna Yhdysvaltojen uusien kevyiden ajoneuvojen kokonaismyyntimarkkinoihin kasvoi viime vuonna 13 % liittovaltion tietojen mukaan.

    Fiat Chryslerin ja ranskalaisen PSA Groupin PSA:n yhdistymisestä tammikuussa 2021 lähtien Tavares on ollut voittohakuisessa ja kustannusleikkaustehtävässä.

    Hän asetti voitot ja ajoneuvojen hinnoittelun etusijalle markkinaosuuden edelle, ja hän sai ankaraa kritiikkiä United Auto Workersilta ja Stellantisin yhdysvaltalaisilta franchising-jälleenmyyjiltä.

    Älä missaa näitä CNBC PRO:n oivalluksia

    Follow on Google News Follow on Flipboard
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Previous ArticleKolme lasta loukkaantui veitsihyökkäyksessä Sveitsissä
    Next Article “Se ei voi sietää”: Euroopan johtajat tuomitsivat Iranin iskun Israeliin
    Thomas
    • Website

    Related Posts

    Miksi Ram joutui palauttamaan legendaarisen Hemi V-8 -moottorinsa

    July 21, 2025

    Kiinalaiset yritykset käynnistävät hintasodan. Kuluttajat eivät aina voita

    July 21, 2025

    Elon Musk

    July 18, 2025
    Add A Comment
    Leave A Reply Cancel Reply

    Latest Posts

    Miksi Ram joutui palauttamaan legendaarisen Hemi V-8 -moottorinsa

    Brexit sai yritykset poistumaan Yhdistyneestä kuningaskunnasta. Trumpin tavat voivat tuoda heidät takaisin

    Stellatis odottaa ensimmäisen puoliajan nettotappion 2,7 miljardia dollaria, kun tariffit puree

    Kiinalaiset yritykset käynnistävät hintasodan. Kuluttajat eivät aina voita

    Trending Posts
    Recent
    • Miksi Ram joutui palauttamaan legendaarisen Hemi V-8 -moottorinsa
    • Brexit sai yritykset poistumaan Yhdistyneestä kuningaskunnasta. Trumpin tavat voivat tuoda heidät takaisin
    • Stellatis odottaa ensimmäisen puoliajan nettotappion 2,7 miljardia dollaria, kun tariffit puree
    • Kiinalaiset yritykset käynnistävät hintasodan. Kuluttajat eivät aina voita
    • Pankkikellot ja tariffit odottavat peliä

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.