Spirit Airlines Airbus A320 -taksit Los Angelesin kansainvälisellä lentokentällä saapuessaan Bostonista 1. syyskuuta 2024 Los Angelesissa, Kaliforniassa.
Kevin Carter | Getty Images News | Getty -kuvat
Spirit Airlines Toimitusjohtaja Dave Davis keskiviikkona kiinnitti henkilökuntaa lisää työn leikkauksia ja kertoi, että lentoliikenteen harjoittaja aikoo vähentää aikataulua marraskuussa vähentämään kustannuksia viikkoja sen jälkeen, kun se on julistanut toisen konkurssin alle vuodessa.
Lentoyhtiö suunnittelee marraskuun aikataulunsa ja Davis kertoi CNBC: n tarkistaman muistion työntekijöille, että he näkevät kapasiteetin 25 prosentin leikkauksen yli 2024 “, kun optimoimme verkkoamme keskittymään vahvinta markkinoitamme”.
Kuljettajan kapasiteetti oli alhaalla samanlaisessa asteessa siitä, kun se tuli konkurssista maaliskuussa kesäkuun loppuun mennessä, ja uudet leikkaukset osoittavat, kuinka lentoyhtiö ajattelee lähiaikoista aikataulua, koska se pyrkii vähentämään kustannuksia. Taisteltava alennusyhtiö neuvottelee myyjien ja lentokoneiden vuokranantajien kanssa, kun se yrittää kutistaa itsensä löytääkseen vakaamman perustan, Davis sanoi.
“Nämä arvioinnit vaikuttavat väistämättä joukkueidemme kokoon, kun meistä tulee tehokkaampi lentoyhtiö”, Davis kirjoitti muistiinpanoissaan työntekijöille. “Valitettavasti nämä ovat kovia puheluita, jotka meidän on tehtävä voimakkaammaksi. Tiedämme, että tämä lisää epävarmuutta, ja olemme sitoutuneet pitämään sinut, kun nämä päätökset tehdään.”
Davis kertoi, että yritys aikoo myös tavata lentoyhtiöiden ammattiliittojen johtajia tulevina viikkoina. Lentoyhtiö on jo ilmoittanut satojen lentäjien furloughista ja demootteista. Jotkut lennot hoitajat ovat jo ottaneet vapaaehtoisia palkattomia poissaololehtiä.
“Vaikka johto ei ole vielä ilmoittanut, että he pyrkivät tekemään muutoksia [collective bargaining agreement]AFA: n oikeudellisen osaston rinnalla työskentelevät konkurssi-asianajajamme ovat valmiita seuraaviin askeleisiin, jotka voivat ryhtyä “lentoemäntä-CWA: n liiton henki-lentoemäntäyhdistykseksi, kertoi keskiviikkona henkilöstölle.” Tämä konkurssi on paljon vaikeampaa kuin viimeinen ja meidän on oltava valmiita toimimaan suojelemaan etuja lentosaantina. “
Spirit ei kommentoinut heti Davisin huomautusta.
Davis kertoi, että yritys aikoo myös tavata lentoyhtiöiden ammattiliittojen johtajia tulevina viikkoina. Lentoyhtiö on jo ilmoittanut satojen lentäjien furloughista ja demootteista. Jotkut lennot hoitajat ovat jo ottaneet vapaaehtoisia palkattomia poissaololehtiä.
Spirit, tunnettu kirkkaankeltaisista tasoilleen, alhaisista hinnoista ja lukemattomista maksuistaan, oli ollut onnistunut, mutta korkeat kustannukset, siirtäen matka -mieltymyksiä ja lisääntynyt kilpailu suurempien kilpailijoiden kanssa heitti lentoyhtiön kurssille. Epäonnistunut yrityskauppa JetBlue Airways jätti operaattorin yksin.
Kun henki syntyi konkurssista maaliskuussa, sen johtajat toivoivat löytävänsä vakaampaa taloudellista jalkaa. Mutta lentoliikenteen harjoittaja vältti prosessin suuria muutoksia ja keskittyi sen sijaan sopimukseen joukkovelkakirjalainan omistajiensa kanssa, joka vaihtoi lähes 800 miljoonan dollarin velan oman pääoman, ja sitä tervehdittiin konkurssin jälkeen jatkuvasti korkeammilla kustannuksilla ja odotettua heikommin kotimaisesta matkakysynnöstä.
Se ilmoitti, että se menetti lähes 257 miljoonaa dollaria 13. maaliskuuta jälkeen, kun se poistui luvusta 11 kesäkuun loppuun mennessä.
Aiemmin tässä kuussa Spirit ilmoitti lentoleikkauksen 11 määränpäähän ja sanoi, että se ei aloita 12. sijalla suunnitellusti, kun taas kilpailijat kaltaiset United Airlines– Frontier Airlines ja JetBlue Airways ovat julkistaneet suunnitelmat uusille lennoille yrittääkseen voittaa henkiset asiakkaat.