Spirit Airlines Airbus A320 -taksit Los Angelesin kansainvälisellä lentokentällä saapuessaan Bostonista 1. syyskuuta 2024 Los Angelesissa, Kaliforniassa.
Kevin Carter | Getty Images News | Getty -kuvat
Spirit Airlines haki perjantaina konkurssisuojausta toisen kerran vuodessa, vain kuukausia sen jälkeen, kun budjettikuljettaja epäonnistui palautumaan tukevaan taloudelliseen pohjaan, kun se tuli maaliskuussa luvun 11 suojaamisesta.
Spirit Debtholders suostui edellisessä konkurssissaan vaihtaa 795 miljoonaa dollaria velkaa oman pääoman vuoksi, mutta operaattori vältti suurempia muutoksia kustannusten vähentämiseen, kuten päästä eroon lentokoneista tai dramaattisesti vähentäen sen jalanjälkeään.
Floridassa sijaitsevan lentoyhtiön Dania Beach sanoi tämän konkurssin mukaan, että se vähentää verkostoaan ja kutistaa laivastonsa, leikkauksia, joiden mukaan se vähentää kustannuksia “satoilla miljoonilla dollareilla” vuodessa.
“Koska aikaisemmasta rakenneuudistuksestamme, joka oli suunnattu yksinomaan Spiriin rahoittaman velan vähentämiseen ja pääoman pääoman nostamiseen, on käynyt selväksi, että työtä on paljon enemmän ja tulevaisuuden parhaan aseman hengen parhaan aseman parhaan aseman saatavilla on paljon enemmän työkaluja”, Spiriin toimitusjohtaja Dave Davis sanoi perjantaina julkaistussa lehdistötiedotteessa.
Spirit oli odottanut saavansa vahvemmaksi aikaisemmasta konkurssistaan, jonka se tuli marraskuussa ja syntyi maaliskuussa. Mutta lentoyhtiö laski jatkuvat korkeat kustannukset ja heikentävät Yhdysvaltain kotimaan matkakysyntää.
Joulukuussa pidetyssä tuomioistuimessa Spirit oli ennustanut tänä vuonna 252 miljoonan dollarin nettotuloksen. Mutta aiemmin tässä kuussa se sanoi, että se menetti sen sijaan lähes 257 miljoonaa dollaria 13. maaliskuuta lähtien, kun se poistui luvusta 11 kesäkuun loppuun mennessä.
Henki varoitti muutama viikko sitten, että se ei ehkä pysty selviytymään vuodessa, ellei se kasvanut merkittävästi käteistään. Se sanoi myös, että sen luottokorttiprosessori haki ylimääräistä vakuutta. Sitten se lainasi koko 275 miljoonaa dollaria sen kiertävän luottolimiitin alla ja sanoi, että kortinprosessori voisi pidättää lentoyhtiöltä 3 miljoonaa dollaria päivässä.
Hengen osakkeet ovat laskeneet 72% viimeisen kuukauden aikana.
Kuljettaja oli kamppaillut vuosia, kun se käsitteli Yhdysvaltain lentojen, Pratt & Whitney -moottorin palautusta ja epäonnistunutta haltuunottoa JetBlue Airwayssopimus, joka estettiin tuomioistuimessa.
Spiritin lentokonevalvojat olivat viime viikkojen aikana tavoittaneet kilpailevat lentoyhtiöt arvioidakseen johtajien kiinnostusta joillekin lentoyhtiöiden lentokoneille, jotka ovat tuntemattomien ihmisten mukaan, jotka puhuivat nimettömyysvaatimuksesta, koska neuvottelut olivat yksityisiä.
Spirit on Yhdysvaltojen suurin budjettilentoyhtiö, jota kilpailee tiiviisti Frontier Airlines joka on yrittänyt sulautua toistuvasti Spirellä vuodesta 2022 lähtien. Frontier ilmoitti tiistaina 20 uutta reittiä, jotka kilpailevat Hengen kanssa voittaakseen kamppailevat kilpailijan asiakkaat.