Spirit Airlines Airbus A320 -taksit Los Angelesin kansainvälisellä lentokentällä saapuessaan Bostonista 1. syyskuuta 2024 Los Angelesissa, Kaliforniassa.
Kevin Carter | Getty Images News | Getty -kuvat
WHITE Plains, NY – Spirit Airlines saavuttaa “massiivisen edistyksen” lentoyhtiön uudelleenjärjestelyn asianajajan Marshall Huebner -lentoyhtiön elvyttämiseksi tiistaina pidetyssä oikeudenkäynnissä.
Taisteltava budjettilentoyhtiö on päässyt sopimukseen joidenkin velallisten rahoituksen velallisesta rahoituksesta 475 miljoonalla dollarilla, pelastuslinjalla, jota konkurssipesät yritykset voivat käyttää toiminnan jatkamiseen, sekä 150 miljoonaa dollaria suurelta lentokoneen vuokranantajalta, Huebner sanoi. Sopimuksiin sovelletaan tuomioistuimen hyväksyntää.
Henki viime kuussa jätti toisen luvun 11 konkurssisuojauksensa alle vuodessa korkeiden kustannusten, heikomman kysynnän ja joukon muita viipymisongelmia aiheuttivat yli 250 miljoonaa dollaria tappioita siitä, kun se syntyi ensimmäisestä konkurssistaan maaliskuussa kesäkuuhun.
Liikenteen harjoittaja on kilpaillut vähentämään kustannuksia ja ilmoitti äskettäin aikovansa leikata 40 reittiä ja kuluttaa noin kolmasosa sen lentoemäntäistä. Lentoyhtiö neuvottelee lentäjien liiton kanssa ja etsii noin 100 miljoonaa dollaria leikkauksia kyseisestä ryhmästä. Viime kuussa Spirit sanoi, että se on laatinut koko revolveriinsa 275 miljoonaa dollaria.
Davis Polk & Wardwellin kumppani Huebner kertoi tiistaina Yhdysvaltojen konkurssituomioistuimessa, että ihmisten, jotka suhtautuvat pessimistisiin kamppailevan operaattorin käännösmahdollisuuksien suhteen, pitäisi “sanoa vähemmän” ja tarkkailla mitä se tekee.
Spirit kertoi tiistaina, että sillä on nyt välitön pääsy 120 miljoonaan dollariin likviditeettiin sen jälkeen, kun kassavakuuden käyttö on annettu.
Spirit aikoo hylätä vuokrasopimukset 27 Airbus-kapean rungon lentokoneella Irlannissa sijaitsevasta vuokraus jättiläisestä Aercap25 heistä lentokoneita, jotka on maadoitettu tai maadoitetaan tarkastusta varten a Pratt & Whitney moottorin vika, Huebner sanoi tuomioistuimessa. ACERCAP maksaa hengen 150 miljoonaa dollaria osana sopimusta, jonka mukaan henki aikoo silti toimittaa vielä 30 lentokoneita, yritys sanoi.
ACERCAP ei kommentoinut heti suunnitelmaa.
Spirit kertoi myös aikovansa hylätä 12 lentokentän vuokrasopimusta ja 19 maankäsittelysopimusta, kun lentoliikenteen harjoittaja kutistuu leikkaamaan kustannuksia, suunnitelma, jonka tuomioistuin hyväksyi.
Toinen kuulemistilaisuus on suunniteltu 10. lokakuuta. Jos velallisen hallussapito on hyväksytty, 200 miljoonaa dollaria olisi saatavana välittömästi.
“Nämä ovat merkittäviä askeleita eteenpäin lyhyessä ajassa vahvemman hengen rakentamiseksi ja tulevaisuuden turvaamiseksi korkean arvon matkustusvaihtoehdolla amerikkalaisille kuluttajille”, Spirenin toimitusjohtaja Dave Davis sanoi lehdistötiedotteessa myöhemmin tiistaina. “Vaikka työtä on enemmän, olemme kiitollisia sidosryhmillemme, jotka ovat astuneet tukemaan meitä rakenneuudistuksen aikana.”
Spiritin vanhempia vakuuttajia ovat Citadel Americas, Ares Management, Alliancebernstein, Arena Capital Advisors ja Pacific Investment Management Company, tuomioistuimen hakemuksen mukaan.
Hengen kilpailijat United Airlines– Frontier Airlines– JetBlue Airways ja Allegiant Airlines ovat ilmoittaneet uusista reiteistä toivoen vangita Spirlin asiakkaita. Unitedin toimitusjohtaja Scott Kirby meni askeleen pidemmälle sanomalla aiemmin tässä kuussa, että hän odottaa Spiriin poistuvan liiketoiminnasta.
Spirit on kamppaillut vuosia moottorin muistamisen, JetBluen epäonnistuneen hankinnan kanssa, korkeammat kustannukset ja kuluttajien makujen muutos kalliimpien tarjousten saavuttamiseksi. Floridassa sijaitseva Dania Beach on muuttanut liiketoimintastrategiaansa tarjotakseen huippuluokan tuotteita viime kuukausina.