Spirit Airlines -suihku lähtee kahden United Airlines -lentokoneen yläpuolelle Newark Liberty -lentokentällä 23. maaliskuuta 2018 Newarkissa, New Jerseyssä.
Gary Hershorn | Getty -kuvat
Spirit Airlines lopettaa palvelun Yhdysvaltain kaupungeissa tänä syksynä, kun se taistelee selviytymisen puolesta. Sillä välin sen kilpailijat kiertävät asiakkaitaan, ja yksi valmistautuu mahdollisuuteen, että budjetin matkakuvake sammuu kokonaan.
United Airlines Torstaina myi myytävänä runsaasti uusia lentoja kaupungeissa, joissa henki toimii, kuten sen kotitukikohta Fort Lauderdalesta, Floridasta ja Orlandosta, Floridasta, sekä Las Vegasista, Houstonista ja Chicagosta.
“Jos Spirit yhtäkkiä loppuu liiketoiminnasta, se on uskomattoman häiritsevä, joten lisäämme nämä lennot antamaan asiakkailleen muita vaihtoehtoja, jos he haluavat tai tarvitsevat niitä”, Unitedin globaalin verkon suunnittelun ja liittoutumien johtaja Patrick Quayle sanoi lehdistötiedotteessa.
Spirit ampui takaisin Quaylen kommenttiin.
“Vaikka arvostamme pakkomielle, että tietyt lentoyhtiöiden johtajat ovat kanssamme, keskitymme kilpailemaan ja johtamaan suurta operaatiota. Ehdottamalla mitä tahansa muuta on kalliiden lentoyhtiön toiveajattelua, joka haluaa poistaa halpojen kilpailijoiden, jotta he voivat täyttää perimmäisen tavoitteensa veloittaa amerikkalaiset matkustajat korkeimmat hinnat, jotka ovat mahdollisia ihmisiä ja paikkoja, joita he rakastavat.
“Henki on vastuussa siitä, että heillä on kuluttajien saataville matalat hinnat yli 30 vuoden ajan, lentävätkö he kanssamme vai eivät”, Dee jatkoi. “Meillä on kaikki odotukset jatkaa niin tekemistä monien vuosien ajan.”
Unitedin uudet lennot alkavat 6. tammikuuta.
Viime viikolla Frontier AirlinesYhdysvaltojen toiseksi suurin budjettilentoyhtiö hengen takana, ilmoitti 20 uutta reitiä, jotka kilpailevat hengen kanssa.
Samaan aikaan lokakuussa Spirit poistuu Albuquerquesta, New Mexico; Birmingham, Alabama; Boise, Idaho; Chattanooga, Tennessee; Columbia, Etelä -Carolina; Portland, Oregon; ja Salt Lake City, samoin kuin Oakland, San Diego, Sacramento ja San Jose Kaliforniassa, kuljettaja kertoi CNBC: lle keskiviikkona. Se on myös akselisuunnitelmien aloittaminen palvelun aloittamiseksi Maconissa, Georgiassa, 16. lokakuuta.
“Pahoittelemme vieraillemme mahdollisia haittoja, jotka tämä voi aiheuttaa, ja otamme yhteyttä niihin, joilla on vakuuttuneita varauksia, jotka ilmoittavat heille vaihtoehdoistaan, mukaan lukien palautus”, Spirit sanoi sähköpostitse lähetetyssä lausunnossa.
Jotkut Unitedin lisälennoista ovat New Yorkin alueen ja Columbian ja Chattanoogan välinen palvelu. United lisää myös ylimääräisiä lentoja Houstonin, Chicagon ja Los Angelesin välillä, samoin kuin useita muita päivittäisiä edestakaisia vaihtoehtoja, kuten Los Angeles – Las Vegas ja Chicago Orlandoon, Fort Lauderdaleen, New Orleansiin ja Las Vegasiin.
Frontierilla on eniten istuinten päällekkäisyyksiä, joiden henki on 39%, kun taas Unitedilla on 18%, TD Cowen -analyytikon Tom Fitzgeraldin mukaan.
Useat analyytikot ovat sanoneet, että he odottavat täyden palvelun lentoyhtiöitä hyötyvän Spirmentin ongelmista. Monilla näistä lentoliikenteen harjoittajista on suuria globaaleja verkostoja palvellakseen asiakkaita, samoin kuin perustaloutta, ei-frills-tuotetta, joka kilpailee hengen ja muiden edullisten lentoyhtiöiden kanssa.
Suurempien lentoyhtiöiden “parantuessa aluksella (premium, ilmainen Wi-Fi, lentoviihde) ja verkon laajennus, kuluttajat valitsevat yhä enemmän verkkolentoyhtiöitä, kuten Delta ja yhdistyneet historiallisten markkinoiden häiritsemiseen “, Melius -tutkimusanalyytikko Conor Cunningham kirjoitti keskiviikkona.

Takaisin oikeuteen
Spirit Airlines jätti toisen luvun 11 konkurssisuojauksensa vähemmän kuin viime viikolla sen jälkeen, kun se oli odotettua heikompi kysyntä ja jatkoi korkeita kustannuksia, kun se poistui aikaisemmasta konkurssistaan maaliskuussa.
Kuljettaja ei tehnyt tuskallisempia, syvempiä leikkauksia, jotka ovat yleisiä konkursseissa ensimmäistä kertaa, kun se arkistoi, ja se kohtaa nämä valinnat nyt.
Saatuaan toisen konkurssivetoomuksensa, Spirit kertoi viime viikolla, että se vähenee verkostoaan ja kutistaa laivastonsa, leikkaukset, joiden mukaan se vähentää kustannuksia “satoilla miljoonilla dollareilla” vuodessa.
“Koska aikaisemmasta rakenneuudistuksestamme, joka oli suunnattu yksinomaan Spiriin rahoittaman velan vähentämiseen ja pääoman pääoman nostamiseen, on käynyt selväksi, että työtä on paljon enemmän ja tulevaisuuden parhaan aseman hengen parhaan aseman parhaan aseman saatavilla”, Spiriin toimitusjohtaja Dave Davis sanoi lehdistötiedotteessa perjantaina.
Joulukuussa pidetyssä tuomioistuimen hakemuksessa Spirit ennusti tänä vuonna 252 miljoonan dollarin nettotuloksen. Mutta elokuussa se sanoi, että se menetti sen sijaan lähes 257 miljoonaa dollaria 13. maaliskuuta jälkeen, kun se poistui luvusta 11 kesäkuun loppuun mennessä.
Henki varoitti aiemmin elokuussa, että se ei ehkä pysty selviytymään vuodessa, ellei se kasvanut merkittävästi käteistään.
Se sanoi myös, että sen luottokorttiprosessori haki ylimääräistä vakuutta. Sitten se lainasi koko 275 miljoonaa dollaria sen kiertävän luottolimiitin alla ja sanoi, että kortinprosessori voisi pidättää lentoyhtiöltä 3 miljoonaa dollaria päivässä. Jo ennen konkurssia, Spirit oli suunnitellut satojen lisäsilppujen räjäyttämisen tänä syksynä.