
Se tapahtuu: Southwest Airlines Aloittaa matkustajien lataamisen pussin tarkistamiseen ensimmäistä kertaa.
Se on upea käännös, joka osoittaa, että edulliset edelläkävijät ovat halukkaita jakamaan asiakasperkin johtajien kanssa, jotka ovat sanoneet erottavan sen kilpailijoista yli puolen vuosisadan lentämisessä tulojen kasvattamiseksi.
Southwestin muutokset tulevat kuukausien kuluttua aktivistista Elliott Investment Management -yrityksestä. Yritys otti panoksen lentoyhtiöön viime vuonna ja voitti viisi hallituksen paikkaa, kun se vaati nopeaa muutosta yrityksessä.
Lippuille, jotka on ostettu 28. toukokuuta tai sen jälkeen, Lounais-asiakkaiden kaikissa paitsi ylimmän tason-fare-luokan on maksettava tarkistuslaukkuihin, vaikkakin on poikkeuksia. Elite usein lentolehtiset, joilla on “A-listan ensisijainen” tila, saa silti kaksi laukkua ja A-listan tason jäsenet saavat yhden ilmaisen tarkistetun laukun. Lounaisluottokortin haltijat saavat myös yhden ilmaisen tarkistetun laukun.
“Kaksi laukkua Fly Free” on rekisteröity tavaramerkki Southwestin verkkosivuilla. Mutta sen päätös kasvot siitä, mitä johtajat pitkään valettuina pyhänä matkustaja Perk tuo Yhdysvaltain suurimman kotimaisen kuljetusyhtiön kilpailijoidensa mukaisesti, jotka yhdessä tuottivat viime vuonna 5,5 miljardia dollaria laukkumaksuista, liittovaltion tietojen mukaan.
Lounaisjohtajat ovat pitkään sanoneet, että he eivät aio veloittaa laukkuja ja kertoi Wall Streetin analyytikoille, että se oli tärkeä syy siihen, miksi asiakkaat valitsivat lentoyhtiön.
“Hinnan ja aikataulun jälkeen laukkuja Fly Free mainitaan ykköseksi sen suhteen, miksi asiakkaat valitsevat Lounais -ohjelman”, toimitusjohtaja Bob Jordan kertoi tulopuhelussa viime heinäkuussa.
Mutta Southwest on muuttanut sävelmäänsä.
“Muutoin on se, että olemme huomanneet, että tarvitsemme enemmän tuloja kustannusten kattamiseksi”, COO Andrew Watterson sanoi CNBC: n haastattelussa matkatavarapalkkioista. “Uskomme, että nämä muutokset, jotka tänään ilmoitamme, johtavat vähemmän kyseiseen osakkeeseen siirtymiseen kuin muuten olisi ollut.”
Syyskuussa Lounaisen silloinen päämuutosjohtaja Ryan Green kertoi analyytikoille, että sen analyysi osoitti, että Lounais menettäisi enemmän rahaa matkustajilta, jotka vikaantuvat kilpailijoille, jos se aloittaisi laukkujen veloittamisen kuin maksuista.
“Se, että Free Bags on avainasemassa valittu kuljettaja, aiheuttaa riskin, että asiakkaat voivat valita kilpailun, jos muutamme politiikkaa”, hän sanoi.
Southwest kertoi viime kuussa, että se oli eronnut Greenin kanssa.
Koskematon Floyde etsii ystävän matkalaukkua Lounais -lentoyhtiöiden matkatavaroista Denverin kansainvälisellä lentokentällä 28. joulukuuta 2022 Denverissä, Coloradossa.
Michael Ciaglo | Getty -kuvat
Muut muutokset
Lentoyhtiö kertoi myös tiistaina, että se käynnistää uuden talouden hinnan, jota kilpailijat ovat tarjonneet vuosia.
Southwest lisäksi muuttaa tapaa, jolla asiakkaat ansaitsevat nopeat palkinnot: Asiakkaat ansaitsevat enemmän usein lentolehtisten mailia riippuen siitä, kuinka paljon he maksavat. Lunastusasteet vaihtelevat lennon kysynnän mukaan, dynaaminen hinnoittelumallin kilpailijat käyttävät.
Ja lippujen lippujen lentosuunnitelmat, jotka on ostettu 28. toukokuuta tai sen jälkeen, vanhentuvat yhden vuoden tai aikaisemmin ostetun hinnan tyypistä riippuen.
Se on viimeisin joukko massiivisia strategiaa muutoksia Southwestissä, koska sen suorituskyky on jäänyt kilpailijoiden taakse.
Viime heinäkuussa Southwest järkytti matkustajia, kun se ilmoitti ojentavansa avoimen istumamallinsa osoitetuille istuimille ja lisäävät “Premium” -julkaisua koskevia vaihtoehtoja, jotka päättyvät vuosikymmeniin yhden luokan hyttiin.
Lentoyhtiö haluaa myös vähentää kustannuksiaan. Pandemiasta tulevat korkeammat kulut ovat ottaneet pureman lentoyhtiöiden marginaaleista.
Viime kuussa Southwest ilmoitti ensimmäisen joukkoläkymänsä leikkaamalla noin 1 750 työpaikkaa noin 15% yrityshenkilöstöstä, joista monet pääkonttorissaan, päätöksen toimitusjohtaja Jordan nimitti “ennennäkemättömän” operaattorin yli 53 vuoden lentämisessä.
“Olemme keskeisellä hetkellä, kun muutamme Southwest Airlinesia kevyemmäksi, nopeammaksi ja ketterämmäksi organisaatioksi”, hän sanoi viime kuussa.
Aiemmin tänä vuonna Southwest ilmoitti pitkäaikaisen talouspäällikön Tammy Romon eläkkeelle siirtymisen, jonka korvaavat Breeze Executive Tom Doxey ja sen hallintojohtaja Linda Rutherford. Molemmat johtajat työskentelivät lounaisosassa yli 30 vuotta.
Southwest on myös leikannut kannattamattomia reittejä, kesäharjoittelu- ja työntekijöiden tiiminrakentamistapahtumia vuosikymmenien ajan.