Southwest Airlines Boeing 737 -lentokone lähtee Harry Reidin kansainväliseltä lentokentältä toisena lentokoneen takseina Las Vegasissa, Nevadassa, 15. maaliskuuta 2025.
Kevin Carter | Getty Images News | Getty -kuvat
Southwest Airlines Keskiviikkona se vähentää kapasiteettiaan vuoden toisella puoliskolla, koska enemmän merkkejä osoittaa heikompiin kotitalouksien varauksiin tänä vuonna.
Lentoyhtiö ilmoitti odottavansa yksikön liikevaihdon olevan tasainen laskeneen jopa 4% toisella vuosineljänneksellä vuotta aiemmin. Southwest sanoi, että se ei vahvista tuloksensa tuloja ennen korkoja ja veroja vuosille 2025 ja 2026.
“Nykyisen makrotaloudellisen epävarmuuden keskellä on vaikea ennustaa viimeaikaisten ja lyhytaikaisten varauskehityksen perusteella”, Southwest sanoi arvopaperi-arkistoinnissa.
United Airlines ja Delta -lentolinjat Aiemmin tässä kuussa ilmoitti aikovansa laajentaa kotimaan kapasiteettiaan vuoden jälkipuoliskolla. Delta veti myös koko vuoden ennusteensa, kun taas United tarjosi kaksi ennustetta, kutsuen Yhdysvaltain taloutta “mahdottomaksi” ennustamaan.
Operaattorin ensimmäisen vuosineljänneksen tulot ja tulot voittivat analyytikoiden odotukset.
LSEG: n konsensusarvioiden mukaan Southwest esiintyi ensimmäisellä vuosineljänneksellä verrattuna Wall Streetin odotuksiin:
- Tappio osakekohtainen: 13 senttiä säädetty verrattuna 18 senttiä säädettynä
- Tulot: Odotettavissa 6,43 miljardia dollaria vs. 6,40 miljardia dollaria
Operaattori on tehnyt dramaattisia muutoksia yli puolen vuosisadan ikäiseen liiketoimintamalliinsa viimeisen vuoden aikana lisäämällä kanavia, joissa se myy hinnat esimerkiksi sivustoille Expediakäynnistää suunnitelma avoimen istuimen mallin lopettamiseksi määritettyihin paikkoihin ja rajoittavien perustalouden lippujen käyttöönottoon.
Ensi kuussa se aikoo aloittaa monien matkustajien veloittamisen tarkistamaan matkalaukunsa, lopettaen vuosikymmeniä vanhan politiikansa, jonka avulla asiakkaat voivat tarkistaa kaksi laukkua ilmaiseksi.
Southwest on painostettu aktivistista hedge -rahasto Elliott Investment Management, joka otti panoksen lentoyhtiöön ja voitti viime vuonna hallituksen paikat, saadakseen tuloja kilpaillakseen paremmin kilpailijoiden kanssa, joilla on premium -paikkoja, oleskelutilat ja kansainväliset verkot.
“Näemme positiivisia tuloksia äskettäin käyttöönotetuista aloitteista”, toimitusjohtaja Bob Jordan sanoi ansaintalehdessä.
Ensimmäisellä vuosineljänneksellä Lounais -tappio oli 149 miljoonaa dollaria, parannus 231 miljoonan dollarin tappiosta vuosi sitten, ja liikevaihto oli yli 6,4 miljardia dollaria, mikä kasvoi 1,6% vuosi sitten. Erityisten esineiden mukauttaessa Southwest ilmoitti, että 31. maaliskuuta päättyneen kolmen kuukauden osakekohtainen tappio oli 13 senttiä.
Lounaisjohtajat kohtaavat analyytikoiden kysymyksiä neljännesvuosittain klo 12.30 ET torstaina.