Jeff Bezos tukemat liuskekiven auto kertoo voivansa myydä Yhdysvaltain valmistettuja sähköautojen poimintakuorma-autoja puolet keskimääräisestä Yhdysvaltain transaktiohinnasta
Liuskkeen nousu on tehdä ajoneuvosta mahdollisimman yksinkertainen valmistuskustannusten säästämiseksi, ja anna omistajan lisätä ja mukauttaa kuorma -auton.
Liuskekivi -kuorma -auto – kaksi ovea ja kaksi paikkaa perusmuodossa. Tämä on vara – jos haluat viihdejärjestelmän, sinun on lisättävä se itse. Ja voit. Ajoneuvo on melkein rajoittamaton muokattavissa.
Liuskekivi aikoo myydä yli 100 lisävarustetta kuorma-autoihinsa, mukaan lukien pakkaus, joka muuntaa sen 5-paikkaiseksi maastoautoksi. Mutta Slate haluaa myös tehdä kuorma -autosta “avoimen lähdekoodin”, mikä tarkoittaa, että kuka tahansa voi tehdä lisävarusteita noutolle.
Toistaiseksi yli 100 000 ihmistä on varannut liuskekivin pienen rib -kuorma -auton.
Hinta on aina ollut valtava myyntipiste liuskekiville. Lähes puolet yhdysvaltalaisista ostajista sanoo, että sähköautojen korkein haittapuoli on hintalappu, JD Powerin toukokuun 2025 tutkimuksen mukaan. Samaan aikaan presidentti Donald Trump on asettanut tariffit ulkomaisille autovalmistajille ja leikkaamalla liittovaltion sähköajoneuvojen kannustimia, mikä vaikeuttaa kuluttajien ostamista sähköajoneuvoja.
Aikaisemmin vuonna 2025 yritys ilmoitti, että sen kuorma -autojen hinta on alle 20 000 dollaria 7500 dollarin liittovaltion sähköajoneuvoverohyvityksestä. Sitten, kun Trumpin hallinto antoi toimeksiannon heinäkuussa, se pyyhki kielen verkkosivustolta, joka aloitti EV -kannustimien palautumisen.
Yhtiö sanoi, että sen halpojen kuorma -autojen tapaukset pysyvät vahvoina sen jälkeen, kun liittovaltion sähköajoneuvojen verohyvitys päättyy syyskuussa.
Liuskkeen ongelmana on, että ajoneuvo on edelleen kiinnostunut noin 27 000 dollarilla tai 28 000 dollarilla, koska se on noin 20 000 dollaria. Yhdysvalloissa on vain yksi auto alle 20 000 dollarilla – Mitsubishi Hae Rage Building. Cox Automotiven mukaan alle 30 000 dollaria on kuitenkin noin 20 mallia. Yksi niistä on Ford Maverick, jonka mukana tulee suora polttomoottori tai hybridi voimansiirto ja jolla on ominaisuuksia, joista monista liuskekivistä puuttuu.
“Yhtäkkiä tämä hintapiste ei näytä enää kilpailukykyiseltä”, sanoi markkinatutkimustelemetrian varatoimitusjohtaja Sam Abuelsamid ja lisäsi, että liuskekivi voi alentaa hintojaan houkutellakseen kuluttajia. “Mutta nyt aloitat tämän voittomarginaalin syömisen.”
Katso video Lisätietoja.