Close Menu
    What's Hot

    Kristi Noemin lentokentän sulkemisvideo saattaa rikkoa Hatch Act: Cantwellia

    Wells Fargo, Pfizerin toimitusjohtajat varoittavat, että Yhdysvallat voi hävitä Kiinalle ilman innovaatioita

    United Airlines (UAL) vuoden 2025 kolmannen neljänneksen tulos

    Facebook X (Twitter) Instagram
    • About Us
    • Privacy Policy
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Laina Oppaasi
    • Home
    • Matkustelu
    • Talous
    • Auto
    • Uutiset
    • Euroopassa
    Laina Oppaasi
    Home » Saksan autoteollisuuden leikkaukset työskentelevät taloudellisten vaikeuksien vuoksi
    Autos

    Saksan autoteollisuuden leikkaukset työskentelevät taloudellisten vaikeuksien vuoksi

    ThomasBy ThomasAugust 26, 2025No Comments2 Mins Read
    Share Facebook Twitter Pinterest Telegram LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Follow Us
    Google News Flipboard
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email Copy Link

    Yleinen näkymä tuotantolinjasta Mercedes-Benz-kokoonpanolaitoksessa Rastattissa, Saksassa 4. kesäkuuta 2025.

    Florian Wiegand | Getty Images News | Getty -kuvat

    Täydellinen teollisuus ja taloudellinen haaste painostavat Saksan autoteollisuutta, joka oli lomauttanut kymmeniä tuhansia työpaikkoja vuoden lopussa.

    EY: n uuden analyysin mukaan Saksan autoteollisuus on yksi Euroopan maiden suurimmista aloista, ja se on saanut lähes 7% työpaikoista tai noin 51 500 tehtäviä, Saksan tilastoviraston destatsiksen tietojen mukaan.

    Tutkimuksessa todettiin, että koko Saksan teollisuuden kokonaistyöttömyys oli tämän vuoden 12 kuukauden aikana noin 114 000. Nämä luvut viittaavat siihen, että melkein puolet leikkauksista on autoteollisuus.

    “Mikään muu teollisuussektori ei ole taannut työllisyyden merkittävää laskua”, raportti sanoi. Tutkimus merkitsee, että autoteollisuus on lomauttanut 112 000 työpaikkaa verrattuna 2019 ennen vuoden 2019 pandemiaa.

    Saksan EY -varmennusosaston toimitusjohtaja Jan Brorhilker kertoi lehdistötiedotteessa, että työn vähentäminen on vastaus Saksan autoteollisuuden vaikeaan tilanteeseen.

    “Voitot, liiallinen ja sairaita ulkomaalaisia ​​markkinoilla on huomattavasti vähentynyt huomattavasti väistämättömiä työllistymismahdollisuuksia”, CNBC käänsi.

    EY: n raportissa todettiin myös, että alan liikevaihto palautti 1,6% vuoden 2025 toisella vuosineljänneksellä verrattuna edellisen vuoden samaan ajanjaksoon. Saksalainen auto jättiläinen Volkswagen ilmoitti voitosta voimakkaasti laskun toisella vuosineljänneksellä ja laski koko vuoden ohjeita.

    Autoteollisuuden lasku on huomattavasti pienempi kuin Saksan yleinen teollisuus 2,1%: n tappio.

    Asennustaistelu

    Saksan autoteollisuus on jo pitkään kamppaillut monien haasteiden, kuten Kiinan kustannusten ja innovaatioiden kilpailun, ja joidenkin autovalmistajien ja -analyytikoiden seuraamisen vaikeuteen saada maata liittovaltion hallituksen byrokratiaan ja sääntelyyn.

    Yhdysvaltain presidentti Donald Trumpin kauppapolitiikka on tehostanut huomiota. Saksa, etenkin autoteollisuus, keskittyy suuresti vientiin ja pitää Yhdysvaltoja yhtenä sen suurimmista markkinoista, ja historiallisesti ”Made in Saksa” -merkkiä on pidetty laadun merkkinä.

    Yleinen näkymä tuotantolinjasta Mercedes-Benz-kokoonpanolaitoksessa Rastattissa, Saksassa 4. kesäkuuta 2025.

    “Harvinaisena” aikakaudella automaattinen jättiläinen pakotetaan kohtaamaan kovia totuuksia

    Viimeisimmät Destaatin tiedot osoittavat, että auto- ja autojen vienti Yhdysvaltoihin laski 8,6% vuoden 2025 ensimmäisellä puoliskolla verrattuna viime vuoden vastaavaan ajanjaksoon. Autonvalmistajat ovat myös toistuvasti varoittaneet tariffien ja ympäröivien epävarmuustekijöiden mahdollisia vaikutuksia.

    Teollisuus voi nauttia helpotuksesta sen jälkeen, kun Yhdysvaltain EU: n kauppasopimuksesta ilmestyi aiemmin tässä kuussa. Auto maksaa 15% tehtävistään, mutta vasta sen jälkeen kun EU tekee lainsäädännöllisiä muutoksia teollisuuden verotuksen vähentämiseksi.

    Saksan yleinen taloudellinen tilanne on myös autoteollisuuden vastatuuli, ja maan vuotuinen BKT laski vuosina 2023 ja 2024. Vuosi näyttää myös aloittavan hitaasti: ensimmäisen vuosineljänneksen viimeisimmät luvut osoittavat 0,3%: n laskun toisella vuosineljänneksellä, kun Euroopan suurin talous nousi 0,3%.

    ELE: n Brorhilker kertoi toivovansa toivovansa Saksan autoviennin Yhdysvaltoihin ja Kiina pysyy paineessa, entiseen vaikuttavat tariffit ja jälkimmäinen, mikä on myös kotimainen kysymys.

    Nykyään käynnissä olevan rakenneuudistus- tai kustannusten vähentämisohjelmien avulla “teollisuuden työpaikkojen määrä laskee edelleen”, Broshilk sanoi, Broshilk sanoi.

    Follow on Google News Follow on Flipboard
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Previous ArticleRanskan pääministeri saa luottamuksen äänestävät pelaamisen budjettihäiriöistä
    Next Article Frontier Airlines menee Spirit Airlinesin reittien jälkeen
    Thomas
    • Website

    Related Posts

    Teslan kysyntä on keskipisteessä, kun Trump johtaa GM: tä, Fordin poistumaan sähköajoneuvoista

    October 15, 2025

    Waymo aikoo käynnistää ensimmäisen eurooppalaisen robotaxis -markkinat Lontoossa

    October 15, 2025

    STELLANTIS ilmoittaa 13 miljardin dollarin Yhdysvaltain sijoitussuunnitelmasta

    October 14, 2025
    Add A Comment
    Leave A Reply Cancel Reply

    Latest Posts

    Kristi Noemin lentokentän sulkemisvideo saattaa rikkoa Hatch Act: Cantwellia

    Wells Fargo, Pfizerin toimitusjohtajat varoittavat, että Yhdysvallat voi hävitä Kiinalle ilman innovaatioita

    United Airlines (UAL) vuoden 2025 kolmannen neljänneksen tulos

    Tullit työntävät hinnat korkeammalle ja kuluttajat tuntevat osuman, Fed’s Beige -kirjanäyttelyt

    Trending Posts
    Recent
    • Kristi Noemin lentokentän sulkemisvideo saattaa rikkoa Hatch Act: Cantwellia
    • Wells Fargo, Pfizerin toimitusjohtajat varoittavat, että Yhdysvallat voi hävitä Kiinalle ilman innovaatioita
    • United Airlines (UAL) vuoden 2025 kolmannen neljänneksen tulos
    • Tullit työntävät hinnat korkeammalle ja kuluttajat tuntevat osuman, Fed’s Beige -kirjanäyttelyt
    • Teslan kysyntä on keskipisteessä, kun Trump johtaa GM: tä, Fordin poistumaan sähköajoneuvoista

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.