Cadillacin sähköajoneuvojen myynti on kohokohta brändille, joka on viettänyt vuosikymmeniä yrittäessään saada takaisin ulkomaisten kilpailijoidensa maine.
“Rakennamme kaikkien aikojen parasta Cadillacia”, sanoi Cadillacin globaali varapuheenjohtaja John Roth.
Cadillacin myynti Yhdysvalloissa Yleiset moottorit Tuotemerkki, kesti 12 peräkkäistä vuosineljännestä. Escalade täysikokoinen maastoauto, perinteinen palava auto ilman pistoketta, on edelleen brändin suurin myyjä, kun taas kolme neljäsosaa Cadillacin myynnistä polttaa edelleen polttoainetta.
Mutta sähköautot erottuvat, etenkin verrattuna kilpailijoihinsa. Noin 25% Cadillacin toisella vuosineljänneksellä oli sähköajoneuvoja (EV), kun taas noin 60 päivän aikana Cadillacin myynti on ylittänyt huomattavasti alan EV: n osuuden noin 6–8% ja jopa ylittänyt noin 14% ylellisyystuotteista.
Edmundsin oivalluksen johtaja Jessica Caldwell kertoi, että Cadillac oli “niin pitkän luksusauton standardi”. “Mutta sanon useimmille ihmisille, mitä he eivät edes muista enää.”
Lähes 80% Cadillacin asiakkaista on tekemisissä joidenkin tuotemerkkien autojen kanssa, jotka ovat jo pitkään varjostaneet luksusautomarkkinoita (Audi, Mercedes-Benz ja BMW). Noin 10% Cadillac -asiakkaista käy kauppaa Tesla.
Toisella vuosineljänneksellä sähköajoneuvojen myynti kasvoi kokonaisuudessaan toisella vuosineljänneksellä, kun asiakkaat kiirehtivät ostamaan ennen liittovaltion verohyvitystä syksyllä.
Lisäksi Cadillac voi napsauttaa asiakkaita saksalaisista nyt – tuotemerkki on yrittänyt tehdä vuosikymmenien ajan – mutta EV -tekniikka kehittyy nopeasti. Cadillacin myynti Kiinassa on myös kaikkien muiden kuin kiinalaisten autovalmistajien myynnissä. Ainoa asia, joka pitää kiinalaiset sähköajoneuvot poissa, on tariffiseinä.
“He ovat nyt enemmän sitä, mitä odotamme teollisuudessa olevan viisi vuotta myöhemmin”, JD Powerin tieto- ja analytiikan varapuheenjohtaja Tyson Jominy sanoi Cadillacista. “Joten he tulevat nopeasti tilaan. Mutta tiedämme, että asiat liikkuvat erittäin nopeasti. Kulttuuri liikkuu nopeasti. Teknologia liikkuu nopeasti. Monet asiat voivat muuttua nopeasti. Menestys ei välttämättä tarkoita menestystä huomenna tai viisi vuotta.”
Katso video oppiaksesi lisää